Monte Carlo Historique 2018: Rezultate excepționale pentru echipa românească

A 21-a ediție a déjà tradiționalului raliu de regularitate pentru vehicule istorice Monte Carlo Historique a reprezentat și cea de-a șaptea participare a echipei Just Classics Motorsport, o echipă cu componență mixtă a obținut în final rezultate remarcabile atât pentru concurenți cât și pentru echipă.

Just Calssics Motorsport 2018
Just Calssics Motorsport 2018

Ediția 2018 a Rallye Monte-Carlo Historique organizată de Automobile Club de Monaco s-a desfășuart între 31 ianuarie și 7 februarie. Respectând tradiția formatului original din perioada antebelică, raliul care a atras la start peste 310 concurenți  de 21 de naționalități  a aliniat la start automobile istorice din 47 de mărci de la „A” (Alfa-Romeo) la „Z” (Zastava)

Fondată în anul 2012 echipa românească a reușit să strângă în rândurile sale echipaje din toata Europa creând  una dintre cele mai bune echipe care participă la cel mai dur raliu de regularitate din Europa, competiție care aduce la start an de an peste 300 de echipaje. La startul raliului, Just Classics Motorsport a aliniat șapte echipaje din România, Grecia, Spania si Anglia.

Față de anul trecut pentru reprezentanții României s-a operat o modificare în componența echipajelor hotărându-se pe ultima suta de metri ca Gabriel Stanciu să fie secondat în rolul de copilot de Georgiana Gologan, iar Mirela Bucovicean să fie copilotată de Georgios Ladopoulos.

A fost o decizie rațională să mixam echipajele având în vedere că a fost primul raliu de acest fel la care fetele echipei au participat și am încercat să evităm eventuale surprize pe traseu. Ulterior s-a dovedit a fi o decizie înțeleaptă având în vedere problemele tehnice pe care le-a întâmpinat mașina pilotată de Mirela și care s-au rezolvat cu succes la prima regrupare” a marcat Georgios Ladopoulos care a avut și toată răspunderea pentru strategia și logistica evenimentului.

Cristan Vârtaci/Dorin Lupu
Cristan Vârtaci/Dorin Lupu
Mirela Bucovicean/Georgios Ladopoulos
Mirela Bucovicean/Georgios Ladopoulos
Gabriel Stanciu/Georgiana Gologan
Gabriel Stanciu/Georgiana Gologan

Pentru această ediție echipajele au avut startul simultan din șase orașe europene pentru ceea ce poartă denumirea de etapă de concentrare. Astfel, echipajele care au avut de parcurs cea mai lungă distanță, respectiv 2020 km au pornit joi, 31 ianuarie din Glasgow, Scoția (18 echipaje). Tot în ziua de joi, dar pentru o distanță de 1611km au pornit din Oslo, Novegia alte 18 mașini. 52 de echipaje printre care și reprezentanții României au luat startul pe 2 februarie din orașul german Bad Homburg având de parcurs 1028km. În aceeași zi au mai luat startul ale 38 de mașini din Bercelona/Spania (1144km), 97 din Reims/Franța (807km) și 93 din Monaco (959km).

Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Monte Carlo
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Monaco
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Barcelona
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Barcelona
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Reims
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Reims
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Bad Homburg_Rauno Aaltonen (Mini)
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Bad Homburg_Rauno Aaltonen (Mini)
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Oslo
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Oslo
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Glasgow
Start Rallye Monte Carlo Historique 2018_Glasgow

Anul acesta printre vedete au figurat, Bruno Saby, Jean Ragnotti, Rauno Aaltonen sau Daniel Elena. Importanța acestui raliu fiind subliniată de prezența oficială a echipei Renault cu patru modele Renault 5 Alpine vopsite în culorile tradiționale ale mărcii franceze.

Bruno Saby
Bruno Saby
Daniel Elena
Daniel Elena
Jean Ragnotti
Jean Ragnotti
Kenjiro Shinozuka
Kenjiro Shinozuka

O premieră a fost prezența mărcii Honda, care  prin „Honda Technical College” a avut ideea de a implica sutudenții la inginerie și mecanică într-un proiect de restaurare și reconstrucție a trei mașini sport clasice japoneze cu scopul de a participa la cea de-a 21-a ediție a acestui raliu. „Vedeta” echipei a fost legenda Dakarului, pilotul francez Kenjiro Shinozuka, astăzi în vârstă de 70 de ani, dar animat de aceeași poftă de a pilota ca și la începutul anilor 90.

honda Civic 1974_Rallye Monte Carlo Historique_2018
honda Civic 1974_Rallye Monte Carlo Historique_2018
Patru modele Renault 5 Alpine Grupa 2 înscrise de Renault Clasique
Patru modele Renault 5 Alpine Grupa 2 înscrise de Renault Clasique

În final, italienii Aghem/Cumino pe Lancia Fulvia 1200 au câștigat ediția cu numărul 21 a Rallye Monte-Carlo Historique, aceasta fiind a doua victorie a familiei Aghem, fiul său Marco câștigând prima dată în 2005.  În spatele lor s-a clasat echipajul elen Delaportas/Moustakas cu al lor Gorlf GTI și apoi cocheta Zastava 1100 a familiei  poloneze Postawka.

Locul 1: Gianmaria Aghem/Daminao Cumino
Locul 1: Gianmaria Aghem/Daminao Cumino
DELAPORTAS George/ MOUSTAKAS Spyros (GR)VOLKSWAGEN GOLF GTI
Locul 2: George Delaportas/ Spyros Moustakas
Locul 3: POSTAWKA Stanislaw/ POL POSTAWKA Andrzej (POL) ZASTAVA 1100
Locul 3: Stanislaw și Andrej Postawka (POL) ZASTAVA 1100

Eforturile echipei, strategia și logistica impresionantă le-au adus în final acest magic loc 2 la clasamentul general și locul 1 la categorie pentru echipajul elen George Delaportas- Spyros Moustakas pe VW Golf după ce aceștia au fost permanent de la începutul raliului pe primele cinci locuri. Gabriel Stanciu-Georgiana Gologan s-au clasat în final pe locul 32 după ce au primit o penalizare de 500 de puncte pentru depășirea vitezei pe o probă specială în timp ce ocupau locul 25.

Al doilea echipaj românesc format din Cristian Vârtaci și Dorin Lupu a reușit un excelent loc 36 după ce în prima zi erau clasați pe locul 56 depunând un efort constant pentru a se menține în prima parte a clasamentului.

Mirela Bucovicean și Georgios Ladopoulos au încheiat pe locul 101 după ce în timpul unei probe speciale un concurent a avut un accident și a blocat trecerea participanților din spatele său pentru mai bine de 8 minute, echipajul roman primind 4400 de puncte de penalizare, împreună cu multe alte echipaje care au avut ghinion să fie în spatele concurentului respectiv, contesțatia lor nefiind acceptată după ce unul dintre directorii raliului a catalogat evenimentul ca „incident de cursă”.

Antonio Arderiu și Luis Gongora au obținut un loc 192, iar Phil Swain-David Green locul 240 după ce s-au confruntat cu ruperea unei planetare ceea ce a dus la pierderea unei întregi etape în ziua a doua.

affiches-rallye-monte-carlo-historiqueplaq-rah18-1visuel_rmch2018_web-683x1024rmch-concentration-run-2018

Nu putem încheia fără a sublinia și efortul de a ajunge la final al fostelor glorii și actuale legende ale motorsportului care au încheiat acest raliu: Frequelin/Perquin, primul dintre echipejele înscrise la start pe R5 Alpine de către Renault Classic, Elena/Campana (Golf GTI), și desigur familia Saby (tată și fiu) care au reușit să aducă la final în Monaco micul și lentul lor Vespa.

Bruno Saby (Vespa)
Bruno Saby (Vespa)