5 automobile ciudate la Monterey

În fiecare august, mai multe automobile de colecție se vând în Monterey. Anul acesta nu este diferit. Cel mai vechi Porsche este estimat să se vândă pentru 20 de milioane de dolari, la fel și un McLaren F1 LM. Și poate prea multe Ferrari-uri clasice care au prețuri cu șapte cifre.

Însă dacă gusturile tale sunt puțin mai excentrice, Monterey scoate întotdeauna în evidență câteva automobile mai speciale. Iată cinci dintre cele mai ciudate mașinuțe care vor participa.

1964 Peel Trident

Cu o lungime de doar 73 de inch și cântărind 330 de kilograme, aceasta nu este doar una dintre cele mai ciudate mașinuțe oferite în acest an. Este și cea mai mică. Și poate și una dintre cele mai drăguțe. Cu o viteză maximă de 28 mph, este și una dintre cele mai lente. O reclamă din acea perioadă pentru Trident spunea “aproape mai ieftină decât mersul pe jos”.  Au fost construite aproximativ 55 de unități. Tridentul oferit se presupune că este printre primele 10 construite și este cu siguranță cel mai bine documentat din cele care mai există.

1947 Delahaye 135MS Narval Cabriolet

Constructorul francez Figoni et Falaschi este cunoscut în cea mai mare parte pentru designurile sale flamboaiante. Cele șapte cabriolete Narval se clasifică cu siguranță în această descriere. Construit pe platforma sportivă Delahaye 135MS, acesta este modest când vine vorba de crom, dar amplu când vine vorba de forme. Și chiar dacă numele automobilului provine de la o balenă arctică și nu pare să aibă legătură cu cuvinte precum elegant sau grațios, Narval este un automobil atrăgător.

1951 Studebaker Manta Ray

De la nasul monstruos, faruri parcă ascunse și roțile care par a fi îmbrățișate de aripi, Manta Ray are cuvântul ciudat impregnat în piele. Sigur, anii ’50 au fost o periodă de exagerare în designul auto, iar stilul Jet Age a susținut asta perfect, însă chiar și așa, constructorii acestui automobil au exagerat mai mult decât de obicei.

1933 Chevrolet Alex Tremulis Design Car

Da, seamanănă cu un automobil ce pare scos din Mad Max. Dar nu este. Rugina nu este doar un efect special, ci o uzură reală, de modă veche. Istoria automobilului nu este clară, dar, sigur a fost un automobil răsfățat. Bazat pe un Chevrolet, se crede că este primul automobil construit complet după designul lui Alex Tremulis. Dacă numele lui vă sună familiar, se datorează faptului că a fost stilist șef la Auburn-Cord-Duesenber. El a realizat designul lui Tucker 48, precum și al lui Subaru BRAT.

1987 Aston Martin Lagonda Shooting Brake

Cum poți face un Aston Martin Lagonda și mai ciudat? O modalitate este să îl transformi într-un break. Și exact asta a făcut și proprietarul acestui automobil, nu în 1987, ci în 2006, comandându-l pe designerul industrial suedez Ted Mannerfeldt să facă lucrările. Comandat inițial cu un set complet pentru cocktailuri, televiziune, mese de picnic și covoare din lână de miel, acesta era la fel de luxos pe cât era de ciudat. Cu toate acestea, trebuie să recunoaștem că conversia arăta foarte bine. Este un Lagonda din seria III, din care doar 75-85 au fost construite.

FOTO: https://hagerty.com/