Trei companii specializate, lansează o mini-serie de 50 de unități ale legendarului model de competiții Ford GT40, reproduse în conformitate cu specificațiile exemplarului cu care pilotul belgian Jackie Ickx a câștigat ediția din 1969 a cursei de anduranță de 24h de la Le Mans.
Ediția din 1969 a cursei de 24h de la Le Mans a fost una mai deosebită în care pilotul Jackie Ickx și-a făcut faimosul start mergând pe jos până la mașină sa de concurs pentru a protesta împotriva procedurii normale, considerată prea periculoasă și care a costat viața pilotului britanic John Woolfe, care s-a repezit la volanul Porsche-ului 917 cu care concura fără să-și fixeze bine centurile de siguranță. Matra s-a prezentat la start cu noul MS 650 Barchetta, Ferrari cu modelul 312 P îmbunătățit „Coda lunga” și Ford s-a prezentat cu „vechiul” GT40 MK2, inclusiv cu exemplarul cu numărul de șasiu P / 1075, câștigător al cursei de la ediția precedentă.
Mitul este reînoit
După acel început lent și provocator, piloții Jackie Ickx și Jackie Oliver au câștigat cursa și au făcut din GT40 unul dintre cele mai cunoscute modele de competiție din istoria curselor. Pentru a aduce un omagiu acestui exemplar Safir GT40 (proprietar al mărcii GT40 și singurul autorizat să construiască GT40 cu specificațiile originale, cu numărul original de șasiu și în funcție de numerotarea progresivă inițială), Superformance (unul dintre cei mai titrați producători de replici) și Gulf Oil au creat un parteneriat pentru producerea unui număr mic de exemplare ale modelului GT40 „continuation” realizate în conformitate cu specificațiile corecte ale exemplarului cu numărul de șasiu P / 1075. Vor fi construite un număr de 50 de exemplare, identificate printr-o placuță care poartă numărul progresiv al șasiului în funcție de numerotarea inițială (P / xxx) și numele celor 25 de tehnicieni care au construit exemplarul P / 1075.
Toate exemplarele identice cu P / 1075 de la Le Mans
Fiecare dintre cele 50 de exemplare construite vor fi perfect identice, până la ultimul șurub, cu cel al exemplarului P/1075. Singura „problemă” referitoare la originalitate este legată de utilizarea unor materiale moderne, o alegere subordonată la normele sporite de siguranță și fiabilitate. Cele 50 de exemplare P / 1075 „Continuation” sunt echipate cu un motor Roush V8, clienții putânt alege fie versiunea 302 cu capacitate de 5 litri sau monstruoasa versiune 427 versiune de 7 litri. În ambele cazuri, cutia de viteze este una manuală cu 4 rapoarte Quaife RFQ sau un ZF RBT.
Un model, trei variante
GT40 P / 1075 „Continuation” pot fi achiziționate în trei configurații.: prima, cea stradală, utilizabilă în fiecare zi care dispune inclusiv de instalație de aer condiționat și costă 201.000 de euro, a doua este versiunea pretabilă pentru pistă, concepută special pentru track day care costă peste 300.000 de euro și cea de-a treia care este copia exactă a automobilului condus de Jackie Ickx în 1969. Aceasta din urmă beneficiază de omologare FIA pentru a participa în campionatele cu modele istorice desfășurate pe circuit și are un preț de 390.000 euro.
Foto: Producători