Salonul parizian tratează la fiecare ediție numeroase tematici dedicate mărcilor, personalităților sau anumitor categorii de vehicule istorice. Ediția din acest an care va fi cu numărul 45, va avea ca tematici principale: Alfa Romeo – 110 de istorie, Tractoarele – în centru istoriei automobilului și Muzeul tancurilor & Asociația UNIVEM – spun despre istoria batăliilor Franței.
Specialistul în lubrifianți, Motul este un jucător cheie pe piața vehiculelor istorice și partener tradițional al Salonului Rétromobile desfășurat la Centrul Expozițional Porte de Versailles. Motul va fi prezent la standul 1F023 din Sala 1 pentru a întâmpina colecționarii pasionați care vor putea schimba opinii cu experți. Aceștia vor putea obține sfaturi și informații solide cu privire la produsele mărcii, în special cu privire la lubrifianții din gama clasică, ale căror formule sunt adaptate la specificul motoarelor și cutiei de viteze ale vehiculelor clasice.
Anul acesta, Motul va oferi vizitatorilor Rétromobile Paris două experiențe unice, experiențe care ar trebui să-i atragă pe cei mici și de vîrsta a treia deopotrivă! În program: o cursă Pedal Car cu mașinuțe cu pedale pentru copii și expunerea unui Renault AHS 3 din 1945, poreclit „Vagabond”.
În cadrul Salonului Rétromobile Paris 2020, expoziția „Un producător … un tractor” este o lucrare colectivă. Aceste tractoare excepționale provin de la colecționari privați, asociații, dar și muzee care ne spun povestea lucrărilor făcute de agricultori adânc înrădăcinate în țara lor. Acest eveniment aduce un omagiu celor care și-au investit viața în conservarea acestui patrimoniu rural pentru a-l face muzeu.
Maurice Dufresne a avut o afacere de recuperare a metalelor și fiind pasionat de mecanică a salvat sute de vehicule, scule și mașini industriale de la distrugere. Situat în inima regiunii Centru-Val-de-Loire, în Azay-le-Rideau, muzeul Maurice Dufresne găzduiește o colecție autentică și impresionantă de vehicule, motociclete, automobile, avioane, camioane, tractoare, mașini agricole sau militare, afișe vintage și obiecte neobișnuite de epocă, o adevărată moștenire retro-mecanică de la 1850 până în 1950. Sunt necesare aproape 3 ore pentru a descoperi mai mult de 3.000 de piese excepționale. Pentru cea de-a 45-a ediție a spectacolului Rétromobile, Muzeul Maurice Dufresne va prezenta la expoziția „Un tractor, un producător” două tractoare agricole, un vinificator Citroën din 1920 și o foarte rară Alfa Romeo Balila din 1938.
Salonul Retromobile Paris 2019
În sudul Burgundiei, în satul Neuvy-Grandchamp din Saône et Loire se află Muzeul Charolais de mașini agricole. O clădire de 1.500 mp găzduiește o vastă colecție de 400 de vehicule istorice dintre care majoritate sunt tractoare, mașini tractate, motoare și mașinării cu aburi. O incursiune în trecutul agricol este binevenită oricând datorită acestor vehicule perfect întreținute. Pe timpul verii, aceste valoaroase vehicule pot fi văzute la diverse evenimente de gen.
Colecția Christian Castagnet reprezintă un patrimoniu rural extraordinar fiind situat în inima fermecătorului oraș Casteljaloux, tipic regiunii Lot et Garona. Peste 200 de tractoare de echipament agricol și forestier, venite din Franța, Europa și din întreaga lume, sunt instalate și restaurate acolo, în prima zi, retrăind istoria lumii rurale. Potrivit entuziaștilor, colecția Christian Castagnet este demnă de un muzeu. Aceasta se face, în zorii pensionării, împreună cu soția sa Joëlle, după ce achiziționarea spațiilor vechiului gater scufundat în istoria familiei locale, au creat Conservatorul rural de Gascogne. Acum, Joëlle și Christian primesc publicul care spune povestea utilajelor agricole pentru grupuri sau persoane.
În urmă cu mai bine de un secol, numele Porsche apărea deja pe un vehicul electric. John Grand-Carteret a scris în 1898 în cartea sa La voiture de demain că, „fără a fi acuzat că aduce o apreciere ușoară, putem spune că aburul este trecutul, petrolul este prezentul, energia electrică este viitorul″. Această profeție va dura mai mult de un secol pentru a deveni stabilită.
Legenda spune că, la 16 ani, echipează casa familiei cu iluminat electric. Geniul său a fost exprimat la Expoziția universală din Paris din 1900, unde Löhner-Porsche a câștigat medalia de aur datorită unei inovații de reper: motorul electric din butucul roților. Performanța nu fusese niciodată atinsă: fiecare dintre cele două motoare ar putea dezvolta 7 cai putere timp de aproape 20 de minute. Bateria formată din 44 de celule de 300 Ah și 80 volți a permis acestui vehicul să parcurgă până la 50 de kilometri. Viteza maximă a Löhner-Porsche a fost de aproape 50 km / h. Frâna din față era electrică. Primul vehicul electric al lui Ferdinand Porsche cântărea o tonă din cauza celor 410 kg a bateriei și a roților din față motorizate (110 kg fiecare).
De asemenea nu va lipsi secțiunea dedicată modelelor youngtimer care, în ultimul timp se află tot mai mult în centrul atenției.
Foto: Retromobile Paris; Arhivă