Audi sărbătorește 60 de ani

Aniversare Audi 60 de ani
Aniversare Audi 60 de ani

Audi sărbătorește cea de-a 60-a aniversare a renașterii mărcii printr-un eveniment special desfășurat în regiunea Rioja din nordul Spaniei. Evenimentul pune accent pe designul și ingineria inovatoare care au definit marca în aceste șase decenii.

Sărbătoarea aduce laolaltă o serie de modele de referință care pot fi conduse din flota Audi pentru a evidenția flerul, previziunea și precizia care au caracterizat designul Audi de-a lungul anilor. Pe lângă modelele preferate, precum Ur-quattro, TT și R8, vor fi prezente și modele cheie din flota Audi contemporană, inclusiv RS e-tron GT și A6 Sportback e-tron.

Designul a fost întotdeauna un pilon fundamental al mărcii Audi și un element central al eticii noastre Vorsprung durch Technik”, a comentat designerul exterior Audi Gary Telaak. „De la originalul Ur-quattro, până la atemporalul coupe TT și recent lansatul A6 Sportback e-tron, semnele distinctive ale designului Audi și atenția la detalii sunt vizibile peste tot. Următorul capitol în designul Audi va rămâne fidel trecutului.

Numele Audi a fost readus la locul său de drept în avangarda dezvoltării auto la Salonul Auto de la Frankfurt din 1965, unde și-a făcut debutul o berlină denumită simplu „Audi”.

Audi era o actualizare similară din punct de vedere vizual, dar mai avansată din punct de vedere tehnic, a modelului F102, un model deja progresist produs de DKW, una dintre cele patru mărci care și-au unit forțele pentru a crea Auto Union GmbH, fiecare dintre acestea fiind reprezentată de un inel întrepătruns în emblema devenită celebră în întreaga lume.

De la reapariția sa în anii ’60, Audi și-a stabilit ferm reputația pentru un design care privește cu imaginație spre viitor, dar care trece întotdeauna testul timpului”, a comentat José Miguel Aparicio, directorul Audi UK. „Suntem extrem de norocoși să fim custodele unor exemplare prețioase ale multora dintre modelele definitorii care au forjat această reputație de invidiat în flota noastră de patrimoniu Audi UK și să le avem cu noi în regiunea Rioja. Casa unor structuri spectaculos de inovatoare, precum Muzeul Guggenheim și Hotelul Marques de Riscal, proiectat de legendarul arhitect Frank O. Gehry, este un cadru perfect în care să le sărbătorim și să marcăm această aniversare importantă.

Inspirat de o traducere latină

Numele noului venit nu a fost inventat din senin – a fost inventat inițial în 1909 de către August Horch, al cărui Horch Motor Vehicle Works a devenit de asemenea, unul dintre cei patru producători Auto Union. Horch se despărțise de compania pe care o fondase și crease una nouă, pe care a denumit-o în mod inteligent folosind pur și simplu traducerea latină a numelui său de familie – „Horch” înseamnă „Ascultă!”, iar în latină, „Audi!”.

Aniversare Audi 60 de ani
Aniversare Audi 60 de ani

Audi a devenit ulterior un alt membru al cvartetului Auto Union (al patrulea constituent fiind Wanderer), dar a intrat în uitare în 1940, când producția Audi 920 s-a încheiat. După ce a rămas latent timp de un sfert de secol, numele a recâștigat rapid un punct de sprijin ferm pe piață în 1965 atunci când „Audi” a fost primit public cu entuziasm și a continuat să genereze o gamă de mașini, inclusiv modelele Audi 60, 75, 80 și super 90, ale căror nume erau determinate de puterea lor. Acestea includeau caroserii de tip berlină cu două și patru uși, precum și o variantă break Variant, al cărei exemplar deosebit de bine conservat este una dintre vedetele flotei istorice Audi.

Chiar și atunci, viitorul mărcii Audi era sub semnul întrebării – Volkswagen AG preluase Auto Union GmbH la mijlocul anilor ’60 și intenționa să limiteze activitățile companiei doar la dezvoltarea modelelor Volkswagen. Din fericire, directorul tehnic al Auto Union, Ludwig Kraus, a avut alte idei – în secret, el a dezvoltat un nou model pentru marcă pe care a și reușit să îl prezinte conducerii Volkswagen atunci când aceasta a efectuat o vizită de rutină la fabrica din Ingolstadt.

După „Windschnittig” vine „Form vollendet”, o nouă expoziție specială la muzeul Audi

Prototipul a fost Audi 100 din 1968, unul dintre părinții fondatori ai portofoliului de modele Audi și, în forma GL din 1972, un alt membru cheie al flotei patrimoniului Audi.

Direcția spre sectorul premium

Rolul modelului Audi 100 a fost esențial pe mai multe planuri. A fost primul model dezvoltat și fabricat în mod complet independent de Audi; a contribuit la asigurarea unei poziționări mai premium a mărcii; iar caroseria sa relativ aerodinamică a avut ca rezultat un coeficient de rezistență la înaintare mai mic decât al rivalilor, oferind un indiciu timpuriu al unui angajament față de aerodinamica optimă care continuă și în prezent.

Aniversare Audi 60 de ani
Aniversare Audi 60 de ani

Expresivitatea, ingeniozitatea și viziunea care au devenit sinonime cu designul Audi au fost cu siguranță evidente în primii ani, dar ele strălucesc cu emfază în modelele de referință din zilele noastre care joacă, de asemenea, roluri principale în flota Audi UK. Acestea includ:

  • Ur-quattro (exemplarul cu 10 valve din 1981) – Creditat nu numai cu revoluționarea raliurilor de nivel înalt, ci și cu progresul real al dinamicii mașinilor de șosea, Ur quattro oferă încă un impact vizual incredibil. Motorul său tonic de 2. Motorul de 1 litru cu cinci cilindri și 10 supape, adoptat inițial de la Audi 200 și îmbunătățit cu un turbocompresor KKK care îi conferă performanțe extraordinare, continuă să constituie baza tehnică pentru unitatea utilizată de modelele RS 3 de 400 CP de astăzi.

După 25 de ani de la lansarea lui RS4, Audi lansează un model aniversar produs în serie limitată

  • TT Coupé (exemplarul de 225 CP din 1999) – Rămânând remarcabil de fidel aspectului original, care a schimbat regulile jocului, al concept car-ului din 1995, creat în California de Freeman Thomas, liniile geometrice uimitoare ale TT-ului l-au imortalizat ca o adevărată icoană a designului auto. Romulus Rost a fost responsabil pentru interior, care, cu detaliile sale frumoase din aluminiu prelucrat, a fost, de asemenea, o capodoperă care a redefinit așteptările clienților din clasa mașinilor sport și nu numai.

Audi 50 supranumit și „mini Audi” aniversează 50 de ani

  • R8 (exemplare 2007 V8 și 2018 V10 RWS) – Liniile îndrăznețe și frumoase ale modelului R8 se bazau îndeaproape pe conceptul Le Mans quattro din 2003. Acesta și-a început producția de serie cu un motor V8 aspirat natural de 4,2 litri, conectat la tracțiunea quattro prin intermediul unei cutii de viteze cu schimbare rapidă plăcută și tactilă, cu o frumoasă poartă a levierului de viteze deschisă din oțel inoxidabil. Au urmat versiunile V10 quattro, iar apoi, în 2018, R8 V10 RWS (Rear Wheel Series) a devenit primul R8 de șosea care își canalizează puterea considerabilă exclusiv către roțile din spate. Stephan Winkelmann, CEO Audi Sport la acea vreme, a descris modelul RWS ca fiind special „făcut pentru puriști” și a fost livrat unui total de 999 dintre acești șoferi exigenți din întreaga lume.

Inovația în design, ingineria și tehnologia, care au ajutat la formarea simbolurilor Audi, se află, desigur, și în centrul celor mai recente linii de modele, și mai ales vedetele portofoliului complet electric în creștere rapidă.

Aceasta poate fi văzută și simțită pretutindeni în modele emblematice precum elegantul RS e-tron GT și A6 Sportback e-tron, care, cu un coeficient de rezistență la înaintare de doar 0,21, are distincția de a fi cel mai aerodinamic model din istoria Audi.