Automobilele clasice vor fi mereu speciale după părerea mea. Fie că vorbim de coupé-uri, sedan-uri sau cabirolete, de design elegant sau de motoare puternice, emoţia va fi întotdeauna mai mare la volanul unei clasice. Pentru voi, cei pasionaţi de istorie, am alcătuit un top cu zece automobile sub 10.000 €.
Citroen 2CV 1970 – 1990, preţ 2.800 – 14.000 €
Conceput de Pierre Boulanger pentru a ajuta numărul mare de fiermieri care utilizau căruțe în Franța anilor ’30, 2CV este o combinație între o inginerie inovativă și un design simpatic. Micuțul avea un preț redus, exprima simplitate, era ușor de întreținut, avea un motor răcit cu aer, care inițial oferea 9 cai putere, consum redus de combustibil și o suspensie confortabilă, plăcută chiar și la drum lung.
Audi Coupé GT 5E 1980 – 1988, preţ aproximativ 9.300 €
Pe vremea lui, Audi Coupé GT 5E era un automobil pe care lumea rar și-l dorea în varianta de caroserie cu două uși. Astăzi, au rămas prea puține exemplare, pentru că prea multe au dispărut din cauza ruginii. Păcat, mai ales pentru faptul că Audi Coupé B2 era capabil să îți transmită puțin din emoțiile pe care le producea Urquattro. Motorul cu cinci cilindri în linie suna aproxtimativ la fel de fioros ca cel al modelului sportiv, principala diferență între cele două fiind lipsa aripioarelor sălbatice montate pe caroseria lui Urquattro.
Fiat 500 1957 – 1975, preţ aproximativ 3.000 €
La 60 de ani de la debut, 500 este în continuare cel mai iubit automobil de oraș produs de italieni. Are 2.97 metri lungime, cu un motor de 479 cc cu doi cilindri și răcit cu aer, 500 este considerat primul automobil care a fost gândit special pentru oraș. Astăzi, 500 încă poate fi zărit pe străzile înguste ale Italiei și de fiecare dată pare mai tânăr și parcă mereu dornic să atragă toate privirile.
Mazda RX-7 1978 – 1981, preţ aproximativ 8.300 €
Unii ar numi-o echivalentul japonez al lui 911. Motor Wankel și caroserie în două uși cu linii elegante – eu o numesc dovada faptului că automobilele clasice pot veni și din Japonia.
VW Kafer 1200 1960 – 1973, preţ aproximativ 10.000 €
VW Beetle, oficial VW Type 1, cunoscut în Germania drept “Kafer”, în unele țări în care se vorbește engleza “the bug” și care are în realitate mult mai multe porecle, este un automobil mic, cu două uși, cu motorul amplasat în spate, capabil să plimbe cinci pasageri. S-a vândut în peste 20 de milioane de unități, a apărut pe marile ecrane și a furat zâmbetele a milioane de oameni. O figură populară, ușor de găsit și ușor de întreținut: un vis clasic.
Mercedes W123 1976 – 1985, preţ aproximativ 6.500 €
Ca unul dintre cele mai populare automobile de epocă, Mercedes W123 nu este rar. Unii ar putea găsi acest lucru plictisitor și vor apela la ceva mai exotic. Alții se vor îndrăgosti iremediabil de frumusețea clasică.
BMW 320i E30 1982 – 1991, preţ aproximativ 9.500 €
Cine stă în spatele volanului unui BMW E30 poate spune că este situat foarte aproape de miezul brandului. Volanul și schimbătorul de viteze sunt poziționate perfect, automobilul este impecabil de la marginile de protecție și până la comenzile din bord. Unii se vor minuna cu siguranță de faptul că E30 era un sedan de dimensiuni medii, dar atât de ușor de manevrat chiar și acum 35 de ani.
MG MGB 1965 – 1980, preţ aproximativ 9.000 €
MGB este un automobil sport cu două uși, fabricat și comercializat de British Motor Corporation. Înlocuind MGA în 1962, producția lui MGB și a variantelor sale a continuat până în 1980. Vânzările pentru MGB, MGC și MGB GT V8 au însumat peste 500.000 unități. A existat și o variantă de caroserie produsă în număr limitat de 2000 unități, MG RV8, între 1993 și 1995. MGB este cu siguranță un automobil cu un aer elegant, specific automobilelor englezești.
Peugeot 504 1968 – 1979, preţ aproximativ 6.500 €
Peugeot 504 este un automobil de dimensiuni medii, comercializat de Peugeot în configurații de caroserii precum sedan, vagon și coupé, cu două sau patru uși. Mai mult de trei milioane de 504 au fost produse în Europa, 27.000 unități au fost asamblate în Kenya și 425.000 în Nigeria. În 1974 la “October Motor Show”, Peugeot a prezentat o variantă mai puternică pentru 504 și anume motorul de 2664 cc V6, dezvoltat în colaborare cu Volvo și Renault. Putere, dar și eleganță. Farmec franțuzesc.
Volvo 240 Kombi 1974 – 1993, preţ aproximativ 10.000 €
În principiu, Volvo 240 Kombi nu ar trebui să lipsească din nici o gospodărie care mai transportă din când în când mobilă sau pleacă în vacanță cu tot cu câinele familiei. Modelul 240 este robust, funcțional și clasic și cumva îmi lasă impresia că s-a născut să devină un automobil istoric foarte apreciat.