Alfa Romeo a sărbătorit 65 de ani cu Giulietta

În luna octombrie, producătorul auto italian Alfa Romeo a sărbătorit 65 de ani de la debutul modelului său Giulietta care a devenit nu numai una din legendele brand-ului dar și a intregii industrii auto. Toate cele trei variante de caroserie: berlină, coupe și spider au înregistrat un mare succes comercial dar și copetițional în timp ce design-ul lor este și în zilele noastre folosit ca sursă de inspirație pentru designerii Alfa Romeo.

În cursul anului 1946, producătorul milanez Alfa Romeo a reluat producția de automobile și a renunțat treptat la producția de modele de lux sau de competiție, ambele realizate în serii mici devenind un producător de serie mare începand cu anul 1950 odată cu lansarea modelului din clasa superioară Alfa 1900.

În 1951, conducerea de atunci a companiei italiene a hotărât demararea un proiect de automobil de clasa medie, denumit intern Tipo 750. Responsabil cu proiectul a fost numit Orazio Satta Puliga, acesta avându-i în echipa sa pe inginerul austriac Rudolf Hruska responsabil pentru producție și montaj, inginerul Giuseppe Busso pentru concepția motorului iar Giuseppe Scarnati încredințat cu designul.

În primavara anului 1953 a fost finalizat un prim prototip având caroserie coupe și realizat de Giuseppe Scarnati. Ulterior conducerea Alfa Romeo a cerut sprijinul designerilor Mario Boano de la Ghia si Franco Scaglione de la Bertone, ultimul având să definitiveze proiectul.

Noul model pentru productia de serie a fost finalizat la anceputul anului 1954, denumit Giulietta Sprint și dispunea de o caroserie coupe cu 2+2 locuri. Prezentarea exemplarelor de preserie s-a petrecut în data de 19 aprilie 1954 cu ocazia Salonului Auto de la Torino în timp ce lansarea oficială a noului model a avut loc cu ocazia Salonului Auto de la Paris din octombrie 1954.

Inițial, conducerea Alfa Romeo a dorit ca Giulietta Sprint să prefațeze prin doar câteza zeci de exemplare, lansarea variantei cu caroserie berlină a modelului Giulietta, dar cele peste 700 de comenzi ferme din timpul salonului francez au schimbat planurile producătorului italian.

Pentru producția noului model Giulietta Sprint, a fost solicitat carosierul Bertone care a fost nevoit să construiască o nouă fabrică la Grugliasco lângă Torino pentru că atelierul său de pe Corso Peschiera din Torino avea capacitatea de a produce doar serii limitate. Din acest motiv până la finalul anului 1954 au fost livrate numai 12 exemplare din modelul Giulietta Sprint care pot fi considerate unicate deoarece caroseriile au fost parțial modelate manual pe matrițe din lemn. Citiți articol complet aici:https://auto-retro-passion.ro/alfa-romeo-giulietta-celebreaza-60-de-ani/

Foto: Alfa Romeo; Arhivă