Prestigiosul producător auto american Cadillac, lansa în urmă cu 35 de ani luxosul model cabriolet de două locuri Allante. Conceput pe o platformă tehnică comună cu modelul Cadillac Eldorado și stilizat de carosierul Pininfarina, Allante beneficia conform tradiției Cadillac de finisări luxoase, un echipament de dotări premium complet, un excelent confort la rulare dar și de unele soluții tehnice avansate.
Cadillac, divizia de lux a concernului american General Motors care odinioară era specializată pe modele ultra- luxoase dotate cu motoare V16 construite manual în anii ’20 și ’30, a devenit treptat de la mijlocul anilor ’70, producătorul de modele rebrenduite ale producătorului auto popular Chevrolet (din același concern General Motors) care erau decorate cu acoperișuri din imitație de piele și jante prevăzute cu capace cromate precum și dotări de lux suplimentare. Cu astfel de modele, se părea că, viitorul celebrului brand american nu mai era atât de sigur.
Pentru a putea schimba această imagine de marcă mai puțin favorabilă, conducerea General Motors de la începutul anilor ’80 a luat decizia dezvoltării unui model fără compromisuri de eleganță, performanțe și tehnologie. Scopul a fost cu nimic mai puțin decât punerea laolaltă a celor trei obiective în cel mai bun cabriolet ultra-luxos pe care GM l-a produs vreodată.
Pentru designul viitorului cabriolet de lux cu două locuri, a fost solicitat carosierului italian Pininfarina. Colaborarea cu carosierul piemontez nu era cu una chiar nouă, deoarece atelierele Pininfarina fusese solicitate în trecut de către Cadillac pentru realizarea unor caroserii la modelul de top V-16 Phaeton din 1931 dar și pentru modelul Eldorado Brougham din 1959. Această a treia colaborare s-a dovedit, de asemenea, genială cel puțin în ceea ce privește atractivitatea inițială a mașinii finite. Italienii au creat o caroserie cabriolet cu un design elegant și curat fără elemente inutile, cu o siluetă joasă dar și atent elaborată din punct de vedere aerodinamic având un coeficientul aerodinamic CX de 0,34 – o valoare excelentă pentru o caroserie de acest tip la acea dată.
Pentru partea mecanică a modelului cabrio, conducerea americană a optat pentru o platforma tehnică derivată din cea a modelului Eldorado lansat la începutul anului 1986 și care era utilizată cu unele mici modificări și de modelele contemporane din același segment ale concernului american General Motors: Buick Reatta, Buick Riviera și Oldsmobile Toronado. Aceasta dispunea de motor poziționat frontal transversal, tracțiune pe roțile din față, suspensie independentă pe ambele punți în față cu schemă McPherson iar în spate cu resort monolamelar transversal, sistem de frânare servoasistat cu discuri ventilate plus ABS și direcție cu cremalieră servoasistată hidraulic.
La debutul său în septembrie 1986, modelul Allante a fost rapid apreciat și considerat un model exclusiv. Cabriolet-ul american cu două locuri, primul model de acest fel de la Cadillac din 1941, era elegant, dinamic și cu un aspect ultra luxos. Acesta era echipat în standard cu: soft top acționat electro-hidraulic, hard top în culoarea caroseriei, scaune sport Recaro reglabile electric pe 10 direcții, instalație de aer condiționat cu control automat, tapițerie din piele, computer de bord, instalație audio – stereo de ultimă generație, dotări considerate impresionante pentru anul 1986.
Același stil elegant și luxos se regăsea și la interiorul cabriolet-ului american, semnat de aceleași studiouri Pininfarina. Acesta beneficia de materiale premium pentru finisare precum pielea prelucrată manual și de o planșă de bord cu consola centrală îndreptată spre șofer. Tot aici merită menționate tabloul de bord cu afișaj electronic-digital parțial (o soluție tehnică destul de rară la acea dată) și volanul reglabil electric cu comenzi pentru sistemul audio. Numele Allante a fost selectat de General Motors dintr-o listă de 1.700 de selecții generate de computer.
Dimensiunile și gabaritul luxosului model cabriolet american (Lxlxh: 4.539×1.864×1.308 m, ampatament 2.525 m, greutate 1.630 kg) erau asemănătoare cu cele ale principalelor modele competitoare fie ele europene sau americane: Mercedes 500 SL (R107), Jaguar XJS V12 Convertible, Maserati Biturbo Spider și Chrysler TC by Maserati. Citiți articolul complet Aici
Foto: General Motors; Arhivă