Unicatul Maserati 5000 GT Ghia scos la licitație

La o primă vedere a fotografiilor atașate cu acest Maserati 5000 GT Coupe Ghia, unii mai puțini avizați văd o grămadă de resturi de fier vechi, alții care sunt cunoscători ai domeniului văd o excelentă bază pentru o restaurare completă a unui model cu potențial. Cu toate acestea, chiar și non-experții ar trebui să recunoască rapid că fragmentele acestui recent descoperit Maserati 5000 GT Coupe Ghia reprezintă ceva cu totul special.

Modelul 5000 GT prezentat la finele anilor ’50, a fost construit la comandă în doar 34 de exemplare iar conform specialiștilor, nici unul dintre aceste 34 de exemplare nu se aseamănă unul cu celălalt. Nu mai puțin de opt carosieri celebri au realizat la comandă câte un exemplar al modelului de top Maserati. Printre aceștia s-a înumărat și Ghia, care a realizat un singur exemplar pentru un nume cu greutate al industriei italiene din acea perioadă – Ferdinando Innocenti.

Ferdinando Innocenti, șeful producătorului de moto scutere Lambretta avea în acea perioadă o caloborare pentru modelele sale de scutere cu studiourile italiene de design Ghia și prin urmare nu e de mirare că designerul Sergio Sartorelli care lucra pentru Ghia și autor al unor modele celebre precum Volkswagen Karmann Ghia Type 34 sau Fiat 2100/2300 Coupe a trebuit să realizeze inclusiv un model Maserati special la solicitarea lui Innocenti.

Ferdinando Innocenti a primit automobilul comandat în 1961 după ce anterior acesta a fost expus la Salonul Auto de la Torino din acel an. Când automobilul exclusiv a fost vândut de către Innocenti, nu se poate determina cu exactitate dar după ce a trecut pe la mai mulți proprietari italieni opriri în Italia, acestui exemplar unicat i s-a pierdut urma. Ulterior s-a aflat că valorosul automobil italian se afla în Arabia Saudită de la începutul ’70 unde a fost abandonat iar de curând, moștenitorii ultimului proprietar doresc să se despartă de această piesa unică.

Surprinzător este că acest exemplar unic de Maserati 5000 GT Ghia dotat cu un motor V8 de 5L (325CP) în ciuda stării deplorabile în care se găsește, este aproape complet fiind un avantaj de neprețuit pentru viitorul proprietar și procesul complex de restaurare.

Automobilul va fi scos la vânzare pe data de 17 august la Monterey prin intermediul casei de licitații RM Sotheby’s care până acum nu a făcut nici o estimare privind prețul de achiziție.

Foto: RM Sotheby’s