De curând, în oferta unui dealer britanic de specialitate, se găsește unul din cele doar zece exemplare de Ferrari 275 GTB / C construite în anul 1965 pentru a concura în celebra cursă de anduranță de 24 h de la Le Mans. Colecționarii unor astfel de automobile exclusive trebuie să știe că, pentru a achiziționa acest exemplar trebuie să dispună de câteva milioane de euro mai ales că dealerul oferă prețul doar la cerere.
Când un exemplar al unui model de Ferrari din anii ’60 își schimbă proprietarul, acesta devine cu siguranță foarte scump. Unul dintre modelele tip berlinetta dotat cu legendarul motor cu 12 cilindri dispuși în V la 60° amplasat frontal, costă de obicei câteva milioane de euro. Uneori, prețurile tranzacționate cu astfel de modele pot conține chiar și opt cifre.
În august 2019, prin intermediul cunoscutei firmei de licitații Gooding & Company la Pebble Beach (SUA), a fost vândut un exemplar de Ferrari 275 GTB Long Nose cu caroserie din aluminium pentru suma de aproximativ de 4 milioane de dolari cu toate că estimarea inițială era de circa 3,5 miloane de dolari. În cadrul licitației organizate de firma Bonhams, la același eveniment, un exemplar similar a fost tranzacționat pentru echivalentul a 2,875 milioane de euro, însă în aceast caz, exemplarul de Berlinetta a fost unul dintre cele 60 de exemplare construite.
Model realizat special pentru competiții
De curând, dealerul britanic Tom Hartley Junior specializat pe comercializarea de automobile sport exclusive, are în oferta sa unul din cele 10 exemplare construile ale modelului 275 GTB / C. Modelele de competiție au fost realizate în special pentru a concura în cursele de anduranță, precum cele de la Targa Florio, 1.000 de km de la Nurburgring și de 24 h de la Le Mans. La ediția din anul 1965 al aceastei din urmă curse, un prototip al modelului respectiv, a terminat pe locul trei la general în urma a două exemplare ale celebrului model 250 LM, asgurând totodată primul loc în clasa GT, pentru constructorul auto italian cu sediul în Maranello. Mulțumită acestui succes, conducerea Ferrari a hotărât realizarea unei serii limitate de 10 unități pentru utilizarea pe drumurile publice.
Gran Turismul Ferrari Mondial a serbat 40 de ani de la debut
Unul din cele doar 3 unități cu volan pe partea dreaptă
Exemplarul de 275 GTB / C scos la vânzare de către dealerul britanic este cel de-al 7 – lea din cele 10 construite și unul dintre cele doar 3 exemplare cu postul de conducere pe partea dreapta. Acesta a fost livrat de nou în Marea Britanie antreprenorului din motorsport Paddy McNally în octombrie 1965. Nu se știe cu certitudine dacă automobilul a participat în vreo cursă oficială, însă acesta are un istoric documentat cu un kilometraj real de 83.057 mile (132.891 km), după cum informează conducerea dealerului britanic.
Model acreditat cu o viteză maximă de 282 km / h
Modelul de competiții cu motor frontal, al cărei design a fost proiectat de studiourile Pininfarina, este surprinzător de compact pentru standardele din zilele noastre. Astfel, caroseria de tip berlinetta cu două locuri la interior are 4,30 metri lungime, 1,70 metri lățime și 1,16 metri înălțime. Caroseria acestuia este realizată din elemente de aluminiu cu scopul reducerii greutății totale care ajunge la 980 kg, fără rezervorul de combustibil complet de 140 de litri pentru care la Ferrari reprezintă specifică greutatea la gol.
Motorul V12 de 3.3 litri aflat în dotare dezvoltă o putere maximă de 300 CP, adică 91 CP pe litru – o valoare uimitoare pentru un motor aspirat din anii ’60. Asociat cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte, motorul permitea modelului 275 GTB / C, o viteză maximă de 282 km / h, valoare destul de ridicată pentru acea perioadă.
Foto: Tom Hartley Junior