Au trecut 20 de ani de când muzeul Audi și-a deschis porțile pe data de 15 decembrie 2000. În ultimele două decenii, Audi AG a adăugat mai multe capitole de succes la istoria sa. În această perioadă, au fost dezvoltate unele modele care au devenit clasice și au fost stabilite unele repere în domeniul dezvoltării tehnologice.
Un total de 34 de vehicule istorice așteaptă vizitatorii la Muzeul Audi Mobile din Ingolstadt începând cu data de 15 decembrie 2020. La aproape 20 de ani de la inaugurare, muzeul a suferit o renovare majoră, începând cu noua secțiune de modele de competiție, la etajul al doilea cu excepția monoposturilor Auto Union din anii ’30 care rămân expuse la etajul al treilea al muzeului. Modelele brandului Audi, produse începând cu anii ’60, sunt prezentate pe platformele mobile spectaculoase de pe toate cele patru etaje și de aici termenul „mobile”. Platformele îi însoțesc pe vizitatori pe un parcurs care marchează evoluția grupului cu emblema celor patru inele, de la impunătoarele modele de dinainte de război la modelele din clasa medie de după război și până la reafirmarea brandului în segmentul sport și premium.
O mare atenție a fost acordată zonei de motorsport, astfel că, numărul modelelor expuse aproape că s-a triplat, de la cinci la paisprezece exemplare. Printre modelele expuse se numără Audi A4 DTM câștigător al Campionatului DTM din 2007, prototipul Audi Le Mans R8 LMP din 2002, Audi A4 STW din 1996, Audi Quattro Group 4 din 1980, Audi Sport Quattro Group B din 1985, NSU 1300 TT „Jägermeister” din 1975 și DKW F11 / 64 din Campionatul de Turisme din 1963.
Istoria modelelor recente este relatată și la etajul al doilea, găzduind secțiunea „clasicele de mâine”. Vizitatorii vor găsi la secțiunea respectivă, de exemplu modelul Audi TT Coupe, o adevărată pictogramă de design de la sfârșitul anilor ’90, precum și inovativul A2, revoluționarul Audi compact de la începutul mileniului. Alături de acestea se găsește modelul emblematic Audi A8, modelul care în 1994 a marcat revenirea completă a acestui brand în cel mai înalt segment al pieței. Nu lipsesc ultraperformantul RS4 și Audi Cabrio cu motor cu 5 cilindri pe baza modelului 80 B4. Printre modelele mai recente merită amintit modelul Allroad Quattro din 2000, care a contribuit la marele succes al break-urilor de tip „country chic” din Europa și nu numai.
La secțiunea concept car, în centrul atenției de află Audi Duo III, prototipul cu care marca germană a experimentat mobilitatea electrică în anii ’90. Tehnologia este un element semnificativ în ADN-ul mărcii, motiv pentru care au fost expuse trei reproduceri ale motoarelor care reprezintă trei pași evolutivi importanți în istoria Audi. Aici, în secțiunea de dinaintea războiului, motorul din 1901 dezvoltat de August Horch, motorul bicilindric în doi timpi DKW din anii ’50 și motorul rotativ NSU / Wankel din 1967.
După 20 de ani de la inaugurarea muzeului, unele dintre automobilele expuse au fost înlocuite cu unele la fel de importante și valoroase. De exemplu, Horch 303 din 1927, primul automobil german dotat cu motor în opt cilindri, părăsește muzeul. Acesta este înlocuit cu un model la fel de special, și anume succesorul său, Horch 305 din 1928 echipat cu o caroserie Landaulet spectaculoasă, foarte rară și foarte valoroasă. Printre modelele antebelice glorioase, care își fac debutul în cadrul muzeului merită amintit și Audi Front Roadster din 1936, unul dintre cele două exemple care au supraviețuit.
În ultimii ani, departamentul „Audi Tradition” s-a concentrat pe tradiția de odinioară și astăzi își găsește locul în aceast muzeu spectaculos. Cele mai bune exemple în acest sens sunt două modele extraordinare de dinainte de război: Horch 930 S din 1939 dotat cu o caroserie aerodinamică și prototipul DKW F 9 din 1940. Primul a fost prezentat de Auto Union de atunci (strămoșul actualului Audi) la Salonul Auto de la Berlin din 1939, dar izbucnirea celui de-al doilea război mondial a împiedicat intrarea în producție a ambelor modele. La peste 80 de ani după acele zile tragice, vizitatorii muzeului mobil Audi vor putea să descopere caracteristicile și detaliile acestor modele exclusive.
Tot la această secțiune se poate încadra și DKW Munga, construit de Auto Union GmbH din 1956. Un legendar vehicul off-road dezvoltat special pentru forțele armate germane, reînființat în 1955. Aceast vehicul militar a ajutat tânăra companie din Ingolstadt să reînvie și să supraviețuiască după război. Cu această ocazie a fost inițiat un parcurs de evoluție tehnică care a contribuit la transformarea viitorului Audi AG în compania pe care o cunoaștem astăzi.
Foto: Audi