Exclusivul Alfa Romeo 6C 3000 CM Superflow IV Pininfarina scos la licitație

Este o chestiune de gust, dar există mulți specialiști care consideră că 6C 3000 CM Superflow IV Pininfarina este cel mai încântător și elegant model Alfa Romeo. Acesta va fi scos la vânzare prin licitație cu ocazia evenimentului Pebble Beach din august.

Dat fiind că cataloagele celor mai importante case de licitație prezente în luna august la Monterey sunt finalizate, se clarifică încă din start calitatea deosebită a automobilelor programate la vânzare. Anunțurile s-au succedat rapid în ultimul timp iar după ce în prim plan s-au aflat modele precum Porsche Type 64 din 1939 – automobilul care a dat naștere brand-ului din Zuffenhausen (vândut de RM Sotheby’s) sau monopostul de Formula 1 Ferrari 312T din 1975 cu care pilotul austriac Niki Lauda a obținut primul titlu mondial (vândut prin  Gooding & Co.), un alt automobile celebru este destinat să devină starul ediției din acest an al licitațiilor de la Monterey. Este vorba de un exemplar Alfa Romeo 6C 3000 CM Superflow IV realizat de carosierul italian Pininfarina și care a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva din 1960 și unde a fost primit cu mare fast.

Un model exclusiv

6C 3000 CM (acronimul pentru Competizione Maggiorata) Superflow IV (cea de-a patra si ultima evolutie a acestui model creat Pininfarina) este una dintre cele mai importante realizari ale carosierului italian din Torino și din istoria design-ului auto. Între anii 1956 și 1960, Pininfarina a realizat patru exemplare diferite pe cadrul tubular de tip spaceframe al modelului 6C 3000 CM, un model de competiție care a concurat la categoria Sport între anii 1952-1953 și care a fost construit în șase exemplare, din care patru în variantă coupe și două în varianta spider. Toate exemplarele au fost echipate cu motor având 6 cilindri în linie de 3.5 L(270CP) distribuție cu două axe cu came în chiulasă, alimentare cu 6 carburatoare mono corp și care permitea o viteză maximă de 250 km/h.

Stilul magic Pininfarina

După sezonul competițional din 1954, unul dintre exemplarele modelului 6C 3000 CM cu numărul de șasiu 00128, a fost alocat lui Pininfarina pentru a realiza un show car destinat a fi expus la diferite saloane auto. Primul exemplar Superflow a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1956 și care dispunea de faruri acoperite cu plexiglas inclusive pe partea superioară a aripilor din față și câteva soluții stilistice care prefigurau formele și stilul viitorului model de serie Alfa Romeo Duetto/Spider.

Axat pe sportivitate

Al doilea model realizat de Pininfarina a avut o nouă culoare roșie și o parte frontală mai conică iar pe cel de-al treilea din 1959, Pininfarina a introdus o trapă cu o deschidere amplă și a înlăturat protecția aerodinamică a farurilor. În 1960, a fost prezentat ultimul exemplar având numărul de șasiu 00128. În acest caz, modelul a fost denumit Superflow IV și beneficia de un pavilion realizat integral din plexiglas și susținut de o bară longitudinală din oțel cromat, faruri carenate, o fată de aer de mari dimensiuni pe capota frontală, prize de aer suplimentare la capătul aripilor frontale și prize de aer laterale pe aripile spate care confereau în general un stil mai sportiv decât precedentele exemplare Superflow.

O carieră în americană

Superflow IV și-a făcut debutul cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 1960 și a fost achiziționat la scurt timp de un dealer Alfa Romeo din Colorado. Apoi a făcut parte din colecțiile mai multor proprietari americani timp de mai mulți ani până când s-a întors în Europa pentru a face parte din colecția muzeului Rosso Bianco Peter’s Kaus din Germania care deține cea mai mare colecție de modele sport din lume (peste 200 de exemplare).

Campion al eleganței

În 2005, Kaus și-a vândut colecția, iar acest exclusiv Alfa Romeo a fost cumpărat de actualul proprietar care, după restaurarea sa, a participat la concursul de eleganță Pebble Beach din 2013, unde a câștigat premiul pentru clasa la care a concurat. În 2014, a concurat la concursul de eleganță de la Villa d’Este, dar fără să obțină vreun premiu, în timp ce în 2017 a câștigat trofeul „Best of Show” la concursul de eleganță Salon Prive, unul dintre cele mai prestigioase din Europa. În luna august din acest an, Alfa Romeo 6C 3000 CM Superflow IV Pininfarina revine la concursul de eleganță Pebble Beach dar de data aceasta pentru o vânzare istorică.

Foto: RM Sotheby’s