Mulliner reconstruiește Bentley-ul Corniche din 1939

Prototipul Corniche MkV de la Bentley a fost reconstruit având ca bază șasiul inițial. Acesta va fi prezentat în această lună cu ocazia concursului de eleganță Salon Privé 2019.

În 1939, Europa și lumea urmau să se pregătească din nou de un mare război mondial. În același timp constructorul britanic Bentley a construit prototipul unui nou model, o versiune exclusivă a modelului MkV și care urmă să intre în producție. Acesta a fost denumit Corniche și a fost proiectat ca model sportiv, caracterizat printr-un design sinuos și foarte aerodinamic pentru a favoriza performanțele dinamice. În august ’39 în timpul unor teste, exemplarul a fost implicat într-un grav accident rutier. Șasiul a fost trimis înapoi la carosierul britanic din Derby, dar caroseria a rămas în Franța și a fost distrusă în urma unui bombardament. Acum acel exemplar unic a fost reconstruit cu ocazia aniversării a 100 de ani de la înființarea firmei Bentley.

Reconstruirea

Cu ani în urmă, o echipă de „voluntari” de la WO Bentley Memorial Foundation și Sir Henry Royce Memorial Foundation au demarat operațiunea de reconstruire a exemplarului de Bentley Corniche. Începând din anul 2018, sub conducerea numărului 1 al constructorului britanic cu sediul în Crewe, Adrian Hallmark, proiectul a căpătat un nou ritm și în același timp sub reguli oficiale. Procesul de reconstrucție a fost încredințat diviziei Mulliner, departamentul special pentru comenzi speciale al lui Bentley. Acesta este primul proiect dedicat în întregime unui Bentley istoric. Atelierul Mulliner din anii ’50 – ’70 este responsabil de crearea celor mai exclusive exemplare Bentley pentru clienții cei mai pretențioși clienți precum și pentru reprezentanții Casei Regale Britanice.

Lucrare complet artizanală

Pentru reconstrucția lui Corniche, tehnicienii au lucrat pornind chiar de la cadrul inițial. Printr-o cercetare istorică minuțioasă, caroseria a fost reconstruită în întregime respectându-se înclusiv culoarea originală dar și toate detaliile de la interior. Caroseria și cadrul acesteia au fost recreate virtual cu CAD. Fiecare panou a fost modelat manual până la rezultatul dorit. Procesul de vopsire a necesitat, de asemenea, un efort deosebit fiind examinate multe probe de culoare Imperial Maroon recreate pe baza câtorva descrieri disponibile. „Noul” Bentley Corniche va fi prezentat în premieră chiar în această lună cu ocazia concursului de eleganță Salon Privé.

Istoria Bentley Corniche

La sfârșitul anilor ’30, pilotul de origine greacă André Embiricos a comandat un Bentley sport pe un șasiu al modelului 4 Litre ½. Designul a fost realizat de Georges Paulin iar caroseria realizată de Partout. Cu toate că era vorba de o comandă specială privată, la surt timp modelul a trezit interesul personalului din conducerea Bentley, convins că la versiunea standard al modelului MkV ar trebui adăugată și o versiune mai sportivă. Astfel s-a născut Corniche, realizat ca prototip de studiu al carosierului Vanvooren din Paris. Designul, una dintre primele forme Streamling produse, avea multe avantaje în ceea ce privește aerodinamica (caroserie fără stâlpi spate, arcade cu roți foarte lungi și sinuoase). Testat pe pista de la Brooklands, Corniche a depășit viteza maximă de 160 km / h, un rezultat extraordinar pentru un automobil din această clasă a perioadei respective. La începutul lunii august 1939, exemplarul s-a întors în Franța pentru mai multe teste, dar un pilot de teste de la Bentley a fost implicat într-un accident și care a afectat-o ​​grav. Deoarece ar fi trebuit să participe la Salonul Auto de la Londra din acea toamnă, șasiul s-a întors în Anglia, caroseria a rămas în Franța și a fost reparată într-un atelier Dieppe. În timpul operațiunilor de întoarcere în Anglia, ea a fost blocată din cauza problemelor vamale. Al doilea război mondial a început și în timpul unui bombardament caroseria a fost distrusă.

Foto: Bentley