Actualul Opel Zafira poate găzdui până la opt persoane, în timp ce Combo poate transporta până la cinci persoane. Portofoliul va fi completat în curând de noul Opel Frontera, care și-a sărbătorit recent premiera mondială la Istanbul și și-a făcut debutul public la Rüsselsheim pentru a marca „125 de ani de producție de automobile la Opel”. Frontera va avea, de asemenea, spațiu pentru maxim șapte persoane, opțional. Dar totul a început în urmă cu 25 de ani odată cu lansare primei generații Opel Zafira.
„Navele spațiale” moderne ale mărcii cu un „Fulger ” pe calandru ar fi greu de conceput fără un model foarte special care, de asemenea, se aniversează în acest an – în 1999, exact acum 25 de ani, a fost lansat inovatorul Opel Zafira.
Cu sistemul său de scaune Flex7, acesta a revoluționat segmentul monovolumelor compacte și a stabilit noi standarde pentru flexibilitatea interioară, pentru care a primit ulterior numeroase premii. În același timp, a deschis calea pentru actuala propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen a modelului Vivaro HYDROGEN și a viitorului Movano HYDROGEN, servind drept bază pentru mai multe flote de testare HydroGen. Opel Zafira a fost un pionier în numeroase privințe și a adus în prim plan soluții auto care acum sunt considerate standard.
Practic, versatil, facil: sistemul de scaune Zafira
În primăvara anului 1999, a început producția unui model care urma să facă istorie: primele exemplare ale noului Opel Zafira ieșeau de pe linia de producție. Monovolumul compact de 4,32 metri lungime, 1,74 metri lățime și 1,68 metri înălțime a fost proiectat pentru o greutate redusă. Prima generație cântărea doar 1.390 de kilograme când a fost lansată.
Eficiența a fost la fel de importantă pentru Opel atunci, ca și astăzi. Cu un coeficient aerodinamic de 0,33, Zafira oferea performanțe de top în clasa sa. Cu designul său simplificat și ampatamentul lung, combina eleganța cu funcționalitatea. Centrul de greutate coborât al vehiculului și șasiul ultramodern DSA (Dynamic SAfety) au asigurat stabilitatea la condus și cea mai bună siguranță posibilă.
Opel reintroduce nivelul de echipare GSe
Dar Zafira a ținut prima pagină a ziarelor în urmă cu 25 de ani și pentru un alt motiv: a fost primul monovolum compact care a oferit spațiu modulabil pentru până la șapte persoane, fără să fie necesară demontarea scaunelor voluminoase. Acest lucru a fost posibil datorită sistemului inteligent și patentat de scaune și denumit Flex7.
Cu acest mecanism unic, Opel a stabilit noi standarde pentru flexibilitatea la bord. În numai 15 secunde, monovolumul compact putea fi transformat dintr-un spațiu cu șapte locuri într-unul cu două locuri, cu un volum de bagaje de până la 1.700 de litri. După deblocarea și demontarea tetierelor, scaunele de pe al treilea rând pot fi ușor rabatate și depozitate în nișele cu formă adecvată din podeaua vehiculului, creând o zonă de încărcare complet plată. Astfel, scoaterea din vehicul și depozitarea scaunelor neutilizate temporar devenea istorie.
Același lucru era valabil și pentru al doilea rând: acesta putea fi pliat, glisat în față și fixat în spatele scaunelor din față pentru economie de spațiu. De asemenea, scaunul pasagerului din față putea fi pliat în poziție orizontală. Astfel, în Zafira puteau fi încărcate obiecte lungi de până la trei metri și încăpeau patru pasageri în același timp.
Zafira câștiga „Volanul de Aur” de trei ori
Succesul nu a întârziat să apară. În anul lansării sale, trendsetter-ul a primit pentru prima dată „Volanul de aur”. Aceasta a fost doar o mostră a ceea ce avea să urmeze. Cu a doua generație a modelului Zafira în 2005, inginerii Opel au optimizat manevrabilitatea celui de-al doilea rând de scaune. Scaunele puteau fi rabatate într-un raport de 40:20:40, astfel încât adulții să poată sta confortabil și pe scaunele individuale laterale. Răsplata pentru efort: cu sistemul de scaune Flex7 dezvoltat în continuare, Zafira B a stabilit un alt punct de referință pentru flexibilitatea interioară – și a câștigat din nou „Volanul de Aur”.
A urmat Zafira Tourer și imediat un alt „Volan de Aur”. În plus față de interiorul flexibil, noul venit a impresionat prin confortul din interior, plafonul panoramic din sticlă și inovații precum controlul vitezei pe bază de radar și sistemul de avertizare la coliziune frontală. Cu acest succes în serie, doar Zafira, în diferitele sale generații, a contribuit de trei ori la seria de premii Opel la prestigiosul „Volan de Aur”.
Zafira pentru toate ocaziile
În 2001 – la doi ani după introducerea primei generații Zafira – Opel a se întreba: „Poate o mașină sport să aibă șapte locuri, sau altfel spus: Poate un monovolum compact să aibă caracteristici sportive?” Zafira OPC a oferit un răspuns clar. Acesta a combinat două segmente aparent diferite: versatilitatea practică a unui monovolum compact și caracteristicile de condus și performanțele unei mașini sport. În cifre, aceasta înseamnă un motor turbo de 2,0 litri de 141 kW (192 CP), un cuplu de 250 Nm, o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde și o viteză maximă de 220 km/h. Acest lucru a făcut din Zafira OPC, care a fost lansat în toamna anului 2001, cel mai rapid monovolum din Europa la acea vreme.
Opel Kadett A – 60 de ani de la lansare
Combinarea emoțiilor cu eficiența maximă – acesta este motto-ul pe care Opel l-a urmat atunci și îl urmează și astăzi. În același an cu sportivul Zafira OPC, și-a făcut debutul și un grup motopropulsor complet diferit. Pe lângă motoarele pe benzină și diesel eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, Zafira 1.6 CNG cu gaz natural comprimat a completat portofoliul ca un vehicul deosebit de economic și care salvează resursele. Acesta a redus semnificativ emisiile în comparație cu motoarele convenționale pe benzină și a păstrat flexibilitatea completă a interiorului datorită amplasări practice a tuturor componentelor. Rezervoarele de gaz au fost instalate sub podea și, datorită conceptului „Monovalentplus”, șoferul putea trece pur și simplu la funcționarea pe benzină când era necesar.
Monovolumul compact este, de asemenea, un pionier în ceea ce privește alimentarea cu hidrogen fără emisii locale. În 2000, dezvoltarea Opel a pilei de combustie a ieșit pe străzi cu modelul HydroGen1 bazat pe Zafira. Pila sa de combustie pe bază de hidrogen a furnizat electricitate pentru un motor asincron trifazat care produce 55 kW (75 CP) și un cuplu de 251 Nm. O baterie tampon acoperea vârfurile de putere. În 2001, o flotă de 20 de modele HydroGen3 a fost condusă de clienți pentru teste. Puterea a fost mărită la 60 kW (82 CP), oferind o viteză maximă de 160 km/h. În cadrul Maratonului pilelor de combustie din 2004, două vehicule HydroGen3 au parcurs aproape 10 000 km prin Europa, de la Hammerfest în Norvegia la Lisabona în Portugalia. La volanul unui HydroGen3, Heinz-Harald Frentzen, pilot de Formula 1 și Opel DTM, a câștigat și Raliul Monte Carlo 2005 pentru mașini cu propulsie alternativă. Vehiculele HydroGen bazate pe Zafira au deschis calea pentru actuala furgonetă Opel Vivaro HYDROGEN. În curând, gama de vehicule comerciale fără emisii locale care pot fi realimentate rapid cu hidrogen va fi și mai mare, cu noul Opel Movano HYDROGEN.
Spațiu pentru familie, echipă și colegi
În timp ce prima generație Zafira din 1999 este considerată un pionier al flexibilității interioare cu spațiu pentru întreaga familie, Opel oferă astăzi o gamă largă de vehicule spațioase pentru servicii de transfer confortabile, precum și pentru călătorii de vacanță relaxate. Acestea includ actualul Zafira cu opt locuri, precum și Combo cu până la cinci locuri. Iar următorul model cu mai multe locuri va urma în acest an: cu noul Frontera prezentat recent, Opel are pentru prima dată un SUV compact care poate transporta până la șapte persoane. Spațios și confortabil, axat pe elementele esențiale și electrificat în fiecare variantă, Frontera, cu designul său caracteristic și robust, este mașina ideală pentru fanii activităților în aer liber și pentru familii. Noul venit atrăgător, care va putea fi comandat în curând, vine cu multe soluții practice, inclusiv o stație inovatoare pentru smartphone și o funcție confortabilă Intelli-Seat pentru scaunele din față. Acesta este disponibil fie ca hibrid cu tehnologie de 48 de volți, fie complet electric. Noul Opel Frontera oferă astfel o plăcere de a conduce care economisește resurse, inclusiv o funcționare fără emisii locale și continuă ofensiva de electrificare a mărcii.