Anul acesta, Scuderia Ferrari împlineşte 90 de ani iar cel mai bun mod de a aniversa îl reprezintă o trecere îl revistă a celor mai importante maşini de curse, acasă, la Maranello.
Fondată în Modena, pe data de 16 noiembrie 1929 de către Enzo Ferrari, Scuderia Ferrari este, probabil, cea mai celebră echipă de curse din istorie. La început, Società Anonima Scuderia Ferrari a folosit maşini de curse Alfa Romeo cu care s-a impus rapid în cursele la care a participat. Prima ieşire: Mille Miglia în 1930, apoi au urmat Targa Florio, cursa de coastă de la Trieste-Opicina, acolo unde Tazio Nuvolari a adus echipei întâia victorie. In anii ce au urmat, Scuderia Ferrari s-a acoperit de glorie în cursele de la Le Mans, Daytona, Spa, Sebring şi, desigur, în Formula 1.
Pe durata întregului an aniversar, Muzeul Ferrari din Maranello va oferi publicului o serie de expoziţii tematice.
Glorie în Formula 1
In cadrul expoziţiei „90 de ani”, vizitatorii au ocazia să facă o trecere în revistă a celor mai importante maşini de curse din istoria Scuderiei, începând de la Alfa Romeo 8C 2300 Spider, prima maşină care a purtat emblema căluţului cabrat, la Le Mans în 1932, şi până la monopostul SF71H pe care l-au pilotat anul trecut Sebastian Vettel şi Kimi Räikkönen.
Perioada de timp ce le separă pe cele două Ferrari-uri enumerate mai sus este completată de o serie de monoposturi celebre, star-uri ale unor lupte pe viaţă şi pe moarte. Ferrari 500 F2 este maşina cu care Alberto Ascari a cucerit două titluri consecutive în 1952 şi 1953. Este prezent şi Ferrari D50, monopostul cu care Juan Manuel Fangio a obţinut al patrulea din cele cinci titluri de Campion al Formulei 1. Vizitatorii Muzeului Ferrari vor admira şi Ferrari Dino 246 care l-a ajutat pe Mike Hawthorn să devină campion mondial la Formula 1, învingându-l pe Stirling Moss cu un singur punct. Seria continuă cu Ferrari 156 care i-a adus titlul mondial în Formula 1 lui John Surtees, în 1963, singurul campion mondial pe două şi pe patru roţi.
Niki Lauda este omagiat prin expunerea monopostului 312 T care l-a ajutat pe tânărul austriac să obţină primul său titlu de campion în Formula 1. De asemenea, este prezent şi Ferrari 312 T4, cu care Jody Scheckter a cucerit titlul în 1979. Nu-l uităm pe Michael Schumacher, cu al său Ferrari F2004 care i-a adus 13 victorii, incluzând şase consecutive, în drumul său spre titlul mondial din 2004. Istoria recentă ne dezvăluie o altă luptă titanică, cea din 2007, în care Kimi Räikkönen a adus titlul mondial înapoi la Maranello, cu o diferenţă de un singur punct, la capătul unei curse dramatice în Brazilia.
Toate aceste monoposturi ilustrează visul lui Enzo Ferrari, acela de a fi cel mai bun în Motorsport. Având la activ 31 de titluri (15 pentru piloţi şi 16 pentru constructori), Scuderia Ferrari este cea mai de succes echipă din istoria Formulei 1.
Hypercars – borne în istoria automobilului
Pe lângă bolizii de curse, expoziţia aniversară numără şi cele mai importante maşini de serie Ferrari, ce evidenţiază evoluţia tehnologică a mărcii. Primul din serie este modelul GTO din 1984, un bolid de stradă omologat pentru curse, ale cărui iniţiale spun totul: Gran Turismo Omologato. Trei ani mai târziu, Ferrari dezvăluia părintele hypercar-urilor moderne: F40. Construită pentru a aniversa 40 de ani de la înfiinţarea companiei, F40 este o maşină de circuit adaptată utilizării cotidiene.
In 1995 are loc o altă revoluţie. Ferrari F50 era, practic, o maşină de Formula 1 într-o caroserie de GT. In premieră, motorul derivat direct din cel de Formula 1, a fost fixat direct de şasiul monococă, exact ca monoposturile din Formula 1. După 2000 de ore de muncă în tunelul aerodinamic, caroseria asigura un efect de sol autentic, întocmai ca în Formula1.
Modelul Ferrari Enzo a fost dedicat creatorului mărcii şi a fost dezvoltat în colaborare cu Michael Schumacher. In premieră, comenzile erau grupate pe volan, tot ca la Formula 1.
Din expoziţie nu putea să lipsească bolidul LaFerrari, prima maşina a casei echipată cu sistemul hibrid HY-KERS, împrumutat din Formula 1 şi care permite „dezlănţuirea” unei herghelii de 1000 CP. Versiunea targa, denumită LaFerrari Aperta, a fost prezentată în 2016, fiind superbul rezultat al efortului depus de tehnicienii departamentului aerodinamic.
La stand este prezent şi modelul de circuit Ferrari P80/C, care poate fi construit după cerinţele clientului. Prezentat în aprilie, P80/C este rezultatul a patru ani de studii, maşina fiind omologată doar pentru circuit. Bazat pe modelul de serie Ferrari 488 GT3, acest bolid are o aerodinamică deosebită, fiind construit după regulile sport-prototip.
Citeste si: FERRARI 290 MM VÂNDUT LA LICITAȚIE PENTRU 22 MILIOANE $