La licitația 1000 Finarte, programată la Muzeul Mille Miglia în data de 13 mai, va fi scos la licitație un foarte rar Fiat 8V. În acest caz este vorba despre cel de-al doilea exemplar construit din cele șase de pre-serie.
Într-o perioadă, precum cea de după cel de-al doilea război mondial, în care producția Fiat era concentrată pe modelele din clasele mică și medie destinate pentru motorizarea Italiei, lansarea modelului Ottovu(8V) în 1952 a luat prin surprindere producătorii concurenți și presa de specialitate. Dezvoltat sub supravegherea inginerului Dante Giacosa, autor al numeroase modele Fiat, modelul sport de tip berlinetta poziționat în vârful gamei, a fost realizat cu scopul de a utiliza motorul V8 de 2L, dezvoltat special pentru proiectul unui model sedan conceput pentru piața din SUA și care în cele din urmă a fost abandonat din motive economice.
Design exclusiv și performanțe ridicate
Modelul sport de la Fiat beneficia de o caroserie cu un design spectaculos și atent elaborat din punct de vedere aerodinamic. Mulțumită unui gabarit compact și a unui motor puternic pentru acea perioadă (115 CP și mai târziu 120) modelul sport italian era capabil de performanțe ridicate: viteză maximă 200 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în circa 8 secunde. Astfel, având în vedere calitățile superioare ale modelului, după prezentarea în premieră de la Salonul Auto de la Paris din 1952, conducerea de la Lingotto, a luat decizia realizării modelului Ottovu într-o serie limitată. În zilele noastre, exemplarele existente ale modelului Ottovu se găsesc cu precădere în cele mai prestigioase colecții private și pot fi întâlnite la cele mai prestigioase concursuri de eleganță din lume.
Un exemplar valoros din prima serie
Casa de licitații Finarte va scoate la licitație cu ocazia celebrei curse de regularitate Mille Miglia, exemplarul cu numărul opt din întreaga serie limitată produsă și în același timp al doilea produs în 1953, după cele șase exemplare de pre-serie. Exemplarul de față este cel mai vechi și supraviețuitor cu acest tip de caroserie, proiectată de directorul departamentului pentru caroserii speciale de la Lingotto, Fabio Luigi Rapi. Doar 26 din cele 34 de exemplare din prima serie au păstrat formele originale, iar din acestea mai există doar șapte care sunt înregistrate în timp ce trei exemplare au fost distruse, unul a fost demontat complet iar despre celelalte 15 exemplare nu există date.
Istoric blazonat
Exemplarul scos acum la vânzare are numărul are numărul de șasiu 106.000008, a fost rezervat de către Emanuele Filiberto Nasi, președinte al Automobile Club Torino, fiul lui Baron Carlo Nasi și Tina Agnelli, nepotul lui Giovanni Agnelli. Nasi a concurat cu acest exemplar în cursa Colli Torinesi, Sassi-Superga și a ocupat locul șapte la clasa sa. El și-a comandat acest exemplar de Fiat 8V cu unele detalii specifice, cum ar tapițeria din pluș și panourile portierelor realizate după specificațiile clientului. Motorul aflat în dotarea acestuia este unul mai deosebit și care provine de la celebrul model Siata 208 Coupe Bertone CS068 având specificații unice.
Trecut sportiv
Acest exemplar a concurat la ediția din 1957 a cursei Mille Miglia alături de atletul Antonio Siddi, medaliat cu bronz la Jocurile Olimpice de la Londra din 1948. Timp de 40 de ani, valorosul exemplar s-a aflat în aceeași colecție de familie, și este de asemenea prezent în cartea Ottovu al lui Tony Adriaensens fiind considerat modelul de referință Fiat din categoria coupe-urilor cu două locuri având totodată un design original și foarte modern pentru prioada respective. Prețul estimat pentru această licitație este cuprins între 1.8 și 2 milioane de euro. Licitația este programată pentru data de 13 mai la Brescia, cu două zile înainte de startul ediției din acest an a cursei Mille Miglia care se va desfățura în perioada 15-18 mai.
Foto: Finarte