La ediția din 1984 a Salonului Auto de la Torino, producătorul auto italian Alfa Romeo lansa în premieră modelul de clasă medie superioară Alfa 90. Cu toate că, modelul beneficia de numeroase atu-uri care îi permiteau să concureze de la egal la egal cu modelele germane care începeau să domine acel segment, acesta a înregistrat o carieră discretă.
La începutul anilor ’80, cariera modelului de clasă medie superioară Alfetta(lansat în 1972) de la Alfa Romeo, se apropia de final, în ciuda faptului că acesta înregistra încă vânzări suficient de mari. Pentru că modelul Alfetta părea totuși datat atât ca design cât și al echipamentului de dotări pentru confort și siguranță, conducerea de la Alfa Romeo din acea perioadă, i-a decizia dezvoltării unui nou model.
Proiect 162A
Proiectul viitorului model a demarat la începutul anului 1982, a fost denumit 162A iar datorită urgenței susținute pentru lansarea modelului, proiectul a necesitat simplificarea dezvoltării cât mai mult posibil, inclusiv din punct de vedere economic, mai ales că schema transmisiei pe roțile din spate de tip transaxle (diferențialul, cutia de viteze și ambreiajul formau un bloc comun pe puntea din spate) de la Alfetta era încă de actualitate și oferea beneficii în ceea ce privește echilibrul maselor și manevrabilitatea.
Alfa Romeo serbează 40 de ani cu celebrul motor V6 Busso
Platforma tehnică de la modelul Alfetta
Drept urmare, proiectul a fost finalizat în doar 30 de luni, modelul succesor preluând practic platforma tehnică de la Alfetta cu aceleași tip de suspensie, în față cu brațe duble transversale și bare de torsiune iar în spate cu punte de tip De Dion, brațe tip paralelogram Watt și arcuri elicoidale, sistem de frânare cu discuri spate ″in board″ dar cu unele îmbunătățiri prin introducerea direcției servoasistate opțional sau în standard, frânelor cu discuri ventilate în față sau cursa schimbătorului de viteze modificată pentru o precizie mai bună la schimbarea treptelor mai ales în cazul adoptării unui stil mai sportiv.
În plus au fost realizate unele update-uri la trenul de rulare, efectuate cu scopul adaptării unui motor de top V6 Busso(după numele inginerului Giuseppe Busso) pe benzină și care reprezenta marea noutate în gama de motorizări. O altă noutate în gamă o constituia propulsorul turbo diesel cu 4 cilindri în linie de 2.4L realizat de firma italiană VM Motori.
Studiourile Bertone responsabile cu design-ul
Design-ul caroseriei a fost încredințat studiourilor Bertone iar dimensiunile exterioare și soluția cu 3 volume și 4 portiere trebuiau să rămână practic neschimbate. În schimb s-a făcut tot posibilul pentru a crea o imagine diferită față de cea a modelelor Alfa Romeo din anii ’70, scoțând în evidență eleganța generală și îmbunătățind considerabil detaliile, finisările și echipamentul de dotări.
Alfa Romeo a sărbătorit 65 de ani cu Giulietta
Prezentat în octombrie 1984 cu ocazia Salonului Auto de la Torino, modelul succesor denumit Alfa 90 avea ca obiectiv principal crearea unei noi imagini brandului italian ca un producător de modele cu un anumit prestigiu având performanțe ridicate, dotări de top și cu un grad ridicat de siguranță. În acest fel, Alfa Romeo putea atrage noi clienți de partea sa, mai ales că în acea perioadă piața europeană a clasei medii superioare premium începea să fie dominată de modelele germane ale producătorilor Audi, BMW și Mercedes. Citiți articol complet aici: https://auto-retro-passion.ro/alfa-romeo-90-serbat-35-de-ani-de-la-debut/
Foto: Alfa Romeo