O epopee într-o epopee poate fi caracterizată evoluția lui Porsche Speedster care a demarat pe modelul 356 și a continuat până în zilele noastre cu modelul 911.
Un prim exemplu al unui Porsche în varianta Speedster poate fi considerat modelul 356 America Roadster din 1952, cu a sa caroserie foarte ușoară realizată din aluminiu și produsă de Erich Heuer din Weiden.
De la aluminiu la oțel
De ceva timp, constructorul auto din Zuffenhausen a dezvoltat noi metode de producție. Dacă primele exemplare fabricate la Gmünd în Austria beneficiau de o caroserie realizată din aluminiu, începând din anul 1950, odată cu demararea producției la Stuttgart în Germania, caroseria modelului era confecționată din oțel.
Proiectat pentru SUA
În 1954, în urma unei idei venite din partea lui Max Hoffman, importatorul autorizat Porsche pentru America de Nord, a fost dezvoltat modelul Speedster. Hoffman a anticipat o orientare a clienților americanii către modelele roadster de două locuri agile iar modelul 356 de la Porsche nu era departe de aceste caracteristici.
Prima dată nu se uita niciodată
În toamna anului 1954, ideea lui Hoffman s-a dovedit a fi una fructuoasă fiind concretizată într-o variantă 356 cu o caroserie cu două locuri având parbrizul de dimensiuni reduse, geamuri laterale din material sintetic, un echipament de dotări redus la minimum și un soft top simplificat. În plus, pe părțile laterale ale caroseriei apărea pentru prima oară scris cuvântul Speedster. Nu în ultimul rând, prețul era unul destul competitiv de 2.995 dolari.
O evoluție rapidă
356 Speedster a devenit imediat un success comercial, apreciat în special datorită climatului temperat de pe tot parcursul anului din Florida și California, dar și în numeroasele campionate ale confederației americane. Modelul 356 A Speedster a atins punctul culminant al carierei în 1957 cu versiunea Carrera GS / GT al cărui motor de 1.5L dezvolta 110 CP și care asigura o viteză maximă de 200 km / h. Speedster-ul a fost fabricat până în 1958 și a fost înlocuit un mai târziu cu Convertible D, un fel de variantă intermediară până la debutul modelului 356 B.
Revenire în mare stil
După ani de absență, numele Speedster a reapărut în anul 1987, când la Salonul Auto de la Frankfurt a fost prezentat un prototip dezvolta pe baza modelului 911 Carrera 3.2 din Seria G. Particularitatea sa era posibilitatea de a monta un tonneau cover rigid care transforma modelul într-un îndrăzneț monopost cu un parbriz de mici dimensiuni.
Speedster în variante Large și Slim
În ianuarie 1989, modelul Speedster a revenit oficial în gama Porsche dotat cu un motor boxer cu 6 cilindri de 3.2L și disponibil atât cu caroserie normală Slim sau Large Turbolook având aripi spate evazate. Producția acestui modelului s-a încheiat în 1992 cu un total de peste 2.100 de unități, dintre care doar 161 în configurația normală Slim.
O nouă generație
În 1992 își face debutul o nouă generație, de această dată pe baza seriei 964 a modelului 911 și echipată cu un motor de 3.6L de 250 CP și cu un parbriz de dimensiuni reduse așa cum o cere tradiția. Spre deosebire de versiunea de bază, noul Speedster beneficia la interior de ornamentele ușilor similar cu cele ale versiunii sportive RS. Până în 1994, au fost fabricate un număr de 930 unități, la care s-au mai adăugat încă 15 unități Turbolook comandate special.
Perechea de aur
Merită amintit faptul că, următoarea generație 993 Speedster, ultima cu motor boxer cu răcire pe aer, este extrem de rară fiind construită în doar două două exemplare, din care una pentru Ferry Alexander Porsche și cealaltă pentru actorul Jerry Seinfeld.
Foto: Porsche