Patru echipaje pentru Le Mans Classic recreează celebra fotografie Bentley Boys din 1929

Patru Bentley-uri moderne din seria Continuation Series, construite și pregătite de Mulliner, vor concura în clasa lor la Le Mans Classic în perioada 3-6 iulie. Trei mașini din seria Blower Continuation și un exemplar din seria Speed Six Continuation vor fi în acțiune, făcând din aceasta cea mai mare echipă Bentley care va concura pe circuitul La Sarthe din 1930. Proprietarii celor patru echipe au fost sprijiniți de Mulliner prin programul său de curse clasice, pregătirea incluzând antrenamente de cursă pe parcursul mai multor luni. Pentru a sărbători, proprietarii și mașinile lor s-au adunat la Londra pentru a recrea o fotografie iconică făcută în 1929.

Patru echipaje pentru Le Mans Classic

Toate cele patru Bentley-uri au fost pregătite cu minuțiozitate de echipa Mulliner Classic, iar fiecare pilot va fi sprijinit de un duo dedicat format dintr-un inginer și un mecanic de la Bentley. Responsabilitatea pentru buna desfășurare a tuturor celor patru curse va fi în mâinile managerului de cursă Dave Argent, al cărui CV include mai multe sezoane ca director tehnic pentru echipa de curse de succes Bentley Motorsport Continental GT3.

Legendarul Bentley Blower renaște ca vehicul urban

Reînviind o tradiție a echipelor Bentley de dinainte de război, Bentley-urile din Seria Continuation, piloții și managerul de echipă s-au adunat pe 24 iunie pe Mount Street în Mayfair pentru o fotografie de echipă. Această locație a fost fundalul unei fotografii celebre a echipei Bentley după cele 24 de ore de la Le Mans din 1929 și se află la doar 150 m de apartamentul din Mayfair deținut de Bernard Rubin, băiatul Bentley.

În acel an, echipa a înregistrat cea de-a patra victorie a companiei la Le Mans, cu Speed Six-ul lui Barnato și Birkin în frunte cu trei Bentley 4½ Litres pentru un final dominant 1-2-3-4. Echipa de constructori din 2025 va spera la o soartă similară la Le Mans Classic din 3-6 iulie.

Fotografia originală prezintă cele două Bentley de 3 litri care au câștigat în 1924 și, respectiv, 1927, modelul de 4½ litri care a câștigat în 1928 și Speed Six care a fost victorios în 1929 – ceea ce le face cele mai de succes patru mașini din primii zece ani ai Bentley Motors. Băieții Bentley originali care apar în imagine sunt Frank Clement, Sammy Davis, Dudley Benjafield, Bernard Rubin, Woolf Barnato și Tim Birkin.

Bentley Muliner a finalizat artizanal primele exemplare Bacalar și Blower

Reconstituirea din 2025 îi înfățișează pe cei patru piloți pentru cursa din acest an, plus Ben Linde, Special Projects Leader la Mulliner – care privește cu optimism spre weekendul de curse:

Prin programul nostru de curse clasice, le oferim proprietarilor produselor noastre din seria Continuation șansa de a concura ca parte a unei echipe Works – la fel cum se concurau mașinile originale în anii 1920. Acest lucru nu numai că creează o nouă generație de băieți și fete Bentley din epoca de dinainte de război, dar le permite și clienților noștri să exploreze întregul potențial al mașinilor lor, care au fost, desigur, concepute și proiectate pentru curse. Reacția participanților și a piloților noștri după cursa noastră de pregătire a fost foarte pozitivă – a fost de lucru, desigur, dar așa sunt cursele; totul ne ajută să ne pregătim pentru provocarea de la Le Mans. Suntem mândri că am fost recunoscuți ca echipă oficială a fabricii și vom face ca aripile Bentley să zboare sus în iulie.

Shakedown în luna mai la Donington

Cele trei Continuation Series Blowers și un singur Speed Six au participat la Trofeul „Mad Jack” pentru mașini sport antebelice la Donington Classic la începutul lunii mai. Evenimentul a reunit toți cei patru participanți și piloți, oferind în același timp o ocazie neprețuită de a duce mașinile la limită în condiții de cursă.

După cursă, proprietarul/pilotul Mark M. a reflectat asupra experienței sale de a concura cu Continuation Series Speed Six:

Aceste mașini necesită multă forță pentru a se mișca… jos pălăria pentru băieții care au făcut asta timp de 24 de ore! Am avut un zar bun la sfârșitul cursei, ceea ce este mai distractiv decât să merg singur. Cred că mi-am depășit timpul din calificări, așa că încep să mă obișnuiesc”. El a rezumat succint farmecul weekendului: „Am condus un Bentley autentic din 1930 într-o cursă. Nu mulți oameni pot spune asta.

O fraternitate de curse

Unul dintre participanți, Jack Boyd Smith Jr. a zburat din Statele Unite împreună cu soția sa Laura pentru a vedea Blower Continuation Series în acțiune la Donington. În 2023, experiența inaugurală a lui Smith Jr. în calitate de proprietar al unei mașini de curse Bentley Blower a fost extrem de aproape de un loc în cercul câștigătorilor la Le Mans Classic. El speră că pilotul Stuart Morley va face următorul pas spre podium în iulie.

Bentley aniversează 100 de ani de când a câștigat prima cursă

Jack Boyd Smith Jr., una dintre autoritățile mondiale în domeniul automobilelor rare dinainte de război și forța motrice din spatele celebrei colecții JBS, explică ce l-a convins să devină proprietar al Continuation Series:

În primul rând, îmi place aspectul. Când Blower-ul nostru este expus la JBS Collection, atrage întotdeauna o mulțime de privitori. Dar, mai presus de toate, m-am implicat pentru că Bentley o făcea. Este autentic. Există doar douăsprezece astfel de mașini în lume, iar deținerea uneia te face parte dintr-o fraternitate specială de adevărați entuziaști.