Pirelli a lansat noul Pirelli Cinturato All Season SF3

Pirelli Cinturato All Season SF3
Pirelli Cinturato All Season SF3

Pirelli a lansat noul Pirelli Cinturato All Season SF3, frânare cu rating A pe eticheta Europeană a anvelopelor, pentru aderență mai bună pe carosabil umed. Aderența pe zăpadă este asigurată de un profil adaptiv al benzii de rulare și introducerea unei noi compoziții. Noua anvelopă Cinturato All Season SF3 este proiectată special pentru șoferii de mașini medii și compacte de oraș care au nevoie de o soluție sigură pe tot parcursul anului.

Pirelli Cinturato All Season SF3

Acest nou produs a fost proiectat virtual și oferă un nivel ridicat de control al frânării într-o varietate de condiții meteo diferite. Toate dimensiunile din gamă au obținut cel mai înalt calificativ A pe eticheta europeană a anvelopelor pentru aderența pe carosabil umed.

Controlul pe zăpadă este garantat de marcajul 3PMSF, care identifică anvelopele certificate pentru condiții de iarnă severe. Pe drumuri uscate, Cinturato All Season SF3 asigură o stabilitate, confort acustic și rezistență la rulare mai apropiate de o anvelopă de vară decât de o anvelopă de iarnă.

Versatilitatea sa a fost confirmată de testele independente DEKRA din Germania, care au identificat anvelopa Pirelli Cinturato All Season SF3 ca fiind cea mai bună din clasa sa pentru frânarea combinată (luând în considerare condițiile de carosabil uscat, umed și zăpadă).

Noul Cinturato a fost, de asemenea, recunoscut de organismul de certificare TÜV SÜD , care i-a acordat „Marcă de performanță” datorită punctelor sale forte în diferite situații de conducere.

Pirelli Cinturato All Season SF3 și în varianta Elect – pentru automobile electrice

Pirelli Cinturato All Season SF3 va fi disponibil la vânzare începând cu luna aprilie 2024, cu dimensiuni cuprinse între 16 și 20 de inci. De asemenea, la acest nou produs este disponibilă o selecție de dimensiuni cu marcajul Elect, care indică anvelopele echipate cu tehnologie care îmbunătățește caracteristicile BEV-urilor și PHEV-urilor. Pentru vehiculele cu centrul de greutate ridicat, cum ar fi SUV-urile, care necesită caracteristici specifice ale anvelopelor, Pirelli oferă gama Scorpion în diferite variante de sezon, inclusiv în toate anotimpurile.

Bandă de rulare adaptivă

Pirelli Cinturato All Season SF3 moștenește de la predecesorul său tehnologia adaptivă a benzii de rulare cu lamele 3D, care este acum îmbunătățită și mai mult pentru a oferi o aderență mai bună pe zăpadă pe toată durata de viață a anvelopei.

Pe măsură ce anvelopa se uzează, aceste lamele își schimbă forma, trecând de la o linie dreaptă la un model în zigzag, mărind suprafața capabilă să capteze zăpada, în ciuda reducerii adâncimii benzii de rulare.

De asemenea, lamelele se pot deschide și închide în funcție de energia la care este suspusă anvelopa, fiind capabile să treacă de la o configurație de iarnă la un model de vară mult mai rigid și mai compact, în funcție de necesități, ceea ce îmbunătățește performanțele de frânare, ținuta de drum și precizia în timpul condusului.

Caneluri mai largi și unghiurile mai ascuțite din designul modelului direcțional al benzii de rulare, comparativ cu generația anterioară, contribuie, de asemenea, la îmbunătățirea performanțelor pe zăpadă. Aceste caracteristici avantajează în plus expulzarea apei, reducând riscul de acvaplanare. Această optimizare a raportului uscat-apă îmbunătățește și confortul: întreaga gamă Pirelli Cinturato All Season SF3 obține scorul „A” sau „B” pentru zgomot pe eticheta europeană a anvelopelor.

Eficient într-o gamă largă de temperaturi

Evoluția canelurilor modelului benzii de rulare a fost posibilă datorită inovațiilor în ceea ce privește materialele alese. În mod normal, șanțurile mai late diminuează performanța optimă în condiții de vară. Cu toate acestea, compoziția utilizată la Pirelli Cinturato All Season SF3 este capabilă să echilibreze rigiditatea, stabilitatea și capacitatea de reacție a anvelopei chiar și la temperaturi ridicate. Acest lucru este subliniat de testele Dekra1, care confirmă poziția de lider a noului Cinturato All Season SF3 la frânarea pe uscat.

Pirelli Scorpion All Terrain Plus testat în deșert cu Porsche 911 Dakar și pneul pentru automobile istorice Pirelli Stella Bianca testat pe lacul înghețat de la Zell am See cu Porsche 550 Spyder

În același timp, noua anvelopă este la fel de eficientă și pe timp de iarnă, deoarece compoziția nu se întărește la rece – ceea ce ajută la asigurarea unei aderențe mai mari. Acest lucru se datorează introducerii unor ingrediente inovatoare: un nou amestec de polimeri cu microstructuri speciale care sunt capabili să mențină o mobilitate ridicată atunci când este frig, dar o rigiditate adecvată atunci când este cald, noi rășini de origine naturală care asigură aderența la temperaturi scăzute și polimeri lichizi care maximizează performanța pe zăpadă fără a penaliza aderența pe drumurile umede.

Proiectat într-un mediu virtual

Utilizarea modelării virtuale a fost fundamentală pe tot parcursul procesului de proiectare, permițând dezvoltarea în paralel a compușilor și a desenului benzii de rulare, astfel încât caracteristicile lor respective să lucreze împreună pentru a obține rezultatele dorite.

Pirelli aniversează 150 de ani

De asemenea, virtualizarea a făcut posibilă proiectarea precisă a distribuției tensiunilor fizice asupra anvelopei. Ca urmare, energia este distribuită uniform pe întreaga amprentă a anvelopei Pirelli Cinturato All Season SF3, cu o serie de beneficii în ceea ce privește uzura, zgomotul și rezistența la rulare. Acest lucru adaugă kilometraj, sporește confortul la condus și îmbunătățește consumul de combustibil, precum și emisiile aferente.