Lansarea la data de 1 octombrie 1908 a modelului Ford T dezvoltat de legendarul Henry Ford, marchează momentul în care automobilul a dobândit statutul de bun de larg consum, ne mai fiind considerat un obiect de ″lux″ pe care și-l puteau permite doar cei bogați.
Încă de la debut modelul american s-a bucurat de un mare succes comercial iar într-un timp relativ scurt, acesta s-a impus pe majoritatea piețelor mari de pe glob. Atuu-rile principale ale Ford-ului T erau: accesiblitatea, fiabilitatea, utilizarea și întreținerea extrem de simple.
Pe lângă calitățile mai sus menționate, Ford-ul T sau Tin Lizzy cum a mai fost denumit de americani s-a făcut remarcat și prin soluțiile tehnice aplicate în premieră precum: sistemul de aprindere preluat de la inginerul John Heinz care era compus din 16 magneți încorporați în volantul motorului care se roteau prin fața unor bobine fixe și care generau curentul electric pentru funcționarea automobilului, carterul motorului confecționat din tablă și cutia de viteze care permitea pornirea în priză directă. Tot ca soluții tehnice avansate merită menționate utilizarea oțelului cu vanadiu la construcția șasiului și elementelor sale pentru o mai bună duritate.
Totodată, modelul T de la Ford a fost primul automobil produs în mare serie, primul construit pe o linie de producție mobilă, primul fabricat într-un număr de 1 milion de exemplare și primul echipat cu radio devenind o legendă și răsplătit cu titlul de „Car of Century”(automobilul secolului) obținut pe data de 18 decembrie 1999. Alegerea celor 5 finaliste ale acestui concurs din cele circa 200 de automobile participante fiind realizată prin vot public pe internet, decizia finală aparținând unui juriu internațional format din 133 de ziariști.
Pe lângă lansarea modelului legendar Ford T, Henry Ford a rămas celebru în istoria automobilului pentru linia de asamblare mobilă introdusă de acesta în 1913 în procesul de producție a modelului și care a reprezentat prima automatizare industrială de proporții. Mulțumită introducerii producției pe bandă rulantă, cadența de fabricație a Ford-ului T nu a scazut sub 1.000 de exemplare pe zi iar timpul de asamblare a unui exemplar a scăzut de la 12.5h la doar 1.5h. În acest scop, între anii 1915 – 1925, toate variantele de caroserie a Ford-ului T au fost vopsite în culoarea neagră deoarece timpul de uscare naturală al vopselei fiind mai scurt pentru o culoare închisă. Citiți articolul integral aici https://auto-retro-passion.ro/ford-t-automobilul-secolului-20-implinit-110-ani/