Cum arată prima învingătoare a MP al Italiei?

V-aţi întrebat vreodată care a fost  prima maşină învingătoare în MP al Italiei?

Cum ar fi fost Formula 1 fără italieni? Mult prea britanică sau germană? Deşi în 1921 nu se vorbea încă despre Formula 1, Italia găzduia primul său Mare Premiu. O cursă de automobile sport desfăşurată în Brescia. Vă aşteptaţi să fi fost câştigată de un italian cu mustaţă-creion şi o maşină roşie ca focul? Greşit! Francezul Jules Goux şi-a pilotat Ballot-ul 3/8 LC spre victorie, lăsându-i pe italieni cu gura căscată.

Faimoasa maşină construită în Franţa există şi astăzi. Ea va fi fi expusă la ediţia din acest an a „Concours of Elegance” alături de alte automobile de epocă interesante.

In momentul său de glorie, Ballot 3/8 LC era o maşină imposibil de învins. Era capabilă să atingă o viteză maximă de 124mph (200 km/h), uluitoare pentru acea vreme. Motorul proiectat de Ernest Henry, un geniu al tehnicii, era cu două axe cu came în cap, patru supape pe cilindru şi camere de combustie hemisferice. Exact, în 1921!

Aceste inovaţii tehnice i-au permis lui Jules Goux să câştige Marele Premiu al Italiei şi să le aplice italienilor o înfrângere ruşinoasă. Cele două Ballot-uri aliniate la start s-au duelat cu favoritul mulţimii, Fiat-ul 802, care în final s-a clasat al treilea. Deşi, Fiat-ul s-a dovedit mai rapid, Ballot-urile au câştigat datorită strategiei, conservând pneurile şi consumând mai puţină benzină.

Maşina câştigătoare a Marelui Premiu al Italiei va fi expusă la ediţia din acest an a Hampton Court Palace Concours of Elegance, vizitatorii având ocazia să admire această excepţională piesă din istoria automobilului.