Seat Leon celebrează 20 de ani, cu peste 2 milioane de unități

Prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt din 1999, modelul compact spaniol Seat Leon a fost fabricat până în prezent în trei generații diferite și comercializat în peste 2 milioane de exemplare.

De la debutul său pe piață la finalul anului 1999, Seat-ul Leon a fost realizat în trei generații diferite, toate proiectate și fabricate la uzina Martorell din Spania. Dacă prima generație a fost stilizată cu ajutorul celebrului Giorgetto Giugiaro, următoarele două generații au avut design-ul semnat de Walter De Silva și respectiv Alejandro Mesonero-Romanos. Pe lângă personalitatea estetică marcată, una dintre trăsăturile distinctive ale modelului, care a devenit un model cheie pentru brand, este reprezentată de caracterul său sportiv pronunțat.

Deja de la momentul lansării în urmă cu 20 de ani, s-a stabilit ca cea mai performantă versiune a modelului să dispună de un motor de 1.8L turbo (180 CP), cutie de viteze manuală cu 6 trepte și tracțiune integrală. Această tradiție a fost continuată cu versiunea sportivă actuală Cupra R a modelului, care dispune de 310 CP și care constituie un record pentru clasa compactă din prezent. ADN-ul dinamic al modelului a fost accentuat și mulțumită a două recorduri importante stabilite pe prestigioasa pistă de la Nürburgring. Astfel, în 2014, un exemplar Cupra pilotot de Jordi Gené, a obținut recordul de viteză pentru un automobile cu tracțiune față tracțiunea iar în anul următor se impune ca cel mai rapid model familial, oprind cronometrul la 7:58:12. Nu în ultimul rând, trebuie amintit că în 2008 și 2009, cu modelul Leon a fost câștigat campionatul WTCCC, transformând Seat în primul brand capabil să câștige campionatul respectiv cu motoare Diesel.

Designul interesant și dinamica sportivă nu sunt întotdeauna suficiente pentru a confirma succesul unui automobile mai ales dacă face parte din clasa compactă. Ultimul cuvânt îl au binențeles clienții iar în acest caz, numărul de exemplare comercializate nu lasă loc de vreo îndoială. Seat Leon nu numai că a trecut cele 2 milioane de unități vândute, dar a făcut-o marcând o creștere constantă a vânzărilor pe parcursul celor trei generații. Actualul model, prezentat în 2012, a depășit un milion de unități vândute. Aproape dublu comparativ cu prima generație și o treime mai mult decât cea de-a doua. Noile piețe și extinderea gamei modelului, sunt cheile principale ale creșterii vânzărilor modelului compact al producătorului din Barcelona.

O creștere comparabilă cu cea a mărcii, care din anul 2010 a obținut o creștere cu 60% a vânzărilor. Dacă prima generație a ajuns la vânzare pe 43 de piețe, cea actuală este distribuită în 48 de țări. Cu prima generație Leon, Seat a totalizat 38% din vânzările pe piața internă, în timp ce astăzi acest procent a scăzut la 20%, oferind spațiu altor piețe ale Grupului. Germania, de exemplu, a trecut de la 13% din prima generație la 24 % din cea actuală. O altă virtuozitate provine din Regatul Unit, o piață în care generația actuală a totalizat mai mult decât dublul vânzărilor față de prima serie. Cu aceste premise, așteptările conducerii cu privire la următoarea generație nu pot fi decât înfloritoare.

Foto: Seat