Peugeot – 85 de ani de aerodinamică

Peugeot - 85 de ani de aerodinamică

În anul 1934, producătorul auto francez Peugeot și-a revoluționat gama de modele prin îmbunătățirea lor din punct de vedere aerodinamic.

Cu 85 de ani în urmă, Peugeot a decis să revoluționeze formele modelelor sale, inaugurând în acest scop un nou stil al eficienței aerodinamice. Așa cum se întâmplă de cele mai multe ori cu inovațiile și schimbările majore, ″tranziția″ nu a fost imediată și a durat ceva timp pentru ca clienții tradișionali Peugeot să se obișnuiască cu noua tendindință.

Între anii’ 30 și ’50, atât caracteristicile tehnice cât și proiectarea design-ului au fost bine studiate de către producătorii francezi și în special de Peugeot care s-a dovedit a fi cel mai activ în studiile aerodinamice. Primul și cel mai cunoscut model din acest punct de vedere a fost 402. Cunoscut de pasionații mărcii Peugeot și sub denumirea ″Fuseau Sochaux″ acest model a fost folosit ca sursă de inspirație și pentru modelele 302 și 202.

În perioada cuprinsă între 1930 și izbucnirea celui de-al doilea război mondial, Peugeot a reușit tranziția de la așa-numitele caroserii “carrè” caracterizate prin linii verticale, ascuțite și forme pătrățoase la linii mai sinuoase și forme mai fluide, care vor caracteriza modelele în a doua jumătate a anilor ’30. Calea evoluției stilistice a fost la fel de graduală: Peugeot a crezut cu fermitate în studiul aerodinamicii aplicate autoturismelor, atât pentru a reduce consumul, cât și pentru a-și spori performanțele.

La Salonul Auto de la Paris din 1934, Peugeot a prezentat o serie de modele care au introdus conceptul stilului aerodinamic. Acesta a fost de fapt un preambul firesc din anul 1935, când a fost lansat revoluționarul model 402. Expoziția de prototipuri de la salonul francez, care anticipau un an modelul pentru producția de serie, au avut drept scop acomodarea clienților Peugeot care în curând trebuiau să se obișnuiască cu noul stil avangardist al modelelor.

Acest nou stil revoluționar promovat de Peugeot a fost rapid implementat de majoritatea modelelor din gamă. Dintre acestea merită amintite 301 D si 601 D Coupe, cabrio, roadster și nu în ultimul rând Eclipse 301, 401 si 601.

Modelul 402, a avut meritul de a spori vânzările producătorului Peugeot inclusiv pe piața nord americană. Însă, izbucnirea celui de-al doilea război mondial a încheiat practic cariera modelului pe piața nord-americană, punând astfel capăt oricărei ambiții de succes.

Foto: Peugeot; Arhivă