Legendarul Bentley Blower renaște ca vehicul urban

Blower Jnr

Legendarul Bentley Blower renaște ca vehicul urban. Bentley Motors și The Little Car Company au prezentat pe 17 august 2023 o recreație la scară în proporție de 85% a celui mai faimos model Bentley din istorie. „Blower Jnr” este o recreere a celebrului model 4½-litri Supercharged Team Car No. 2 din cadrul Bentley’s Heritage Collection, fiind și primul model omologat pentru circulație rutieră a The Little Car Company și probabil cel mai sofisticat automobil de oraș construit vreodată.

Primul Bentley 4 ½ Litre Blower din seria de 12 unități Continuation Series

Realizat manual la stadarde Benley și ornat cu minunate detalii inspirate de modelul original, Blower Jnr este construit în jurul unui sistem de propulsie electric de 48V cu un motor de 15kW (20 CP), ceea ce înseamnă că poate atinge 72km/h în UK și Europa, respectiv 40km/h în SUA (datoritp legislașiei), autonomia fiind de aproximativ 130km, la bord având loc două persoane adulte.

Blower Jnr

Blower Jnr este rezultatul colaborării dintre The Little Car Company și Bentley’s  Heritage Collection. Modelul original Team Car din 1929 – asigurat pentru 25 milioane de Lire Sterline – a fost utilizat de The Little Car Company pentru a realiza designul fidel al lui Blower Jnr, cu detalii cea u oft migălos recreate la o scară de 85%. Rezultatul este un vehicul care îi va face pe experiși să ridice din sprâncene – mașina având 3,7m lungime și 1,5m lățime. Spre deosebire de alte produse ale acestei companii, Blower Jnr este complet legal pentru circulația pe drumurile publice și este construit exact cu acest scop.

Un frumos omagiu

Dincolo de date și cifre, frumuseșea lui Blower Jnr stă în recreerea și optimizarea conform cerințelor moderne a detaliilor modelului original.

Șasiul este din oțel. Arcurile lamelare  scalate și amortizoarele corecte din punctul de vedere al perioadei oferă, spune constructorul, o călătorie confortabilă, în timp ce frânele cu discuri furnizate de Brembo, pe față, și tamburi pe spate oferăp suficientă eficiență. Motorul elctric este montat de-a lungul axei posterioare, în timp ce bateriile și modulele electronice sunt ascunse în zone special amenajate din șasiu.

Bentley – 100 de ani de când a câștigat prima cursă

Caroseria este realizată în două secțiuni. Structura părții din spate este din fibră de carbon, nu doar un simplu cadru, finisarea fiind cu material textul impregnat, la fel ca și la modelul original. Capota, cu numeroasele fabte de răcire, este realizată manual din aluminiu prin utilizarea unor tehnici tradișionale și care se închide cu elegente curele de piele cu cataramă. Cockpitul care poate acomoda până la două persoane,(1+1- tandem) cu poziție centrală, regalbilă a postului de conducere. Opțional este oferit un coș de picknic pentru weekend, care se poate monta în locul fostului rezervor și se poate asigura cu o curea de piele.

Blower Jnr

În față, superchargerul găzduiește acum priza de încărcare prin care pot fi alimentate bateriile de la orice priza Type 1 sau Type 2. Acesta este înconjurat de faimoasă grilă perforată Bentley, cu un cadru placat cu nichel pentru „radiator”.

La prima vedere planșa de bord arată precum o reducere a scară a celei originale, fundalul fiind de aluminiu extrudat. Pompa de carburant este acum selectroul de viteze, pilotul putând alege între trei moduri de rulare: Confort (2kW), Bentley (8KW) sau Sport pentru puterea maximă de 15kW. Înainte, Neutru, și Înapoi se selectează printr-un comutator care arastă precum sistemul de control al avansului al originalului Blower. Alte comutatoare pentru lumini și semnale sunt replici alecomutatorelor magneto ale Team Car, în timp ce ceasul care indică încărcarea bateriei reproduce modelul original.

O priză USB de încărcare este cmuflată ingenios în timp ce display-ul Grmin are o dublă funcționalitate, sistem de navigație și ecran pentru mersul cu spatele.

Blower Jnr

Prima ediție

Primele 99 de exemplare ale Blower Jnr vor fi modele First Edition. Acestea vor avea o emblemă First Edition pe capotă, uși și bord precum și un număpr gravat pe o plachetă de la 1 la 99. Toate modelele First Edition vor fi finisate în culoarea Blower Green, aceeași culoare regăsidu-se și pe lemente ale șasiului și roților, iar un steag Union Jack va fi pictat manual pe ambele laterale ale caroseriei precum în cazul modelului original, în timp ce scaunele lși interiorul vor fi tapițate cu piele Dark Green Lustrana Hide, utilizată de Mulliner pentru Blower Continuation Series.

Originalul Supercharged 4 ½ Litre ‘Blower’ Team Car No. 2

Niciun alt Bentley antebelic nu a avut impactul modelului supralimentat 4½-litre ‘Blower’ Bentley. Deși nu a câștigat nicio cursă de anduranță, Blower Bentley a fost cea mai rapidă mașină de curse a epocii.

 

Bentley-urile Blower s-au născut din filozofia lui Sir Tim Birkin – un ilustru pilot al generației Benley Boy – de a extrage mai mult viteză din modelel de competiții Bentley ale epocii. În timp ce metoda lui W.O Bentley a fost de a crește capacitatea cilindrică – de la 3 litri la 4½-litri apoi la 6½-litri – Birkin a fost inmpresionat de turbocompresoarele Roots dezvoltate de inginerul britanic Amherst Villiers, care a crescut pouterea motorului de 4½-litri de la 130 CP la 240CP pentru competișii. El l-a convins pe directorul Bentley, Woolf Barnato să completeze producția a 55 de modele supralaimentate 4½-litri Bentley, cu cinci modele destinate competițiilor.

Blower Jnr

Mașina din colecția Bentley – UU 5872 – este a doua din cele patru mașini „Team” dezvoltate de Birkin&Co la Welwyn Garden City prin amabilitatea finanțatorului Hon. Dorothy Paget. Mașinile au concurat în 12 curse, faimoasa Team Car No.2 fiin dprezentă în cursa de 24 de ore de la LeMans din 1930.

Bentley Muliner a finalizat artizanal primele exemplare Bacalar și Blower

Team Car No.2. fost exhaustiv restaurată în 1960, menținându-și mare parte din patina originală. Deșinută de Benley Motors încă din 2000, a avuts doar minore îmbunătățiri cosmetice, fiind aproape de cum ar fi pilotat-o Birkin. De atunci a participat la cinci ediții Mille Miglia, a fost prezentă la Le mans în cțteva ocazii și de asemenea la Goodwood Festival of Speed sau Pebble Beach Concours d’Elegance.

Acest model a reprezentat sursa inspirației pentru o ediție de 12 modele Continuation, fiecare o reproducere exactă de către atelierele Mulliner Classic prin medtode de construcție tradționale transmise din generație în generație. Seria Blower Continuation este prima continuarea. unui model antebelic, iar ultima mașină este în faza finală de construcție. O nouă serie Continuation de 12 modele Benley Speed Six este pe masă.

Blower Jnr va debuta la Monterey Car Week 

Blower Jnr va debuta la Monterey Car Week. Producția va începe în a doua parte a anului 2024  cu primele modele ale seriei First Edition 99.