1947 Rolls-Royce Silver Wraiht by Hooper – nou intrat în Galeria Țiriac Collection

1947 Rolls-Royce Silver Wraiht by Hooper – nou intrat în Galeria Țiriac Collection – este unul din doar două astfel de modele produse vreodată. Aceste completează impresionata serie de 13 modele clasice Rolls-Royce prezente deja în Galeria Țiriac Collection, printre care și unica serie completă de modele Rolls-Royce Phantom I-VII din lume.Acest Rolls-Royce Silver Wraith din 1947 este unul din doar două exemplare decapotabile produse de celebrul carosier Hooper. Exponatul a fost restaurat în atelierul Țiriac Collection fiindu-i acordată o atenție deosebită în timpul procesului de vopsire, recondițioanare a elementelor din lemn și a tapițeriei de piele.

1Rolls-Royce Silver Wright by Hooper 1947
Rolls-Royce Silver Wright by Hooper 1947

La sfârșitul anilor 1940, Silver Wraith era considerat modelul de top al Rolls-Royce. Ca atare mjoritatea celor 1.883 de șasiuri livrate în cei 13 ani de fabricație erau echipate cu două tipuri de caroserie: berlină și limuzină. Excepțional de rare au fost însă modele Silver Wraith livrate cu caroserie cu două uși, dar și mai rare decât acestea au fost cele decapotabile care erau considerate Silver Wraith-ul suprem.

Rolls-Royce Phantom II Sedanca de Ville by Windowers aparținând Țiriac Collection a câștigat titlul „Best of Show”

În perioada dificilă care a marcat sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, Rolls-Royce s-a aflat la răscruce. Compania nu mai construise niciun automobil din anul 1940, întrucât își îndreptase toate resursele către uzina de motoare pentru avioane de din Crewe (Anglia) care a avut un rol extrem de important în timpul războiului.

Mai multe voci din companie au sugerat că nu merită să se revină la producția de automobile și că motoarele de avion trebuie să devină prioritatea numărul unu pentru viitor. Din fericire au fost destule persoane la Rolls-Royce care au reușit să convingă conducerea că acest lucru nu trebuie să se întâmple și în scurt timp un model cu totul nou a apărut pe planșele de desen ale inginerilor.

Silver Wraight a devenit astfel primul model de după război al celor de la Rolls Royce și în același timp primul model construit în legendara fabrică din Crewe.

Aceasta era deja dotată cu un atelier de mașini și avea un personal complet de muncitori calificați, ceea ce a făcut ca trecerea de la producția de motoare de avion Merlin la producția de autovehicule să se realizeze relativ ușor. Silver Wraight a servit ca platformă de dezvoltare pentru modelul exclusivist Phantom IV din care s-au constuit doar 18 unități,  două dintre acestea putând fi admirate în cadrul Țiriac Collection.

Conform tradiției Rolls-Royce, Silver Wraight a fost vândut doar ca șasiu cu motor și a fost livrat carosierilor din întreaga lume.

Acest model este propulsat de un motor cu șase cilindri în linie care dezvoltă 125CP având o capacitate cilindrică de 4.257, transmisie manuală cu patru trepte, suspesnie față independentă cu arcuri, punte spate cu arcuri semi-eliptice, amortizoare reglabilem frâne față hidraulice și fârne spate mecanice. Ampatamentul modelului este de 322,5cm.

Mașina expusă are un rulaj de 40.891km.