Ediția a doua a Retromobil Fest ce se va derula între 8 și 9 iulie la Academia Titi Aur se anunța una extrem de spectaculoasă, lucru confirmat în cadrul conferinței de presă ce a avut loc ieri. Organizată într-un decor sportiv cu accente retro, restaurantul OLIMPICO din București Mall, conferința de presă i-a avut la prezidiu pe Bogdan Coconoiu – președintele RCR, Georgios Ladopoulos – Șeful Comisiei Sportive și Director al festivalului, Adrian Pascu – Director de marcă/Importator Porsche, Ștefan Vasile – Maestru al Sportului și Director Sportiv, precum și Iulian Safir, câștigătorul din 2016 al concursului de Grand Prix.
Ideea transformării fostului concurs de regularitate pe circuit, Retromobil Grand Prix, într-n festival pentru pasionații de vehicule istorice a prins contur încă din 2015, când odată cu mutarea evenimentului la Academia Titi Aur, noua locație a permis diversificarea activităților complementare concursului propriu-zis. Astfel, din 2016 în cadrul nou înființatului Retromobil Fest, a apărut o zonă de market pentru comercianții de piese, accesorii, consumabile, servicii, automobilia, într-un spațiu acoperit și s-a diversificat participarea prin introducerea a două noi secțiuni off-road și moto. În plus a fost înființată la locație o zonă food-court și un spațiu de campare.
Noutățile pentru 2017 sunt reprezentate de constituirea noii clase „Dacia Clasic” precum și a secțiunii Porsche Challenge, unde vor concura împreună automobile marca Porsche istorice și moderne.
Concursurile de Grand-Prix sunt în fapt întreceri de regularitate, concurenții avâdn de parcurs în fiecare manșă câte cinci tururi cu același timp și o viteză medie impusă, ceea ce înseamnă că nu este un concurs de viteză, ci unul de atenție și calcul exact al timpilor. Conform regulamentului ce poate fi consultat pe www.retromobilfest.ro concurenții din grupele auto sunt diferențiați pe două clase auto SPORT și EXPERT cu vietze medii diferite, precum și în funcție de tipul mașinii MUSCLE (automobile americane) sau DACIA CLASIC. Pentru secțiunile MOTO și OFF-ROAD se constituie câte o singură grupă. Programul detaliat poate fi de asemenea consultat pe retromobilfest.ro. Toate vehiculele înscrise în consucurs sunt atestate istoric de către Retromobil Club România (autoritatea națională a FIVA), cu excepția modelelor moderne din cadrul Porsche Challenge.
Toate aceste noutăți au creat premizele ca Retromobil Fest 2017 să atingă un record de participare prin numărul de înscriși, respectiv 80 cu o săptămână înainte de eveniment, după cum a anunțat în cadrul conferinței de presă Georgios Ladopoulos, Director al Retromobil Fest. Un număr dublu față de anul trecut și o consecință directă a creșterii interesului din ce în ce mai mare al românilor posesori de vehicule istorice atestate pentru concursurile de regularitate, tendință remarcată și în cadrul Campionatului de Regularitate pentru Vehicule Istorice organizat de RCR.
O zonă importantă și unică pentru evenimentele de gen din România este zona de market, unde cei interesați pot achiziționa mașini de epocă, pisese sau efecte automobilia care nu pot fi găsite în altă parte
Bogdan Coconoiu: „Încercăm să creștem și această zonă de accesorii și piese, care se mișcă deocamdată destul de greu la noi, fiind și singurul târg de acest gen”. Domnia sa a mai subliniat că suntem încă la început în privința curselor pe circuit, dar că prin numărul mare de participanți înscriși anul acesta inclusiv la clasa EXPERT se creează premizele unui adevărat spectacol.
Vis-a-vis de o participare internațională Georgios Ladopoulos a precizat că este încă devreme să se discute despre acest lucru, prioritatea fiind creșterea Retromobil Fest și a altor evenimente ale RCR la un nivel care să genereze interes pentru străini, respectiv să existe o foarte bună prezență în primul rând românească.
Georgios Ladopoulos: „Dacă facem o analogie cu fotbalul, pentru ca o echipă să câștige începe mai întâi cu meciuri locale. Ca să crești un eveniment frumos prima condiție este să ai o participare numeroasă locală. Anul acest sperăm să atingem numărul de participanți care din 2018 să ne permită să facem o invitație internațională. Anul acesta avem un invitat din străinătate care va concura la una dintre clase.”
Pe același subiect Bodgan Coconoiu a spus că un mare impediment în aducerea concurenților din străinătate îl reprezintă infrastructura rutieră și poziționarea geografică, din acest motiv eforturile se vor axa pe atragerea colegilor din Serbia, Ungaria, Bulgaria pentru a intenraționaliza acest concurs. Mai ales că România este pregătită și din punct de vedere sportiv pentru a face față concurenței străine.
O dovadă că în aceste competiții nu puterea mașinii este decisivă a fost dovedită și de Iulian Safir, câștigător concursului de Grand-Prix din 2016 și al marelui premiul PORSCHE ON-TRACK, respectiv un curs de pilotaj și conducere defensivă pe pista circuitului Istanbul Park de către instructorii și piloții Porsche. Iulian Safir a câștigat ediția 2016 la volanul unui Ford Granada break.
„Am câștigat anul trecut datorită insitenței cu care dl Ladopoulos m-a invitat să particip. Am venit cu gândul de a socializa, am venit fără copilot, dar am găsit unul aici și în final am câștigat. Despre cursul oferit de Porsche trebuie să spun că am fost impresionat de ospitalitatea cu care am fost primit și că a fost în final o experiență de neuitat.” A declarat Iulian Safir.
Vizavi de noua clasă Porsche Challenge, Adrian Pascu Directorul de marcă Porsche, partener al evenimentului prin Porsche Inter Auto, a precizat că acesta reprezintgă un pas logic, aici putând participa atât modele istorice cât și moderne, un concept care se portivește perfect cu filozofia mărcii Porsche. De altfel Porsche Inter Auto oferă anul acesta trei premii PORSCHE ON-TRACK, un motiv în plus pentru cunsursuri și mai strânse.
Adrian pascu: „Anul trecum am făcut un prim pas în direcția clasic, prin acordarea acelui premiu și îl felicit pe câștigător. Anul acesta mergem mai departe, cu Porsche Challenge, unde pot participa și automobile de producție recentă, Porsche fiind de altfek una dintre cele mai apreciate mărci și cu cele mai multe modele clasice achiziționate. Formatul concursului, prin criteriile echidistante care nu avantajează și nici nu dezavantajează modele clasice față de cele noi, cred că va oferi concurenților un challenge mia mult decât interesant.”
Ștefan Vasile accentuat că numărul mare de particiăanți va genera un spectacol pe măsură, subliniind că punctele de maximă atracție vor fi cu siguranță trialul de off-road, respectiv clasa Expert:
„Sunt sigur că va fi un eveniment deosebit datorită numărului mare de participanți, spectacolul fiind pe măsură. Din punctul de vedere al programului sâmbătă se vor derula antrenamentele și calificările, iar duminică finalele. Cred că atracțiile principale vor fi cursa de trial, prin traseul deosebit de dificil de off-roar, respectiv clasa EXPERT, unde viteza medie impusă va fi foarte ridicată.” Ștefan Vasile.
O altă noutate a ediției 2017 îi vizează pe reprezentații presei pentru care RCR va organiza un trasport în stil retro cu un London Bus Double Deker istoric. Acesta va pleca sâmbătă 8 iulie și duminică din fața „Service Aviatorilor” din Bd. Aviatorilor Nr.14 (zona Piața Victoriei), după următorul program: sâmbătă 8 iulieplecare ora 10.00 întoarcere ora 18.00, iar duminică 9 iulie, plecare ora 10.00 și întoarcere ora 17.00.
Bogdan Coconoiu a precizat că după Retromobil Fest atenția se va îndrepta către organizarea primului congres FIVA la București, ce va avea loc în toamna acestui an, precum și a aniversării de 20 de ani de la înființarea asociației în 2018. A subliniat că mișcarea retro este într-o puternică dezvoltare nu numai la nivel de București cât și la nivelul filialelor din țară, precum și asocierea RCR cu alți organizatori pentru etape de viteză cu vehicule istorice.
La rândul său Georgios Ladopoulos a afirmat că RCR are în plan un proiect prin care se încercă atragerea întregii Europe, fără a da însă alte detalii. Proiectul va fi anunțat la Adunarea Generală FIVA din noiembrie.
Retromobil Fest este roganizat de Retromobil Club România cu sprijinul PORSCHE INTERAUTO, BCR LEASING, GARANTI CREDITE DE CONSUM, UNIQA ASIGURARI, YATO, LASSA, TOP GLASS SERVICE, MOTUL, INEDIT GRUP, JUST CLASSICS MOTORSPORT și MOTOR CLASIC MAGAZIN