Cea de-a 36-a ediție a Salonului Auto e Moto d ‘Epoca de la Padova, dedicat vehiculelor istorice s-a desfășurat în perioada 24 – 27 octombrie iar conform specialiștilor, aceste al doilea din lume ca suprafață, număr de vehicule istorice expuse și număr de vizitatori. Sloganul ediției din acest an „ L’auto accende la passione” (Automobilul aprinde pasiunea), a stârnit din plin interesul colecționarilor, pasionaților și curioșilor încă de la deschidere fiind înregistrat și un record cu cei peste 130.000 de vizitatori.
Interesul internațional al evenimentului este în creștere, fapt dovedit de prezența mare a vizitatorilor veniți din străinătate, inclusiv colecționari și jurnaliști acreditați din peste 30 de țări. Evenimentul italian este din ce în ce mai intens comentat inclusiv pe rețelele de socializare, în special pe Instagram, unde publicul și-a exprimat recent aprecierea cu mii de fotografii, videoclipuri și comentarii pentru a împărtăși modelul preferat și emoția de a fi prezent acolo.
La ediția din acest an pe lângă prezența deja cunoscută a dealerilor auto-moto vintage locali și străini, a cluburilor, a comercianților de piese, literatură și vestimentație, a organizatorilor de evenimente și a caselor de licitație, a fost semnalată o prezență oficială impresionantă din partea producătorilor auto consacrați, unii prezenți în premieră la salonul padovan precum: Seat care a serbat 35 de ani de la debutul primului său model de concepție proprie – Ibiza sau Jaguar și Tesla cu ultimele sale modele de curând lansate iar alții care au serbat centenarul cum au fost: Bentley având la stand expuse modelele 3 Litre, S2 și Mulsanne sau Citroen cu modelele cele mai emblematice Type A, Traction Avant și DS, Pagani care a aniversat 20 de ani de activitate, Ford cu modelul utilitar Transit care a celebrat 70 de la lansare sau Peugeot și Porsche care au aniversat jumătate de secol cu modelele 304 și respectiv 914/6.
Alfa Romeo, Ferrari, Maserati și Porsche au fost cele mai bine reprezentate mărci auto, grație unor dealeri specializați și care cu această ocazie și-au făcut debutul. Pentru prima dată la Padova, de exemplu, Dr. Konradsheim cu modelele sale Porsche de top și Girardo & Co, unul dintre cei mai cunoscuți dealeri din lume, care a expus numeroase modele de competiție, în centru atenței aflându-se un fascinant Alfa Romeo Tipo 33 TT 3 din 1972, ultimul model al producătorului milanez care a concurat în celebra cursă de la Le Mans.
De asemenea, pentru olandezii de la Real Art on Wheels, a fost un debut promițător la Padova, cu vânzarea a 3 automobile excepționale printre care și un one-off Porsche 993 2S Cabriolet din 1998. Pe lângă acestea merită menționate și vânzarea a două modele tip van Alfa Romeo: T10 Romeo din 1960 și F12 din 1970, două modele greu de găsit și care au fost restaurate cu multă cu măiestrie de doi entuziaști din Modena.
Printre modelele accesibile pentru un public mai larg, în centrul atenței s-au aflat: Alfa Romeo 33, Citroen 2CV, Fiat 500, Fiat 128, Lancia Delta, Innocenti Mini, Mercedes W124 Coupe și Volkswagen Beetle. Citiți articol complet aici:https://auto-retro-passion.ro/salonul-auto-e-moto-depoca-padova-2019/
Foto: Auto Retro Passion