Volkswagen la cel mai mare târg de maşini clasice

Volkswagen Classic este prezent la Techno Classica 2019, cel mai mare târg de maşini clasice, cu noutăţi, aniversări şi restaurări inedite. 

 

Noutăţi în lumea clasică? Da, mai ales când este vorba de Volkswagen, constructorul care mulţi ani s-a confundat cu termenul de „clasic”. Dacă vorbim de legendarul Beetle, ne gândim la cel mai colecţionat autoturism din istorie. La Essen, Volkswagen vrea să „fure show-ul” cu o serie de apariţii clasice dar ieşite din comun.

 

Record breakers

Au stabilit recorduri în materie de viteză, anduranţă sau economie. Cele şase Volkswagen-uri expuse la Essen reprezintă trei decenii de luptă cu noi provocări.

Volkswagen W12 a realizat zece recorduri internaţionale pe circuitul italian de la Nardo în 2001. Un an mai târziu, acest bolid experimental de 600 CP stabilea un nou record mondial de 24 de ore, cu o viteză medie de 322.89 km/h. Recordul stă în picioare şi astăzi.

In anul 2000, Lupo 3L TDI marca un nou record sub moto-ul „In jurul lumii în 80 de zile”. Două exemplare au parcurs fix 33,333 km, în călătoria lor trecând prin 22 de ţări. Media de consum a fost de 2.38 l/100 km, Lupo 3L TDI asigurându-şi locul în Guinness Book of Records drept cea mai economică maşină de serie.

Construit în 1974, modelul Golf I “Alaska-Tierra del Fuego” este unul dintre cele mai vechi exemplare. In octombrie 1974, două exemplare au parcus cel mai lung test drive: 30,517 km, de la Fairbanks (Alaska) la Ushuaia (Argentina).

Pe 17 februarie 1972, Beetle devenea autoturismul cu cea mai mare producţie de serie. Pentru a marca acest record, Volkswagen a construit atunci o ediţie specială intitulată Beetle 1302 S “World Champion”.

 

Pagini după pagini

Germanii de la Volkswagen au avut ideea de a grupa într-o carte cele mai importante momente din istorie. Denumită “Mission Maximum”, aceasta are 68 pagini şi este oferită gratis la standul Volkswagen Classic de la Essen.

 

Summer Forever – 70 de ani de Beetle Cabriolet

In 1949, Volkswagen lansa prima versiune „topless” a lui Beetle. Pentru a marca aniversarea a 70 de ani, la Techno Classica sunt expuse două modele foarte rare: un Karmann Cabriolet (Type 151) din 1949, primul an de producţie, şi Hebmüller Cabriolet (Type 14A), din 1950, unul din cele 696 exemplare construite.

 

Ca nou

Fábio Lopes şi Marvin Wiethölter s-au apucat anul trecut să restaureze un VW Type 3 TL din 1968. La Techno Classica vor încheia procesul de restaurare, efectuând live ultimele operaţii de asamblare.

Un târg pentru toţi

Volkswagen Classic is showing nine models from its own collection, Volkswagen AutoMuseum foundation and Autostadt Wolfsburg. Volkswagen Commercial Vehicles Oldtimer will also be present in Hall 4.0, marking the 40th anniversary of the T3 and 60 years of civil speed control. You can find information regarding original spare parts at the Volkswagen Classic Parts stand.

La Techno Classica vor fi prezenţi peste 1250 de expozanţi din 30 de ţări. De asemenea, participă peste 200 de cluburi ale pasionaţilor de automobile clasice. In locaţia ce se întinde pe o suprafaţă de 120,000-m² va fi organizat şi un târg de piese de schimb. Volkswagen va fi prezent cu automobilele proprii, din colecţia Volkswagen AutoMuseum, dar şi cu piese originale de schimb. Anul trecut, Techno Classica a fost vizitat de 188,000 de persoane din 41 de ţări.