Firma italiană Lamborghini fondată de Ferruccio Lamborghini având sediul azi la Sant’Agata Bolognese – Modena și specilizată pe construcția de automobile super sport a sarbătorit anul trecut 55 de ani de la înființarea diviziei auto.
Cei 55 de ani de istorie fascinantă ai constructorului italian se traduc prin automobile super sport cu performanțe de top și tehnologie de ultimă oră.
Născut pe data de 28 aprilie 1916 la Renazzo di Cento lângă Ferrara (Italia), Ferruccio Lamborghini a fost atras încă de tânăr de mecanică, luând frecvent contact cu utilajele agricole ale tatalui său. Ca urmare a interesului său pentru mecanică, Ferruccio a studiat la institutul tehnic Fratelli Taddia de lângă Bologna. Pasiunea pentru mecanică se dezvoltă în 1940 când Ferruccio se angajază ca mecanic în forțele aeriene italiene.
După război, Lamborghini a deschis un garaj de reparații auto în localitatea Pieve di Cento de lângă Bologna. Făcând uz de abilitățile sale mecanice, Lamborghini a modificat motorul unui Fiat 508 Ballila, capacitatea acestuia ajungând la 750 cmc în timp ce numărul de cilindri era acum de 3. Caroseria de serie a fost și ea înlocuită cu una tip barchetta. Cu acest exemplar, Ferruccio s-a înscris la ediția din 1948 a celebrei curse Mille Miglia dar participarea sa încheiat după 1.100 km atunci când acesta a avut un accident în localitaea Fiano de lângă Torino.
Într-un moment de criză pe piața utilajelor agricole, Ferruccio Lamborghini înființează în 1948 propria firma Lamborghini Trattori SpA cu sediul la Cento langa Ferrara demarând producția de utilaje agricole în special tractoare având propria siglă – un taur într-o șarjă ofensivă.
În ani ’50 și ’60, Lamborghini devine cel mai important producător de utilaje agricole din Italia. Pe masură ce firma deținută devenea o forță în Italia, Ferruccio începe să aloce mai mult timp și bani pentru o mai veche pasiune: automobilele. Ferruccio devine in scurt timp posesorul unei colecții de automobile ale unor marci prestigioase precum: Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, Maserati sau Mercedes. Dintre acestea un loc important îl ocupau modelele Ferrari pe care le aprecia pentru performanțele ridicate dar le găsea prea zgomotoase, rigide, cu un interior spartan în timp ce ambreiajul se defecta destul de des. Citiți articol complet aicihttps://auto-retro-passion.ro/lamborghini-50-de-ani-cu-modele-super-sport/
Foto: Lamborghini