Porsche va prezenta noile sale piese de rezistență la Salonul Auto Internațional din America de Nord, care va avea loc la Detroit, la începutul anului 2016. Modelele vârf de gamă din seria 911 – 911 Turbo și 911 Turbo S – au acum cu 15 kW (20 CP) mai multă putere, un design ușor modificat și caracteristici îmbunătățite.
Încă de la lansare, modelele vor fi disponibile atât în varianta coupe, cât și în varianta decapotabilă. Motorul noului 911 Turbo, în șase cilindri bi-turbo, cu o cilindree de 3,8 litri, are acum o putere de 397 kW (540 CP). Surplusul de putere a fost obținut datorită modificării supapelor de admisie din chiulasă, a noilor duze de injecție și a creșterii presiunii de combustibil. 911 Turbo S dezvoltă acum 427 kW (580 CP), datorită echipării cu noile turbo compresoare mai mari. Porsche este, în continuare, unicul producător care folosește turbine cu geometrie variabilă la motoarele pe benzină.
Motoarele sunt acum dotate cu o funcție “dynamic boost” creată pentru a îmbunătăți răspunsul motorului în manevre dinamice. Această funcție menține presiunea de încărcare în timpul schimbării de sarcină – de exemplu, atunci când pedala de accelerație este eliberată pentru o perioadă scurtă. Acest lucru se realizează prin întreruperea injecției de carburant, în timp ce clapeta de accelerație rămâne deschisă. Astfel, motorul reacționează fără nicio întârziere la o nouă apăsare a pedalei de accelerație. Efectele acestei funcții sunt mai vizibile în modurile Sport și Sport Plus, decât în modul Normal.
Noile mașini sport ating performanțe îmbunătățite, în timp ce consumul de carburant este mai redus. 911 Turbo S Coupé sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 2,9 secunde. Viteza maximă de 330 km/h este cu 12 km/h mai mare decât în cazul modelelor precedente. 911 Turbo atinge 100 de km/h în 3,0 secunde, iar viteza maximă este de 320 km/h – cu 5 km/h mai rapid decât predecesorul. Cu toate acestea, variantele coupe consumă doar 9.1 l/100 km, iar variantele decapotabile 9,3 l/100 km. Aceste cifre indică un consum mai mic cu 0,6 litri la 100 km, pentru toate versiunile. Performanța se datorează managementului avansat al electronicii motorului și transmisiei, cu mapări revizuite pentru treptele de viteză.
O caracteristică standard: pachetul Sport Chrono cu schimbarea modului de condus direct de pe volan și butonul Sport Response.
Noul volan sport GT – cu un diametru de 360 mm și un design adoptat de la modelul 918 Spyder – vine echipat standard cu un comutator de activare a modului dorit. Acesta constă într-un inel rotativ cu patru poziții, pentru mai multe moduri: „Normal”, „Sport”, „Sport Plus” și „Individual„. Funcția „Individual” permite conducătorului auto configurarea individuală a propriului vehicul. O altă nouă caracteristică a pachetului Sport Chrono este butonul suplimentar: „Sport Response Button”, aflat în centrul comutatorului. Inspirat din motorsport, la o simplă apăsare a acestui buton, motorul și cutia de viteze sunt pre-condiționate pentru a obține cel mai bun răspuns. În timpul acestei acțiuni, automobilul poate produce o accelerare optimă pentru cel mult 20 de secunde, necesară, de exemplu, în cazul manevrelor de depășire. Un indicator din panoul de bord, sub formă de cronometru, semnalează șoferului timpul scurs. Butonul „Sport Response Button” poate fi folosit ori de câte ori se dorește, indiferent de modul de conducere selectat.
Sistemul Porsche Stability Management (PSM) al noilor modele 911 Turbo are acum o nouă setare: PSM Sport Mode. O simplă apăsare a butonului PSM de pe consola centrală pune sistemul într-un mod puternic sportiv – sistem care este independent de modul de conducere ales. Modul PSM Sport, selectat separat, modifică pragul de intervenție al sistemului PSM mult mai mult în comparație cu modul Sport Plus al modelului precedent. Noul mod face posibilă atingerea unor performanțe excepționale – de exemplu, pe un circuit. Atunci când acest mod este activ, lampa de avertizare PSM se aprinde, iar un mesaj afișat pe panoul de bord indică faptul că sistemului PSM are o contribuție limitată la stabilitatea automobilului. Cu toate acestea, sistemul PSM rămâne activ în fundal, chiar și în modul PSM Sport. O apăsare lungă a butonului PSM dezactivează complet sistemul PSM.
Șasiul noilor modele 911 Turbo, cu funcția standard PASM, oferă acum o plajă de opțiuni mai largă între performanță și confort. În plus, 911 Turbo S oferă o gamă completă de echipare pentru un condus cât mai dinamic: sistemul PDCC este valabil ca opțiune standard, ca și în cazul sistemului de frânare ceramic PCCB. Noile opțiuni, disponibile pentru toate modelele 911 Turbo, includ: asistenţă la schimbarea benzii de rulare, echipată cu radar și un sistem de ridicare pentru axa față, care poate fi folosit pentru a crește garda la sol în față cu 40 mm, la viteze mici.
Noua generație 911 Turbo adoptă caracteristicile designului actualelor modele Carrera, completate de caracteristicile de design tipice modelelor 911 Turbo. Noua grilă frontală cu fantele de admisie laterale și cu luminile LED înguste, cu dublu filament, creează o impresie musculară, completată de aripa gurii de admisie centrală. Din lateral, se remarcă jantele noi de 20 inci. Pe 911 Turbo S, de exemplu, jantele au acum șapte spițe duble, în loc de zece. De asemenea, dimensiunile roților pentru modelul 911 Turbo sunt și ele diferite: 9 J x 20, pe față și 11,5 J x 20, pe spate, fiecare roată fiind cu jumătate de inci mai mare. Roțile au acum aceeași dimensiune ca și cele ale modelului 911 Turbo S. Mânerele portierelor sunt redesenate – la fel ca pe modelele Carrera. Partea din spate a fost, de asemenea, îmbunătățită. La o primă întâlnire cu supercarul, atenția este atrasă de blocurile optice spate cu design tridimensional, cu lumini de frână în patru puncte și iluminare ca o aură, familiare modelelor din seria 911 Carrera. Gurile de evacuare din partea din spate, precum și țevile duble de eșapament au fost reproiectate. Grila de pe capota motorului a fost, de asemenea, reproiectată, și este formată acum din trei părți: secțiunile din dreapta și stânga au fante longitudinale, iar în mijloc există un capac separat pentru a asigura o circulație optimă a aerului către motor.
Odată cu schimbarea generației de modele, noul sistem de infotainment, PCM cu navigare online, se găsește ca opțiune standard și în cockpit-ul noilor modele 911 Turbo. Acest sistem este format dintr-un monitor multi-touch cu suprafață de sticlă de înaltă calitate, care este integrat perfect în consola centrală, și oferă numeroase funcții noi de conectivitate, datorită modulul standard Connect Plus. Sistemul de navigare poate accesa în timp real cele mai recente informații din trafic. Rutele și locurile dorite pot fi vizualizate acum prin imagini la 360 de grade sau din satelit. În plus, este posibilă introducerea informațiilor folosind scrisul de mână. Mai mult decât atât, telefoanele mobile și smartphone-urile pot fi conectate mai rapid și mai ușor, prin Wi-Fi, Bluetooth sau prin cablu. Anumite funcții ale automobilului pot fi acum controlate și de la distanță. La fel ca în cazul modelelor precedente, sistemul audio Bose este oferit ca dotare standard; opțional, se poate include sistemul Burmester.
Noile modele Porsche 911 Turbo pot fi comandate începând cu decembrie 2015, iar prețurile fără TVA sunt:
911 Turbo: 153.742 €
911 Turbo Cabriolet: 165.082 €
911 Turbo S: 178.279 €
911 Turbo S Cabriolet: 189.619 €