Rareori în istoria automobilului, numele unui model s-a potrivit atât de bine cu cel al lui Steyr-Puch Haflinger. Vehiculul trebuie să poată fi condus inclusiv acolo unde doar un cal mai poate merge, aceasta se pare că a fost ideea producătorului austriac încă de la demararea proiectului acestui model.
Haflinger 700 AP este un vehicul off-road de mici dimensiuni (Lxlxh 3.15×1.35×1.63m), ușor, cu tracțiune integrală și care a fost produs de constructorul austriac Steyr-Puch AG începând din 1959 și până în 1974 într-un total de circa 16.600 de exemplare.
Mulțumită capacităților excelente în off road, vehiculul off-road austriac a fost comandat în special de armată, agricultori și silviculturi.
Cei 4 pasagerii care puteau fi găzduiți, călătoreau în aer liber pentru că într-o primă fază, modelul austriac nu dispunea de acoperiș textil iar pentru portiere, sistem de încălzire și istalație de degivrare a parbrizului se plătea în plus.
Mic, agil, economic și sigur, precum rasa de cai de tracțiune denumită Haflinger din zona Tirolului de sud a Italiei. Modelul off road s-a făcut repede remarcat încă de la debut.
Designerul său Erich Ledwinka – fiul și moștenitorul spiritual al celebrului producător Tatra, Hans Ledwinka – a conferit modelului off road Haflingerului o configurație deosebită.
Șasiul acestuia nu era asemănător cu cel al altor modele off road dotate cu un șasiu complex, ci cu un cadru central ușor ca element de susținere iar la extremitățile acestuia se aflau montate cele două osii. Grinzile încrucișate au servit ca suport pentru arcurile elicoidale ale suspensiei, precum și ca punct de sprijin pentru caroserie.
Modelul era propulsat de o unitate boxer cu 2 cilindri de 643 cmc cu răcirea pe aer care dezvolta 22CP și permitea o viteză maximă de 75 km/h. Transmisia era integrală nepermanentă(puntea față putea fi cuplată cu ajutorul unui reductor) prevăzută cu diferențiale față și spate blocabile și care era asigurată de o cutie de viteze manuală cu 4 rapoarte. Din 1967, putere motorului a fost majorată la 27CP iar transmisia era asigurată de o cutie de viteze cu 5 rapoarte.
Habitaclul era minimalist și auster asemenea unui vehicul militar și care dispunea de scaune individuale iar cele de pe al doilea rând erau rabatabile. Rezervorul, cutia cu scule, bateria și roata de rezervă erau poziționate central sub podea între cele două osii.
Mașină de pompieri, vehicul cu echipament fitosanitar, agregat mobil pentru operațiuni de sudură, troliu sau vehicul de deszăpezire sunt doar câteva exemple la care producătorul austriac Steyr-Puch a putut fi prezent în orice domeniu și în orice zonă mai puțin operațională, oferind de fiecare dată un exemplar din modelul Haflinger echipat corespunzător.
În plus față de versiunea de bază redusă la esențial, dotată cu cabină deschisă și cu benă, producătorul a oferit variante speciale cu: compartimente laterale, acoperiș cu prelată, furgon sau cabină din poliester cu două lucuri, foarte apreciată de horticultori (modelele 700 și 703 AP / 3).
Foto: Steyr-Puch; Arhivă