2000 Coupe ultimul coupe mediu Lancia de concepție proprie

Lancia 2000 Coupé 1971 - 1973

În aprilie 1971, în cadrul unei modernizări a gamei, conducerea producătorului auto torinez Lancia care cu doi ani înainte era achiziționată de grupul FIAT, a eliminat numele Flavia pentru modelul său din clasa medie superioară disponibil atât ca berlină cât și ca coupe, redenumindu-l simplu 2000.

Scurt istoric

La ediția din 1969 a Salonului Auto de la Geneva sunt lansate variantele Flavia Coupe 2000  și 2000I care înlocuiau în gamă variantele Flavia Coupe 1800 și 1800I comercializate în 19.293 de unități. Noua variantă beneficia de un facelift major atăt la exterior cât și la interior, de dimensiuni ușor majorate, de o parte mecanică îmbunătățită și de dotări opționale suplimentare precum: servodirecția, luneta cu sistem de degivrare, oglinda retrovizoare exterioară, vopseaua metalizată și parasolarele. Flavia Coupe 2000 și 2000I aveau echipat un nou propulsor boxer cu 4 cilindri de 2L având distribuție cu două axe cu came centrale și alimentare cu carburator dublu corp Solex sau cu injecție mecanică tip Kugelfischer. Motorul dezvolta în funcție de variantă între 116 și 124 CP și permitea viteze maxime cuprinse între 185 și 190 km/h. Cutiile de viteze disponibile erau manuale cu 4 trepte, opțional cu 5 trepte pentru motorul cu carburator și cu 5 trepte pentru motorul cu injecție.

Mai mult o variantă evoluată

 În aprilie 1971 este lansat modelul 2000 Coupe care înlocuia în gamă modelul Flavia Coupe și care reprezenta o evoluție a acestuia. Modelul 2000 Coupe păstra caroseria anterioară a modelului Flavia Coupe care a debutat în 1969 și care a fost amplu restilizată în comparație cu modelul original prezentat în 1961 dar a beneficiat la momentul lansării în aprilie 1971 doar de un facelift ușor care a vizat în principal grila frontală care avea un nou design și era realizată din oțel inoxidabil. Tot la exterior merită amintite noile bare de protecție, protejate acum de un profil din cauciuc și jantele din aliaj cu design eleborat.

Un look de Ferrari

Linia caroseriei sobră și elegantă create de studiourile Pininfarina era inspirată din cea a modelului sport Ferrari 250 GT 2 + 2, stilizat tot de Pininfarina și lansat în 1960. Cea mai evidentă asemănare se întâlnește la forma acoperișiului și cea a portbagajului. În echipamentul standard erau incluse: tetierele față, oglinda retrovizaoare exterioară și luneta cu sistem de degivrare.

Alimentare cu injecție

În versiunea de bază a modelului, motorul boxer cu 4 cilindri de 2L cu două axe cu came în chiulasă și alimentat cu carburator dublu corp Solex furniza 115 CP și era oferit în standard cu o cutie de viteze manual cu 5 trepte care îmbunătățea ușor performanțele: viteza maximă 187 km/h și accelerație 0-100 km/h în 10.9 secunde. În noiembrie 1971 debutează la comercializare versiunea mai sportivă HF, al cărui motor, cuplat la noua cutie de viteze cu 5 trepte, diferă de cel al modelului Flavia Coupe 2000I prin adoptarea celui mai avansat sistem de injecție electronic Bosch în locul celui mecanic dezvoltat de Kugelfisher și care permitea un control mai bun al carburației și o furnizare mai promptă și mai fluidă a puterii motorului încă de la regimuri inferioare de turație.

Aspect sportiv

La exterior, versiunea HF dispunea de o grilă frontală neagră și inscripționări HF în față și în spate iar în interior planșa de bord avea inserții din lemn iar volanul realizat din lemn. Printre dotările opționale se înumărau: instalația de aer condiționat, geamurile acționate electric și tapițeria din piele. Versiunea HF era echipată în standard cu direcție servoasistată, jantele din aliaj și sistemul Superduplex care asigură frânarea punții față chiar și în cazul unei defecțiuni la unul dintre cele două circuite. Printre dotările opționale se înumărau: instalația de aer condiționat, geamurile acționate electric și tapițeria din piele. Performanțe: viteză maximă 191 km/h și accelerație 0-100 km/h în 9.5 secunde.

Până în 1974 au fost comercializate un număr de 2.620 exemplare din care 704 în versiune HF.

Foto: Lancia; Arhivă