In anul centenar Zagato, Thornley Kelham a restaurat trei exemplare foarte rare de Lancia Flaminia Sport Zagato.
Restauratorul britanic Thornley Kelham a terminat de curând procesul de restaurare a trei exemplare foarte rare de Lancia Flaminia Zagato. Doar 526 unităţi Flaminia Zagato au fost construite între 1959 şi 1967, iar Thornley Kelham nu numai că le-a restaurat pe acestea dar mai are în lucru încă două bucăţi.
Printre britanici, Thornley Kelham este renumit pentru restaurările de calitate pe care le realizează în atelierele proprii. Este specializat în fabricarea de caroserii, piese de motor, tapiţerii şi are atelierul de vopsitorie propriu. Cu o experienţă de peste 10 ani, Thornley Kelham s-a specializat în autoturisme Lancia, cu precădere în modele rare precum Aurelia B20GT sau cele carosate de Zagato.
Ne aflăm în anul centenar Zagato
Modelul Lancia Flaminia Zagato Sport a avut o producţie întinsă pe opt ani, fiind realizată în patru versiuni. Cu linii clasice, sportive, specifice anilor `60, Flaminia Zagato Sport este una din cele mai frumoase maşini realizate de Zagato. Caracteristic carosierului italian este acoperişul „double bubble”. Fiind propulsată de un motor V6 de 2.5 l şi având frâne cu disc pe toate roţile şi suspensie independentă, Flaminia Zagato Sport era, cu adevărat, o maşină sport a vremurilor.
Inainte de a demara procesul propriu-zis de restaurare, Thornley Kelham a scanat 3D un exemplar Flaminia Zagato aflat în stare perfectă. Acest lucru i-a permis crearea unui model computerizat care să-l ajute în realizarea de componente ale carosieriei care vor înlocui anumite părţi ruginite ale celor trei exemplare. Caroseria originală este realizată din aluminiu iar formele rotunde ale aripilor şi capotelor ar fi putut pune probleme dacă se realizau manual.
Cele trei maşini restaurate reprezintă generaţii diferite
Au existat trei generaţii Flaminia Zagato Sport. Primele 199 au fost modelul cu un singur carburator iar primele 99 au avut farurile carenate. Designul farurilor a fost schimbat în 1960 când au fost revizuite legile de circulaţie italiene.
A doua Flaminia este modelul Sport 3C, virtual identică cu predecesoarea dar motorul V6 de 2.5 l este echipat cu trei carburatoare (3C). Puterea a crescut de la 119 CP la 140 CP. Două din cele trei restaurate sunt din această generaţie care s-a construit în doar 152 de exemplare.
A treia Flaminia Zagato Sport restaurată este şi cea mai interesantă. Este modelul Flaminia Sport 3C 2.8 construită în 1963. Această serie târzie a beneficiat de o motorizare cu cilindreea crescută de la 2.5 l la 2.8 l, puterea atingând 150 CP. Modelul de faţă este, într-adevăr, unic, având farurile carenate, în stilul primei serii Flaminia.
Super Sport
Dezvoltarea Flaminiei Zagato nu s-a oprit aici. In 1964, a fost dezvăluită presei varianta Super Sport cu partea din spate redesenată şi cu un propulsor de 2.8l mai puternic. Doar 150 de exemplare au fost construite, Thornley Kelham având unul în proces de restaurare.
Citeste si: 2000 Coupe ultimul coupe mediu Lancia de concepție proprie