O nouă ediție a salonului italian Auto e Moto d’Epoca Padova dedicat vehiculelor istorice s-a desfășurat în perioada 21 – 24 octombrie. Conform specialiștilor, ediția din acest an s-a încheiat cu un record și care a fost de bun augur pentru redresarea și creșterea segmentului retro.
Sunt multe semne pozitive care vin de la ediția din acest an a salonului auto retro de la Padova, începând de la un nou record de prezență care depășește cea mai mare cifră, 130.000 de vizitatori, atins în 2019. În cele patru zile ale evenimentului, din 21 până în 24 octombrie, cele 11 pavilioane care au însumat 115.000 mp au găzduit un număr de 1.600 de expozanți și peste 5.000 de vehicule. În plus, automobilele și motocicletele clasice au fost configurate ca o punte între trecut și viitor pentru sportul cu motor al vremii. Acesta fiind un subiect exprimat în mai multe rânduri de federații și principalii jucători din acest sector, în vederea transformării lumii heritage într-un patrimoniu cultural accesibil tuturor și în special către noile generații care sunt tot mai interesați de acest segment select.
Nivelul înalt al evenimentului a fost confirmat de retrospective pe motorsport, începând cu „Italia care câștigă curse” creat în parteneriat cu MAUTO (Muzeul Național al Automobilului din Torino) și Colecția Veloce Classic din Londra. Printre automobilele clasice expuse, merită amintite: Lancia-Ferrari D50 din 1955 care a câștigat campionatul mondial de Formula 1 din 1956 cu Juan Manuel Fangio și Maserati 26B din 1928, a doua mașină de curse construită de frații Maserati care a câștigat Campionatul Italian la Mărci. Emoționantă, în acest sens, a fost și pornirea motorului legendarului Fiat 130 HP din 1907 aflat în colecția MAUTO iar ca întruniri, conferința de la standul clubului ACI Storico despre victoria piloților Munari și Mannucci la Raliul de la Monte Carlo din 1972.
De un interes major din partea publicului s-a bucurat Colecția Bertone cu cele 16 prototipuri extraordinare ale expoziției „Universo Bertone” care a rememorat evoluția designului auto Italian, cu modele spectaculoase, cum ar fi Citroen Camargue din 1972, Ferrari Rainbow din 1976, Chevrolet Ramarro din 1984, Bertone Blitz din 1992, Aston Martin Jet2 din 2004 și Jaguar B99 din 2011. La capitolul „două roți” merită amintit legendarul model italian Gilera 500 GP cu 4 cilindri din 1956, care a câștigat șase campionate mondiale între anii 1950 și 1957.
Tematica competițiilor revine la standul clubului Aci Storico cu „Lancia Martini Endurance” care a încântat vizitatorii cu trei simboluri ale sportului cu motor din anii ’80: Lancia Beta Montecarlo, Lancia LC1 și Lancia LC2 ale Fundației Macaluso. Alături de ei, s-au aflat protagoniștii „Epoca de aur a superturismului”, expoziție prezentată de marii piloți și modele legendare ale Campionatului Italian de Superturisme. Printre acestea s-au remarcat Alfa Romeo 155 GTA din 1992 pilotat de Alessandro Nannini și BMW M3 2500 Sport Evolution contemporan pilotat de Roberto Ravaglia. Citiți articol complet aici
Foto: Ruoteclassiche; Auto e Moto d’Epoca Padova