Când întrebați cei mai mulți entuziaști din domeniul auto de automobilele apărute imediat după război, gândurile le zboară undeva între Volkswagen și Porsche. Sau la legătura dintre Beetle și 356. Dar poate că ar trebui să își îndrepte atenția către alt automobil din familia lor. Cel mai vechi Porsche din lume, care în curând se îndreaptă spre licitație.
În anii ’30, Germania nu era chiar cel mai prietenos loc în care te puteai afla. Însă aceea a fost o perioadă când inginerii pasionați de automobile au făcut tot ce au știut mai bine. La acea dată, statul deținea Volkswagen, motiv pentru care i-a poruncit profesorului Ferdinand Porsche și fiului său Ferry să construiască trei automobile sport. Motivul era cursa de 1500 de km Berlin – Roma, programată pentru septembrie 1939. Însă cursa nu s-a ținut niciodată, inginerii de la Volkswagen fiind îndreptați către proiectele militare.
Doar unul dintre automobile a fost construit înainte de izbucnirea războiului, numit oficial KdF Wagen (Kraft durch Freude Wagen = Strength Through Joy Car), dar cunoscut în familia Porsche ca Type 64. Directorul general Volkswagen a folosit-o până a lovit-o.
Porsche și fiul său știau ce ar fi capabil să facă automobilul lor ultra-aerodinamic și au persistat. În timpul războiului, Ferry a continuat încet proiectul de construire a celor două Type 64 rămase. Pentru cel de al treilea automobil, el a reutilizat șasiul de la primul.
În ciuda faptului că ambele au fost mutate în orașul Zell-am-See din Austria în 1944, cel de al doilea a fost pierdut. Al treilea a supraviețuit și a rezistat până în 1946. Atunci, Ferry însuși i-a aplicat noi inscripții pentru a coincide cu lansarea noului brand al tatălui său: Porsche.
Acum ceva rar, modelul Type 64 a fost conceput inițial ca un Volkswagen, dar a devenit primul automobil sport Porsche cu o putere de 32 de cai putere. În 1947 a fost ușor restaurată de un tânăr pe nume Pinin Farina, în Turin. În 1948, Porsche a prezentat modelul 356. Modelul 356 cu numărul 1 a fost prezentat alături de un Type 64 în Innsbruck în acel an. Acolo, austriacul Otto Mathé s-a îndrăgostit de cel din urmă, motiv pentru care l-a cumpărat puțin mai târziu, în 1949.
El a participat alături de Type 64 la diferite competiții automobilistice în anii 1950 și a fost primul pilot care a câștigat alături de Porsche. A păstrat automobilul până la moartea sa, în 1995. Acesta a fost vândut în 1997 lui Dr Thomas Gruber, specialist în Porsche.
Exact același automobil, pe care Ferdinand și Ferry Porsche l-au construit, condus și simțit și pe care Pinin Farina însuși l-a restaurat, se va vinde la licitația RM Sotheby’s alături de o cantitate imensă de piese de schimb, fotografii din întreaga sa carieră și documente care îl susțin.
Vorbim aici de o piesă incredibilă din istoria Porsche. Estimările plasează prețul de vânzare așteptat în jurul sumei de 20 de milioane de dolari. Emoții? Fluturași în stomac? Pare a fi un basm de spus nepoților.