Primele cinci exemplare de Aston Martin dintr-o serie limitată de 25 de exemplare ale celebrului său model DB5 protagonist în filmele cu James Bond au fost de curând finalizate și reunite pentru o ședință foto.
Înainte să livreze noul său DB5 construit clienților din Europa, SUA și Orientul Mijlociu, britanicii de la Aston Martin au reunit primele cinci unități finalizate pentru o ședință foto. Modelul DB5 și-a atins faima prin apariția în filmul Goldfinger din 1964 cu celebrul agent secret britanic James Bond, mai ales că inventatorul Q îl echipase cu un arsenal extins de gatget-uri de protecție. Un exemplar nou DB5 din seria limitată costă 4,3 milioane de dolari (în prezent echivalentul a aproximativ 3,53 milioane de euro) și nu sunt omologate pentru utilizarea pe drumurile publice.
Aston Martin lansase deja 25 de exemplare ale modelului DB4 GT în anul 2016 ca parte a „Continuation Projects” și le-a vândut colecționarilor la un preț unitar de 1,7 milioane de euro. Comparativ cu precedentul, noul program devine acum unul mai exclusiv. Astfel, în cooperare cu compania de producție de film EON, care a produs aproape toate filmele cu agentul James Bond, DB5 „Goldfinger” este construit la fabrica Aston Martin din Newport Pagnell. Producția acestei serii limitate de 25 de exemplare, a demarat la sfârșitul lunii mai iar primele 5 dintre acestea au fost finalizate.
Desigur, celebrele gadget-uri ale mașinii de film nu lipsesc, cum ar fi plăcuțele de înmatriculare rotative din față și din spate, scutul de protecție antiglonț, instalația de ceață și tunul de ulei poziționate în indicatoarele de schimbare a direcției și mecanismul de tăiere a pneurilor, așa cum Aston Martin prezintă cu mândrie într-un videoclip. Mitraliera din faruri este, desigur, doar simulată, cu lumini intermitente. Există deasemenea inclusiv trapa pentru catapultare de deasupra scaunului pasagerului față.
De asemenea nu lipsește din acest model echipamentul de la interior utilizat de agentul secret 007 precum: un sistem radar de urmărire amplasat pe un monitor, un telefon în ușa șoferului, opțiuni de stocare pentru arme ascunse sub scaune și, desigur, diverse telecomenzi pentru echipamentul special, inclusiv un buton roșu pe maneta schimbătorului de viteze. Gadget-urile sunt dezvoltate în colaborare cu câștigătorul premiului Oscar, Chris Corbould, supraveghetor de efecte speciale din filmele cu James Bond. Toate cele 25 unități Aston Martin DB5 „Goldfinger” sunt disponibile exclusiv în vopseaua originală „Silver Birch”.
După debutul din filmul Goldfinger lansat în anul 1964, Aston Martin DB5 a mai fost utilizat și în alte șase filme cu agentul secret britanic James Bond: „Thunderball” din 1965 (Sean Connery), „Golden Eye” din 1995, „Tomorrow Never Dies” din 1997 (ambele cu Pierce Brosnan), „Casino Royale” din 2006, „Skyfall” din 2012 și „Spectre” din 2015 (toate trei cu Daniel Craig). Replica DB5 de la „Goldfinger” costă colecționarii în jur de 3,1 milioane de euro plus taxe. Cu toate acestea, nu puteți vâna infractori pe drumurile publice, deoarece modelul nu este omologat pentru utilizarea pe drumurile publice, chiar dacă pentru fiecare exemplar au fost necesare mai mult de 3.000 de ore de lucru.
Originalul Aston Martin DB5 a fost prezentat în 1963 și a reprezentat o evoluție a modelului DB4. De exemplu, motorul său din dotare era unul cu 6 cilindri în linie de 3.995 cmc și alimentat cu trei carburatoare SU. Puterea dezvoltată de această nouă unitate era de 286 CP și permitea o accelerație de la 0 la 60 mile / h (0-96 km/h) în 7,1 secunde și o viteza maximă de 238 km / h. Până în anul 1965 nu au fost fabricate un număr de circa 900 de exemplare iar în prezent este considerat unul dintre cele mai renumite automobile din lume.
Foto: Aston Martin