Noul Porsche Panamera ajunge și la București cu tehnologia sa hibridă și noul sistem activ de supensie

Porsche Panamera

După ce și-a făcut intrarea în România pe la Cluj, un de Porsche a fost mașina oficială a Transylvania Open și partenerul auto exclusiv al turneului WTA250 desemnat cel mai bun din lume la categoria sa în 2022 și 2023, noul Panamera ajunge și la București și este lansat astfel oficial pe piața noastră la Muzeul Mina într-un spectacol ultramodern de lumină, muzică  – pe acordurile formației Vunk și proiecții video. (Foto: Radu Chindriș)

Vunk a dat tonul!
Vunk a dat tonul!

Pe scurt cea de-a treia generație a berlinei sportive de lux se caracterizează printr-o gamă mai largă de funcții digitale, un design revigorat și un spectru mai larg al performanțelor dinamice și al confortului la volan.

Cele mai importante noutăți pe cartea sa de vizită sunt un sistem de propulsie E-Hybrid mai puternic și un nou sistem de suspensie activă ce subliniază dorința Porsche de a oferi cea mai dinamică berlină din segment.

Adrian Pascu – Executive Director Porsche Importator

Porsche extinde gama de motorizări pentru berlina sport Panamera,  ca parte a strategiei E-Performance. Apar astfel în gamă Panamera 4 E-Hybrid și Panamera 4S E-Hybrid. Acesta este răspunsul Porsche la interesul arătat de piață pentru propulsoarele e-hybrid eficiente. Panamera este disponibil într-un total de patru variante de performanță ale acestei tehnologii avansate de propulsie.

Performanță hibridă optimizată

Pentru Panamera 4 E-Hybrid Porsche a combinat un nou sistem e-hybrid cu un motor pe benzină V6 biturbo, de 2,9 litri (224 kW/304 CP), modernizat. Puterea sistemului de 346 kW (470 PS) și cuplul maxim de 650 Nm permit acum o accelerație de la zero la 100 km/h în 4,1 secunde și o viteză maximă de 280 km/h. Autonomia pur electrică a modelului Panamera 4 E-Hybrid crește la 96 de kilometri în ciclul WLTP (EAER oraș).

Porsche Panamera
Porsche Panamera

Panamera 4S E-Hybrid propune un plus de putere și o dinamică optimizată. Motorul cu șase cilindri biturbo, de 2,9 litri, livrează 260 kW (353 CP). Puterea sistemului este de 400 kW (544 CP), iar cuplul maxim este de 750 Nm. Acest lucru permite modelului Panamera 4S E-Hybrid să accelereze de la zero la 100 km/h în 3,7 secunde și să atingă o viteză maximă de 290 km/h.

În comparație cu generația anterioară, toate modelele Panamera E-Hybrid oferă o autonomie electrică mai mare, o viteză de încărcare mai mare, un răspuns mai bun al accelerației și performanțe de conducere mai bune, sub aproape toate aspectele. Cu 25,9 kWh (brut), noua baterie de înaltă tensiune oferă o capacitate cu aproximativ 45% mai mare într-un spațiu comparabil.

În același timp, noul încărcător de 11 kW On-Board-AC reduce timpul de încărcare la două ore și 39 de minute. Cu 140 kW (190 CP) și un cuplu de 450 Nm, motorul electric complet nou oferă o putere semnificativ mai mare decât predecesorul său. Ca și detaliu tehnic, designul rotorului intern (rotorul se rotește în interiorul statorului) reduce inerția masei cu 50%, ceea ce îmbunătățește răspunsul la accelerație. Cu o recuperare de până la 88 kW, motorul electric contribuie, de asemenea, la creșterea semnificativă a autonomiei electrice a modelelor Panamera E-Hybrid.

Noi „strategii” pentru modurile de conducere E-Hybrid

Cele patru moduri de conducere specifice E-Hybrid au fost optimizate, precum și modurile Sport și Sport Plus care au fost îmbunătățite. Automobilele pornesc întotdeauna în modul pur electric E-Power. În momentul în care starea de încărcare a bateriei se situează sub o anumită valoare minimă, sistemul trece automat în modul Hybrid Auto, care adaptează strategia de funcționare la situația actuală de condus. În plus, cu ghidarea activă a traseului în Hybrid Auto, strategia de operare este optimizată și mai mult prin cunoașterea traseului pe care urmează să îl parcurgă. În acest fel, ponderea distanțelor parcurse cu propulsie electrică, în traficul urban, poate fi maximizată și eficiența poate fi crescută. În acest scop, sistemul utilizează atât datele mașinii, cât și datele de navigație.

Porsche Panamera
Porsche Panamera – lansare Muzeul MINA din București

În modul E-Hold, starea actuală de încărcare a bateriei este păstrată. Pe de altă parte, în modul E-Charge, motorul cu combustie încarcă bateria până la 80%, în afara orașului, și la peste 55 km/h, în timp ce Panamera utilizează avantajele de eficiență ale propulsiei hibride în traficul urban. În modurile Sport și Sport Plus, Porsche reduce starea țintă de încărcare a bateriei la 20% și, respectiv, 30 % (anterior 30% și 80 %). Acest lucru crește eficiența, fără a face afecta performanța.

E-Hybrid vine cu un sistem de suspensie activă inovatoare

Porsche echipează toate variantele noului Panamera cu o suspensie pneumatică adaptivă, cu două camere de aer, și cu Porsche Active Suspension Management (PASM) cu amortizoare cu două supape, ca dotare standard.

Suspensia activă inovatoare Porsche Active Ride este, de asemenea, disponibilă pentru modelele E-Hybrid. Aceasta combină capacitatea de a oferi o tracțiune optimizată și performanțe optimizate în viraje, cu un grad ridicat de confort. Fiecare amortizor individual – echipat, de asemenea, cu tehnologie cu două supape – are o pompă hidraulică acționată electric, care este alimentată de sistemul de 400 de volți și care poate fi utilizată pentru a crea în mod activ forțe în de detentă saucompresie.

Altfel spus, suspensia absoarbe aproape complet mișcările caroseriei cauzate de imperfecțiunile drumului și menține mașina în permanență orizontală, în timpul manevrelor dinamice de conducere. Amortizoarele funcționează la o frecvență de până la 13 Hz, ceea ce înseamnă că pot ajusta reglajul de până la 13 ori pe secundă și, astfel, reacționează instantaneu la orice situație de condus (mișcare de evitare sau frână) și la suprafața drumului. Tehnologia permite, de asemenea, funcții inovatoare, cum ar fi supracompensarea mișcărilor de tangaj și ruliu, precum și ridicarea caroseriei la urcarea și coborârea din mașină.

Detalii mai sportive

Noului Panamera vine cu un design proaspăt, apropiat mai mult de ADN-ul lui 911. În partea frontală, aspectul este caracterizat de farurile cu LED-uri matriciale standard, cu formă nouă, și de o priză de aer orizontală suplimentară. În partea din spate a berlinei sportive, o bandă luminoasă continuă și un haion fără ramă disting noul Panamera. Ornamentul haionului în argintiu accentuează linia laterală.

Porsche Panamera
Porsche Panamera

Echiparea standard a modelului Panamera 4 E-Hybrid include jante de 19 inch, etriere de frână negre și faruri matrix LED. Sistemul inovator de iluminare cu LED-uri matriciale HD de înaltă rezoluție este disponibil opțional. Panamera 4S E-Hybrid se distinge prin jantele de 20 de inch în Panamera AeroDesign, țevile de eșapament Sport argintii și etrierele de frână roșii. Sunt disponibile opțional etriere de frână în culorile Acid Green și Negru. Panamera 4S E-Hybrid vine în standard pe puntea față cu etriere de frână cu zece pistoane. Alternativ, sistemul PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) este disponibil pentru acest model, împreună cu jantele de 21 de inch. Discurile ceramice compozite măsoară 440 de milimetri pe puntea față și 410 milimetri pe puntea spate.

Lansarea pe piață și preț

Porsche Panamera 4 E-Hybrid și Panamera 4S E-Hybrid pot fi comandate, acum. Echipamentul standard extins al modelului Panamera include ParkAssist și un suport pentru smartphone, pentru încărcare wireless cu până la 15 wați. De asemenea, sunt disponibile opțiuni precum direcția pe puntea spate, Remote ParkAssist, Porsche InnoDrive, inclusiv Active Lane Keeping, Passenger Display și sistemul de control al  calității a aerului. Stilul de caroserie Executive, cu un ampatament mai lung, este oferit în funcție de fiecare piață în parte; opțiunile, cum ar fi sistemul de climatizare automată pe patru zone sau consola centrală mare, sunt incluse în echiparea standard.

În România, prețurile pentru Panamera 4 E-Hybrid pornesc de la 128.459,31 de euro și de la 139.635,79 de euro pentru Panamera 4 E-Hybrid Executive, cu TVA și dotări specifice țării incluse. Modelul Panamera 4S E-Hybrid este disponibil de la 143.480,68 de euro. Livrările în Europa vor începe în al doilea trimestru al anului 2024.

Câteva date de consum:

Panamera 4 E-Hybrid
Consum mixt (ponderat): 1,4 – 1,0 l/100 km (WLTP); emisii de CO₂ mixte (ponderate): 32 – 22 g/km (WLTP); consum de energie electrică mixt (ponderat): 27,6 – 25,3 kWh/100 km (WLTP); autonomie electrică (EAER): 79 – 93 km; autonomie electrică în oraș: (EAER city): 89 – 96 km

Panamera 4 E-Hybrid Executive
Consum mixt (ponderat): 1,4 – 1,0 l/100 km (WLTP); emisii de CO₂ mixte (ponderate): 32 – 23 g/km (WLTP); consum de energie electrică mixt (ponderat): 27,8 – 25,9 kWh/100 km (WLTP); autonomie electrică (EAER): 79 – 92 km; autonomie electrică în oraș (EAER city): 86 – 95 km

Panamera 4S E-Hybrid
Consum mixt (ponderat): 1,4 – 1,1 l/100 km (WLTP); emisii de CO₂ mixte (ponderate): 33 – 24 g/km (WLTP); consum de energie electrică mixt (ponderat): 28,6 – 25,9 kWh/100 km (WLTP); autonomie electrică (EAER): 78 – 90 km; autonomie electrică în oraș (EAER city): 83 – 92 km

 

Porsche a lansat în România Noul Cayenne

Porsche 75 ani – Porsche față în față cu provocările viitorului

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition