Între 12 și 14 ianuarie s-a desfășurat în județul Covasna cea de-a doua ediție a Romania Historic Winter Rally, destinat automobilelor istorice old și youngtimer pregătite de competiție. Peste 45 de echipaje din Belgia, Franța și România au fost prezente pe probele speciale acoperite de zăpadă și gheață și care au însumat aproape 180 km, din totalul de peste 305 km. Competiția a fost câștigată de echipajul Laurent Battut și Valerie Dumont pe Toyota Celica GT4 la finbalul unei lupte electrizante cu legendarul pilot Bernard Munster secondat de fiul său Gregoire Munster pe Porsche 911.
Raliul a început în ziua de joi când echipajele au parcurs procedurile inițiale de înscriere și verificări tehnice, competiția din România, deși aflată în afara calendarelor oficiale respectând standardele FIA pentru automobile istorice. Astfel, întreaga panoplie de elemente de siguranță a fost obligatoriu să fie prezentă la bordul mașinilor, iar echipajele au purtat echipamentul de competiții complet.
Vineri dimineață a avut loc shakedown-ul o probă scurtă de antremenament și acomodare parcursă dus-întors de fiecare echipaj, pentru ca de la ora 17.00 toate mașinile să fie prezente în centrul localității Covasna pentru startul festiv onorat de primarul orașului Simon Arpad.
Raliul efectiv a debutat cu două probe de noapte, dar și cu o mică sincopă de organizare care a dus ulterior la anularea rezultatelor primei probe de calsament. Practic lungimea probei speciale nu a corespuns cu notițele de traseu oferite concurenților, aceștia fiind puși să parcurgă ultimii kilometri ai probei, „la vedere”. Și deși seara s-a încheiat într-o notă mai puțin veselă, ziua a doua și atreia a raliului aveau să genereze un adevărat spectacol prin calitatea probelor și peisaje.
Automobilele Porsche 911, Lancia Delta HF, Toyota Celica GT4, Renault 5 Turbo, Renault 8 Gordini, Subaru Impreza, Ford Escort, BMW , Audi, DKW, DAF, Volvo P1800 au conturat tabloul celei mai frumoase competiții automobilistice din România ultimilor 20 de ani. Piloți de excepție, foste glorii ale raliurilor naționale, europele și mondiale, dar și tineri și-au dovedit valoarea și plăcerea de a pilota pe zăpadă și gheață.
Cu regretul că România a fost reprezentată de un singur echipaj și acesta din localitate Barna Bedo șiLaszlo Molnar pe BMW M3, suntem mulțumiți că în ciuda unor temperaturi care au atins în timpul zilei și -17 grade Celsius am avut parte de un adevărat spectacol pus în scenă de Paul Lacombe și așteptăm cu mare interes și etapa de macadam din vară tot pentru vehicule istorice și tot pe drumurile de macadam din județul Brașov.
Pentru Clasamentul general final accesați: http://www.romania-historic-rally.com/wp-content/uploads/2018/01/ClasaFinRo.pdf