Celebrul model Maserati Indy a serbat jumătate de secol

Data de 1 iulie reprezintă o zi istorică pentru constructorul italian Maserati. În urmă cu 50 de ani, primul exemplar al modelului Indy a ieșit de pe benzile de montaj ale fabricii din Via Ciro Menotti, din Modena.

O nouă epocă

Cu Ghibli, Mexico, Mistral, Quattroporte și Sebring, Maserati a reușit să vândă 700 de exemplare în 1968. Constructorul italian având ca siglă tridentul a avut în anul respectiv o cotă de 43% din segmentul sport cu modele ale căror motoare aveau capacitatea de peste 3.5 litri, un rezultat foarte bun, ne atins de nici un constructor până atunci. Tocmai în acest cadru de consolidare și extindere a gamei este introdus noul model Indy proiectat de Carrozzeria Vignale și prezentat în premieră sub formă de prototip de stil la Salonul Auto de la Torino din 1968 iar un an mai târziu la Salonul Auto de la Geneva materializat sub brandul Maserati.

Un echilibru perfect între confort și performanță

Proiectul Indy (identificat în cadrul companiei sub codul AM116, Alfieri Maserati 116) a fost creat pentru a satisface cererea venită din partea unor clienți pentru un model performant dar în același timp confortabil și spațios. Designul a fost creat de carosierul Vignale, căruia conducerea lui Maserati i-a solicitat un look exclusiv și un interior spațios configurat după schema cu 2+2 locuri.

Un tribut adus victoriilor din trecut

Rezultatul final a fost un automobil sport foarte original din punct de vedere al stilului. Formele caroseriei, solide și simplificate, sunt evidențiate de suprafața vitrată generos dimensionată și de partea din spate trunchiată. Farurile, conform modei din acea perioadă, erau retractabile și erau foarte bine integrate cu priza de aer amplasată sub bara de protecție. În ceea ce privește numele, Indy, cu el, constructorul italian intenționează să sărbătorească victoriile modelului 8CTF în cursele de la Indianapolis 500 din perioada 1939-1940.

O alegere rafinată

Propulsat de motoare V8 de 4.1 și 4,9L care dezvoltau puteri de 260 și respectiv 300 CP, Indy era un model sport ideal pentru cei care doreau să călătorească confortabil și rapid, fără a sacrifica în mod evident stilul. Printre posesorii acestui model s-a înumărat și Abdorreza Pahlavi, fratele Șahului Iranului, care în 1974 și-a comandat un exemplar conform cerințelor sale cu o listă impresionantă de opțiuni. Exemplarul, unul dintre cele mai exclusiviste Indy produse, există și astăzi și este păstrată într-o colecție privată.

Foto: Maserati