Aflată în al zecelea an, 4L International este o întâlnire anuală organizată în centrul Franței pentru fanii Renault 4.
Pentru a sărbători aniversarea evenimentului, Renault a reunit mai multe echipe. Renault Classic, Renault Design și Melun Rétro Passion, o firmă de piese vintage specializată în Renault 4, și-au pus ideile îmrepună și au creat Renault e-Plein Air.
Originalul Plein Air a fost introdus în 1968, în principal pentru a concura cu Citroën Méhari. Însă el a fost o mașinuță de plajă, asemănătoare lui Fiat Jolly sau Mini Moke. Conversia către electric a fost făcută de filiala Sinpar a lui Renault. Aceștia au oferit chiar și un kit de conversie, cu instrucțiuni incluse. Comparativ cu Méhari, a fost scump și nu foarte capabil, astfel încât doar 563 de unități au fost vândute în cei doi ani în care era disponibil.
Noul e-Plein Air se bazează pe modelul 4L. Acumulatorul și sistemul de propulsie provin de la Renault Twizy. Dacă nu sunteți familiarizați cu Twizy, este un cvadriciclu urban semi-închis, cu două locuri. Cântărește puțin sub 1000 de kilograme, are un motor electric de 17 cai putere și un acumulator de 6,1 kWh cu o autonomie de 62 de mile și o viteză maximă de doar 50 km/h. Cel mai ușor Renault 4 convențional a fost cu cel puțin 300 de kilograme mai greu. Având în vedere că vehiculele deschise necesită întăriri extinse, e-Plein Air, probabil cântărește chiar mai mult decât atât.
La fel ca în cazul modelului Plein Air original, ușile și acoperișul Renault 4 au fost îndepărtate. Ele au fost înlocuite cu niște trapezoidale simple pentru a permite intrarea și ieșirea. În timp ce ’67 Plein Air avea banchetă în spate și un acoperiș de vinil pliabil, e-Plein Air este complet deschis și are un coș de picnic așezat în spatele șoferului.
Poate că e-Plein Air nu e chiar un automobil electric practic. Dar uitați-vă la el: arată vintage și pare gata oricând de o plimbare pe plajă. Cum să nu îți placă?
FOTO: https://www.hagerty.com/