Mazda Motor Corporation a anunțat astăzi că volumul total de producție al vehiculelor cu motor rotativ Mazda a depășit două milioane de unități.1
Motorul rotativ este un motor cu o structură unică, care utilizează mișcarea de rotație a rotorilor triunghiulari pentru a genera putere. Primul vehicul Mazda echipat cu un motor rotativ a fost Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), introdus în 1967.
De atunci, Mazda a continuat să perfecționeze performanțele motoarelor sale rotative, îmbunătățind puterea, economia de combustibil și durabilitatea, menținându-și poziția de unic producător auto care fabrică în masă motoare rotative timp de mulți ani.
Takeshi Mukai, Director și Senior Managing Executive Officer la Mazda, a făcut următoarea declarație ca răspuns la atingerea a două milioane de unități produse.
„Motorul rotativ este o parte specială a istoriei Mazda și reprezintă „spiritul nostru de a ne provoca limitele în mod constant”. Motorul rotativ este foarte îndrăgit de clienții din întreaga lume și suntem încântați să reluăm producția și să îl vedem revenind. Aș dori să profit de această ocazie pentru a le mulțumi sincer tuturor celor care ne-au sprijinit în această călătorie – în special, numeroșilor clienți care au achiziționat vehicule cu motor rotativ, fanilor motorului nostru rotativ și tuturor partenerilor noștri de afaceri care au fost implicați în dezvoltare și producție. Pe viitor, vom continua să transmitem acest „spirit prin care ne provocăm limitele în mod constant”, oferind vehicule atractive care să le redea clienților noștri o experiență de condus captivantă chiar și în era electrificării.”
De la „bucuria de a conduce” la „bucuria de a trăi”
Mazda va continua să dezvolte „bucuria de a conduce” în cadrul valorii sale de bază, „centrarea pe factorul uman”, și își propune să ofere „bucuria de a trăi” prin crearea unor experiențe memorabile în viața de zi cu zi a clienților.
În luna iunie a acestui an, Mazda a reluat producția de vehicule cu motor rotativ pentru prima dată în ultimii 11 ani, după ce a întrerupt producția modelului Mazda RX-8 în 2012.
Compania va începe să vândă cel de-al doisprezecelea vehicul cu motor rotativ, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV2, în zilele următoare. Vânzările în Europa vor începe în toamna anului 2023, în funcție de piață.
Cronologia motoarelor rotative Mazda
iulie 1961 Asociere tehnică cu NSU and Felix Wankel
mai 1967 Anunțarea finalizării motorului rotativ și lansarea Mazda Cosmo
Sport (Mazda 110S)
iulie 1968 Lansarea Mazda Familia Rotary Coupe (Mazda R100 coupe).
octombrie 1969 Lansarea Mazda Luce Rotary Coupe (Mazda R130 coupe).
mai 1970 Lansarea Mazda Capella Rotary (Mazda RX-2).
septembrie 1971 Lansarea Mazda Savanna (Mazda RX-3).
noiembrie 1972 Lansarea celei de-a doua generații Mazda Luce Rotary (Mazda
RX-4).
iunie 1973 Volumul total de producție de vehicule cu motor rotativ ajunge
la 500.000.
februarie 1974 Lansarea celei de-a doua generații Mazda Capella (Mazda RX-2).
aprilie 1974 Lansarea Mazda Rotary Pickup (REPU) în America de Nord.
iulie 1974 Lansarea Mazda Parkway Rotary 26.
aprilie 1975 Lansarea Mazda Roadpacer AP.
octombrie 1975 Lansarea celei de-a doua generații Mazda Cosmo AP
(Mazda RX-5).
octombrie 1977 Lansarea celei de-a treia generații Mazda Luce (Mazda 929L).
martie 1978 Lansarea primei generații Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7).
noiembrie 1978 Volumul total de producție de vehicule cu motor rotativ ajunge la 1
milion.
noiembrie 1981 Lansarea celei de-a treia generații Mazda Cosmo și a 4-a
generație Luce seria Rotary (Mazda 929)
octombrie 1985 Lansarea celei de-a doua generații Mazda Savanna RX-7
(Mazda RX-7).
aprilie 1986 Volumul total de producție de vehicule cu motor rotativ ajunge la
1,5 milioane.
septembrie 1986 Lansarea celei de-a cincea generații Mazda Luce (Mazda 929).
aprilie 1990 Lansarea celei de-a patra generații Mazda Cosmo
(Eunos Cosmo), echipată cu un motor rotativ cu trei rotoare.
iunie 1991 Mazda 787B câștigă cea de-a 59-a ediție a cursei 24 de ore de la
Le Mans.
decembrie 1991 Lansarea celei de-a treia generații Mazda RX-7 (ɛ̃fini RX-7) l
launches.
aprilie 2002 Lansarea ultimului model Mazda RX-7 în ediție limitată, Spirit R
Series.
aprilie 2003 Lansarea modelului Mazda RX-8.
noiembrie 2011 Lansarea ultimei ediții speciale Mazda RX-8, Spirit R.
iunie 2012 Producția modelului Mazda RX-8 se încheie.
iunie 2023 Începe producția modelului Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.
octombrie 2023 Volumul total de producție a vehiculelor cu motor rotativ atinge 2
milioane.
1 Volumul total de producție se bazează pe calcule interne.
2 Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV (125 kW/170 PS): Consum de combustibil WLTP (mixt) 1,0 l/100 km; emisii CO2 WLTP (mixt) 21 g/km. Energie electrică WLTP (combinată) 17,5 kWh/100 km; autonomie electrică WLTP (combinată) 85 km.
Te-ar mai putea interesa și:
Modele Mazda care aniversează în acest an 30 de ani
Mazda coupe – 60 de ani de proiectare vizionară și plăcere în conducere