La ediția din 1979 a Salonului Auto de la Frankfurt, Mercedes lansa o nouă generație a modelului Clasa S și cunoscută sub codificarea W126. Această generație a intrat în istoria producătorului german ca fiind cea mai longevivă și în același timp cea mai vândută dintre toate generațiile ale modelului din clasa de lux.
Cu modelul Mercedes 600 (Seria W100) lansat în anul 1963, Mercedes a revenit în segmentul restrâns al producătorilor auto prestigioși. Acest model a fost dezvoltat totuși pentru o clientelă extrem de elitistă iar din acest motiv, producătorul german a fost nevoit să dezvolte un model nobil și elegant, dar în același timp accesibil pentru cei cu venituri peste medie.
În anul 1965, producătorul din Stuttgart introduce în gama sa modelul S(Seria W108) din clasa de lux iar în 1972 lansează primul model care a purtat oficial denumirea de „S-Class” sau Clasa S(Sonderklasse), model cunoscut și sub codificarea W116. Odată cu apariția crizei petroliere din 1973, producătorul german a demarat dezvoltarea succesorului său, un model care propunea aceleași standarde de dezvoltare tehnologică, calitate și grijă constructivă ca modelul precedent, dar care garanta în același timp o eficiență mult mai mare.
Modelul succesor, cunoscut ca Seria W126, a fost primul Mercedes care a fost încredințat în întregime designer-ului Bruno Sacco, care și-a făcut debutul la Mercedes Style Center încă din anul 1958. Designer-ul italian a fost solicitat să realizeze un design mai raționalizat, mai elegant și mai eficient din punct de vedere aerodinamic. La finalizarea modelului pentru producția de serie, coeficientul aerodinamic(CX) avea o valoare de 0.36 comparativ cu 0.41 cât înregistra generația precedentă.
Modelul din seria W126 s-a fact remarcat și datorită utilizării aluminiului în special pentru motor și caroserie precum și a plasticului, acesta din urmă fiind folosit pentru barele de protecție(acum deformabile controlat), un detaliu probabil necorespunzător imaginii sale luxoase (modelul predecesor din Seria W116 era dotat cu bare de protecție cromate), dar fără îndoială utilă din punct de vedere al greutății și aerodinamicii. La realizarea șasiului, a fost utilizat un oțel special cu o rezistență ridicată, pentru creșterea rigidității și în același timp pentru diminuarea greutății. Grație utilizării acestor materiale, greutatea totală a fost diminuată cu 60 și până la 280 kg în funcție de versiune, comparativ cu generația precedentă. Citiți articol complet aici:https://auto-retro-passion.ro/mercedes-clasa-s-w126-a-celebrat-40-de-ani/
Foto: Mercedes