Popularul model sport GT Junior aflat în gama producătorului auto italian Alfa Romeo între anii 1966 – 1976 nu a fost atât de puternic și de rapid precum această nouă conversie E-Power a modelului și realizată de firma italiană Totem Automobili din Veneția. În acest caz motorul electric dezvoltă 525 CP și permite un sprint de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde.
Conversiile vintage, în care modelul original cu motor convențional este înlocuit cu o unitate electrică sunt acum tot mai des întâlnite. Proiectul celor de la Totem Automobili nu pare unul simplu după cum ne-am fi așteptat iar tranformarea modelului sport italian într-unul cu propulsie electrică este cu una cu mult mai complexă. La urma urmei, fanii legendarelor modele clasice italiene precum Giulia Sprint GT și GT Junior, se vor uita foarte atent la o conversie de genul acesta.
Putere 525 CP și un cuplu de 940 Nm
În acest caz, Totem oferă pentru Alfa GT Electric un motor electric care produce nu mai puțin de 525 CP și oferă un cuplu maxim de 940 Nm. Scopul principal este ca modelul Giulia GT Electric să poată accelera de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde. Pentru o exploatare cât mai bună a performanțelor, proiectanții italieni oferă inclusiv trei moduri de conducere: Dynamic, Natural și Advanced. Pachetul de baterii în greutate de 350 kg are o capacitate de 50,4 kWh. Această capacitate ar trebui să fie suficientă pentru o autonomie de minim 320 km iar reîncărcarea va putea fi realizată și pe modul rapid.
Alfa Romeo Spider Icon-E cu propulsie electrică de la Garage Italia
Totem Automobili nu alege cel mai ușor parcurs în momentul demarării acestui proiect. Baza acestuia o constituie a doua serie a modelului GT Junior 1300/1600, fabricat între anii 1970 și 1976. Exemplarul clasic este dezcompletat în cele mai mici detalii iar tehnicienii de la Totem recobstruiesc caroseria manual, o ranforsează și îi aplică un tratament împotriva ruginii. Noua caroserie dispune de un cadru posterior și cu compartiment motor practic reproiectate. Doar un procent de 10% a rămas neschimbat din șasiul inițial, restul fiind confecționat din aluminium cu scopul de a reduce greutatea totală.
Caroseria realizată în totalitate din carbon
Odată pregătită structura, caroseriei i se oferă un tratament în întregime din carbon. Acest lucru nu numai că reduce greutatea, ci și minimizează sudurile, lufturile, etc. Pentru a perfecționa aspectul exterior, Totem Automobili a eliminat barele de protecție pentru Giulia GT Electric. De altfel, partea frontală este aproape nouă, fiind asemănătoare ca stil cu a unui model supersport sau de competiție și care ar trebui să genereze pasiune și emoție încă de la primul contact vizual. Designul farurilor și grupurilor optice sunt de concepție nouă și au implementată tehnologia LED.
Alfa Romeo 90 celebrează 35 de ani de la debut
Jantele de 17 inci din aluminiu adoptă aspectul celor de la variantele de competiție ale modelului Alfa Romeo GT Junior. Producătorul german de pneuri Continental livrează un model special eleborat denumit SportContact. Pentru suspensia față a fost adoptată o schema mai tradițională de tip MacPherson în timp ce pentru cea din spate a fost implementată una mai sofisticată de tip multilink realizată din aluminium plus un sistem de reglare electronic oferit opțional și dezvoltat special pentru acest model. În schimb ca dotare standard se oferă amortizoare Bilstein Clubsport reglabile pe 10 pziții diferite cu ajutorul unei aplicații speciale. Sistemul de frânare este furnizat de Brembo. Sistemul de frânare oferit standard este prevăzut cu discuri cu diametric de de 354 mm pentru puntea față și 328 mm pentru puntea spate iar opțional poate fi îmbunătățit cu un sistem GT-R de la specialistul italian Brembo.
Carbon, piele și display-uri la interior
La interior, Giulia GT Electric este echipat cu tapițerie din piele fină italiană dar și cu tehnologie modernă. Astfel sunt prevăzute mai multe monitoare folosite pentru a controla mai multe funcții. Două display-uri de 3,5 inci servesc ca instrumente digitale, unul este poziționat în fața pasagerului din față iar unul realizat din fibră de carbon și poziționat în tabloul de bord și care oferă informații despre starea bateriei. Sistemul de infotainment prezintă un alt monitor de 3,5 inch cu radio DAB, sistem de navigație care include hărți interactive, Bluetooth și unele aplicații. În plus, Totem Automobili oferă în echipamentul standard geamurile cu acționare electrică, un sistem Keyless Go-System integrat cu sistem de alarmă antifurt, climatizare automată și un performant sistem audio.
Foto: Totem Automobili