100 de ani de „Eifelrundfahrt”: Opel participă cu mașina de curse originală

Monopostul Opel Grand Prix 1913
Monopostul Opel Grand Prix 1913

La 100 de ani de „Eifelrundfahrt” Opel participă cu mașina de curse originală

Fanii motorsportului și ai mașinilor și motocicletelor clasice vor avea o singură destinație în weekendul următor – Nideggen, în munții Eifel din Germania.

În urmă cu exact 100 de ani, acolo a avut loc primul „Eifelrundfahrt” (Eifel Tour). Pe 16 și 17 iulie, Burgring Nideggen Eifel Classic Club va sărbători această aniversare specială cu o revenire spectaculoasă.

Opel va prezenta legendara motocicletă de curse din 1922, precum și mașina de curse Grand Prix din 1913. Spectatorii care vor călători la Nideggen vor vedea cum marca Opel (care celebrează în acest an cea de-a 160-a aniversare) duce mai departe motorsportul, cu modelelul Corsa-e Rally electric pe baterie și fără emisii.

Opel pe „iadul verde”

Cursele Eifel – „Eifelrundfahrt” – sunt cunoscute de majoritatea oamenilor de la Nürburgring „Nordschleife”. Pe „Iadul Verde”, piloții și echipele și-au etalat talentul în mod repetat, timp de multe decenii.

Primele curse, cunoscute atunci sub numele de „Eifelrundfahrt”, au avut loc pe un circuit de drum public foarte solicitant, lung de 33 de kilometri în jurul orașului Nideggen – iar Opel a fost acolo chiar de la bun început.

Opel a sărbătorit 120 ani cu primul model auto

Fritz von Opel, nepotul fondatorului companiei, care a devenit cunoscut mai târziu sub numele de „Rocket Fritz”, a participat la competiție cu o mașină special dezvoltată pentru pistele rapide de beton. Designul său a fost simplificat pentru a obține o greutate redusă fiind unul vizionar pentru vremea respectivă. Frânele, suspensia, cutia de viteze și ambreiajul erau ușurate; iar carterul și pistoanele erau din magneziu.

„Racer-ul roșu” cântărea doar 69.5 kilograme

Motorul de curse cu un singur cilindru, în patru timpi și cu patru supape, răcit cu apă, cu cilindree de 198 cmc și aprindere dublă, producea 5.5 CP la 4.000 rpm. „Racer-ul roșu” cântărea doar 69.5 kilograme și avea o viteză maximă de aproape 100 km/h.

Mașina de curse complet restaurată va fi una dintre cele mai importante atracții din cadrul aniversării „Eifelrundfahrt” ce va avea loc în centrul istoric al orașului Nideggen.

La această aniversare va fi prezentă și mașina de curse Opel Grand Prix din 1913. Chiar înainte de Primul Război Mondial, Opel a dezvoltat o nouă generație de mașini pentru „Grand Prix de France”, un precursor al curselor de F1 de astăzi.

Și în acest caz, prioritatea principală a fost construcția ușoară. În plus, mașina de curse oferea o tehnologie de propulsie de ultimă generație, cu un motor cu patru cilindri și 16 supape. Motorul de 3.790 cmc cu 110 CP atingea o viteză maximă de 170 km/h!

Opel  pionier al motorsportului

Opel joacă în continuare un rol de pionierat în motorsport. Anul trecut a fost inaugurată ADAC Opel e-Rally Cup – prima cupă pentru autovehicule electrice din lume – și odată cu aceasta a fost dezvăluit modelul electric Opel Corsa-e Rally. La fel ca și omologul său de serie, versiunea motorsport a lui Corsa-e este echipată cu un motor electric care dezvoltă o putere de 100 kW/136 CP și generează un cuplu instant de 260 Nm la plecarea de pe loc.

Istoria automobilelor electrice OPEL

În timpul procesului de dezvoltare a mașinii de curse, s-a pus accentul nu numai pe performanță, ci și pe siguranță. Corsa-e Rally nu numai că îndeplinește pe deplin orientările stricte ale Asociației Germane de Motorsport (DMSB) în ceea ce privește siguranța în operarea și manipularea vehiculelor electrice de curse, dar chiar le depășește în mod semnificativ, sub mai multe aspecte. Modelul participă în Campionatul German de Raliuri.