FIVA anunță persoanele incluse în Heritage Hall of Fame pentru 2024. Nouă noi membri ai FIVA Heritage Hall of Fame au fost anunțați pentru 2024. Dintr-un total de 29 de nominalizări din 16 țări din întreaga lume, juriul internațional al FIVA a votat pentru persoanele – atât în viață, cât și care nu mai sunt printre noi – care au fost considerate ca avaând un impact istoric semnificativ asupra lumii automobilismului.
FIVA primește din partea Națiunilor Unite un rol consultativ în problema dezvoltării sustenabile
FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens, sau federația internațională a vehiculelor istorice) precizează că următoarele persoane au primit cel mai mare sprijin din partea juriului și, prin urmare, vor fi acceptate în 2024 în Heritage Hall of Fame al FIVA:
Personalități de legendă aflate în viață:
Din Franța: Jean Todt (născut în 1946)
Fostul director al echipei de Formula 1 Scuderia Ferrari din 2004 până în 2008, a fost și președinte al FIA din 2009 până în 2021. Cel mai cunoscut este faptul că, sub conducerea lui Todt, Ferrari a câștigat 14 titluri de campion mondial de Formula 1.
Din Italia: Paolo Martin (născut în 1943)
Paolo Martin a început să proiecteze automobile în 1960 la Studio Michelotti, iar după o scurtă experiență la Carrozzeria Bertone, în 1967, a devenit șeful Centrului de Stil Pininfarina la doar 24 de ani. Printre cele mai cunoscute modele ale sale se numără Dino Ferrari Berlinetta și Rolls-Royce Camargue.
Din Hong Kong: Sir Michael Kadoorie (născut în 1941)
Sir Michael promovează mișcarea automobilelor clasice în calitate de președinte al Hongkong & Shanghai Hotels, care organizează raliul anual Quail Rally, The Quail, un eveniment de motorsport, și The Best of the Best. Participant la concursurile de regularitate, el a câștigat premiul Best of Show la Pebble Beach în 2019.
Din Franța: Paul Bracq (născut în 1933)
Bracq a început să lucreze în anii 1950 la studioul de design al lui Philippe Charbonneaux, apoi la Citroën, după care timp de 10 ani la Mercedes-Benz. În 1970, a devenit director de design la BMW, unde a fost responsabil pentru design-ul modelelor Seria 5 (E12)2, Seria 3 (E21), Seria 6 (E24)3, Seria 7 (E23).
Din Brazilia: Roberto Suga (născut în 1963)
Roberto Suga este un fost președinte al Federației braziliene a vehiculelor de epocă (FBVA), cunoscut pentru susținerea colecționarilor indiferent de puterea lor de cumpărare. El a făcut multe pentru a sparge stigmatul conform căruia activitatea de conservare a vehiculelor vechi este rezervată claselor sociale mai înstărite.
Din Uruguay: Carlos Scoseria (născut în 1952)
Carlos Manuel Scoseria, cunoscut drept „Manolo”, este un erou al lumii vehiculelor istorice din Uruguay, un inginer care și-a dedicat întreaga viață universității unde este profesor și pasiunii sale pentru mașinile istorice. Printre realizările sale se numără o campanie de succes pentru a permite importul de mașini clasice second-hand.
Legende care nu mai sunt printre noi:
Din SUA: Peter Mullin (1941-2023)
Peter Mullin, renumit colecționar de automobile franceze, fondator al Mullin Automotive Museum, prieten al multora și vizionar al pasiunii pentru automobil, a decedat la vârsta de 82 de ani. Moștenirea sa rămâne vie prin filantropia sa, muzeul său și automobilele care continuă să fie expuse în întreaga lume.
Din Argentina: Juan Manuel Fangio (1911 – 1995)
Fangio este cel mai bine descris în cuvintele altor piloți de curse…
„A fost cel mai important din toate timpurile. A fost un artist al pilotajului. În ciuda faptului că a fost rivalul meu toată viața, pentru mine a fost o figură paternă.” – Stirling Moss
„Nu cred că este corect să mă compari cu Fangio, pentru că el și-a obținut campionatele la o viteză extraordinară, având în vedere vehiculele care existau la vremea lui. A fost mult superior nouă”. – Michael Schumacher
Din Japonia: Keinichi Yamamoto (1922 – 2017)
Inginer mecanic și director de afaceri japonez, Yamamoto a supravegheat dezvoltarea celebrului motor rotativ Mazda Wankel și a fost președintele Mazda între 1984 și 1987, după care a preluat funcția de Chairman, poziție pe care a păstrat-o până la demisia sa în 1985. A murit la 20 decembrie 2017 în prefectura Kanagawa, la vârsta de 95 de ani.