CONCURSUL DE ELEGANȚĂ SINAIA EDIȚIA 2018

Pe 30 iunie s-a desfășurat o nouă ediție a Concursului de Eleganță de la Sinaia, eveniment organizat de Retromobil Club Romania sub înaltul patronaj al Casei Regale a Romaniei, în partenierat cu BMW Group România pentru al cincilea an consecutiv, primaria orașului Sinaia, muzeul național Peles, Casino Sinaia și Hotel New Montana.

Aflăt la a opta ediţie modernă, după relansarea din 2011, concursul de eleganță de la Sinaia are o valoroasă tradiţie interbelică, cu două ediţii organizate în 1934 şi 1935 de către Automobil Club Regal Roman (ACRR).

Concursul de Eleganță Sinaia este înscris în calendarul FIVA (Federatia Internațională a Vehiculelor Istorice)  ca eveniment de categoria A, a debutat în jurul orei 10:00 în ciuda unor condiții meteo mai puțin favorabile și a avut un juriu internațional compus din 9 persoane:   dl. Valentin Zbynovsky (Slovacia) – stewart FIVA, președintele juriului dl. Wolfgang Buchta (Austria) – redactor șef revista Austro Classic, dl. Peter Steinfurth (Germania) – redactor șef revista Oldtimer Markt, dl. Nebojsa Djordjevic (Serbia) – istoriograf auto, dl. Andras Noszvai (Ungaria) – organizator de evenimente cu vehicule istorice, dl. Pal Negyesi (Ungaria) – membru, dl. Bogdan Militaru (România) – din partea revistei Motor Clasic Magazin, dl. Aldo Sforza (Italia) – vicepreședinte Morgan Club Italia și dl. Dan Vardie (România) – editor șef revista Auto Pro.

La această ediție au fost înscrise un număr de 30 de automobile clasice din 4 ţări : Romania – 27, Bulgaria – 1, Germania – 1, Serbia – 1. Cel mai vechi automobil înscris în concurs a fost  un model Renault Type 2 Torpedo din 1921 și care aparține hunedoreanului Emil Mitranovici. Automobilele istorice participante au avut anul de fabricație cuprins între 1921 și 1987 și au concurat la 6 categorii diferite: Antebelice Cabriolet, Antebelice Sedan,  Postbelic Sedan, Postbelic Cabriolet, Postbelic Coupe și Fabricat în Romania. Dintre automobilele participante s-au remarcat în special: Fiat-ul 520 din 1928, Cadillac-ul DeVille Sedan model 1960, Ford-ul Thuderbird model 1964 și Ghia 450 SS Cabrio având anul de fabricașie 1967. Cele 30 de automobile istorice selectate de juriul concursului au fost expuse pe categorii la Domeniul Regal Peleș în diferite zone din intervalul orar 10:00-16:00 și au defilat prin fața juriului și a publicului spectator în fața castelului Peleș începând cu ora 13:00, cu o oră întârziere datorită ploii torențiale.

În apropierea parcării Economat au putut fi admirate în cadrul expoziției Retromobil asociată concursului de eleganța alte circa 20 de automobile clasice care s-au alăturat și la paradă. Dintre acestea au atras atenția în special: BMW Isetta din 1959, BMW 3.3 CSL Replica din 1976, Rolls Royce Silver Spur fabricat în 1986, Porsche 911 Targa din 1978, Saab 90 model 1987, Aro 240 fabricat în 1978 și Renault Alpine V6 Turbo din 1987.

În intervalul orar 17:30 – 18:30 automobilele istorice au participat la o paradă pe bulevardul principal al orașului Sinaia și au fost expuse în apropierea cazinoului din Sinaia. Începând cu ora 19:00 a avut loc festivitatea de premieră a Concursului de Eleganta în fața cazinoului din Sinaia.

Trofeul Best of Show de la această ediție a fost adjudecat de un fascinant exemplar de Mercedes 540 K Cabriolet A Sidelfingen model 1937 care aparține omului de afaceri și colecționar Ion Țiriac. Exemplarul care face parte din Țiriac Collection este unul din cele doar 83 exemplare construite având caroserie cabrio din seria A și a avut ca proprietar anterior pe fostul patron al Formulei 1, britanicul Bernie Ecclestone care l-a achiziționat în urma unei licitații de la Monaco în mai 2000.

Lista câştigătorilor:

Best of Show  –  Mercedes 540 K Cabriolet A Sidelfingen (1937) – Ţiriac Collection

Premii acordate pe clase:

Antebelice Sedan

  1. Fiat 520 (1928) – Gabriel Bălan
  2. Plymouth P2 deLuxe (1936) – Iulian Todirică
  3.  Ford Model A Fordor Murray (1929) – Mihai Hatisi

Antebelice Cabriolet

  1. Mercedes 540 K Cabriolet A Sidelfingen (1937) – Ţiriac Collection
  2.  Adler Trumph Junior Cabriolet Karmann (1938) –  George Stoica
  3.  Ford Model A Phaeton (1929) – Constantin Mincă

Postbelice Sedan

  1. Citroen 11CV (1947) – Ivaylo Kostadinov
  2.  Renault 10 Major (1967) – Călin Chirea
  3. Alfa Romeo 90 2.0 V6 Iniezione (1987) – Stelian Ghile

Postbelice Cabriolet

  1. Ghia 450 SS (1967) – Nicu Bucalet
  2. Jaguar XK120 Alloy Roadster (1949) – Cars Auto Solution
  3. Jaguar E-Type Cabrio (1970) – Cristina Ladopoulos

Postbelice Coupe

  1. Ford Thunderbird (1964) – Angelo Nicolae
  2. Buick Riviera (1972) – Mircea Muncean
  3. Volkswagen Karmann Ghia (1969) – Dan Macovei

Fabricat in Romania

  1. Dacia 1300 (1970) – Mihai Zgărdan
  2. Dacia 1100 (1971) – Alin Alexandru Ionescu
  3. Oltcit Special (1986) – Lorin Bursucanu

Premii speciale acordate:

 Premiul Publicului – Ghia 450 SS (1967)
Cel mai bine restaurat vehicul antebelic – Fiat 520 (1928)
Cel mai bine restaurat vehicul istoric postbelic – Ghia 450 SS (1971)
Premiul pentru cea mai mare distanţă parcursă (pe roţi) – Pontiac Six Model 401 (1931)
Cel mai vechi automobil participant – Renault Type 2 Torpedo (1921)
Cel mai bine conservat vehicul istoric – Buick Riviera (1972)
Premiul special al juriului – Dacia 1300 (1970)
Premiul special BMW Group România – Ford Thunderbird (1964)

 Foto: Motor Clasic Magazin

dscf8221 dscf8227 dscf8233 dscf8250 dscf8258 dscf8254 dscf8273 dscf8290 dscf8295 dscf8300 dscf8301 dscf8303 dscf8306 dscf8308 dscf8314 dscf8322 dscf8320 dscf8344 dscf8355 dscf8357 dscf8369 dscf8373