Între 16 și 20 martie, după un an de pauză datorită pandemiei, s-a desfășurat o nouă ediție a salonului auto-retro francez Retromobile Paris. Ajuns la cea de-a 46 ediție, salonul parizian a impresionat în primul rând prin calitatea automobilelor expuse dar și prin numărul destul de mare de automobile din categoria youngtimer aflate la vânzare și care s-au tranzacționat încă din prima zi.
În mod tradițional primul salon retro al sezonului este Retromobile Paris care în mod tradițional are ca loc la halele de la Expo Porte de Versailles la sud de Paris și care inițial a avut ca perioadă de desfășurare 2-6 februarie.
„Ne-ai lipsit” a fost scris cu majuscule în broșura de program bilingv și pe ecranul de deasupra intrării salonului auto retro parizian: „Nous sommes tres heureux vous retrouver!” .Vizitatorii par să se simtă la fel chiar dacă numărul acestora nu era atât mare precum cel dinainte de pandemie. Este posibil ca în urmă cu doi ani suprafața salonului francez să fi fost mai extinsă, însă în același timp cu salonul auto retro francez, s-au desfășurat și alte târguri în halele de la Expo Porte de Versailles. Ediția din acest a Retromobile Paris s-a desfășurat în halele 7.2 și 7.3, așa că spațiul a fost considerat unul foarte compact și amenajat pe două nivele.
Ca și la edițiile precedente, organizatorii salonului francez au adus în prim plan unele tematici. În acest an, principalele temetici au fost cele dedicate preparatorului auto francez Gordini, aniversării modelelor Renault 5 – 50 de ani, Citroen SM Opera – 50 de ani și Citroen BX – 40 de ani, Kidson – McLaren F1 – 30 de ani precum și expoziția Musée de la Gendarmerie Nationale (muzeul național al jandarmeriei franceze).
Ediția din acest an salonului parizian, a reunit un număr de circa 620 de expozanți dintre care peste 120 de cluburi auto-moto retro și asociații, dealeri auto-moto, ateliere de restaurare, producători și distribuitori de piese, case de licitații și un număr de circa 1.000 de vehicule istorice. Merită menționată prezența oficială a unor producători auto printre care: Alfa Romeo, Aston Martin, Bugatti, Citroen, Fiat, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Mercedes, Peugeot, Porsche și Renault.
Atât jurnaliștii cât și publicul au fost impresionați de prezența a numeroase modele din perioada antebelică cât și cea interbelică aflate într-o stare comparabilă cu cele care concurează la concursurile auto retro internaționale de eleganță. Dintre acestea s-au evidențiat în special Darracq V14 HP din anul 1913, Leyat Helica construit în 1919, Salmson Val3 din 1923, Lorraine-Dietrich B3-6 Sport model 1924, Peugeot 402 Eclipse fabricat în 1938 sau Bugatti 57 Aerolithe Replica realizat în 1938. De asemenea printre exclusivitățile prezente la această ediție merită menționate: Fardier de Cugnot din anul 1771 considerat primul vehicul cu propulsie din lume, primul prototip Facel Vega 54 din 1954, Citroen-ul SM Espace din 1971 dotat cu caroserie cabrio – targa realizată de carosierul francez Heuliez, Ferrari-ul 365 GTB-4 Michelotti Nart Spider din 1976, Renault-ul 5 Le Car Van din 1979 conceput de carosierul francez Heuliez, Mercedes-ul 500 SEC Koenig din 1982, Maserati Barchetta din 1992 sau primul prototip Lamborghini Countach reconstruit recent și care a fost expus la standul diviziei heritage Lamborghini – Polo Storico.
Atracția principală a acestei ediții a reprezentat-o tematica intitulată „The Fabulous Gordini saga” cu o retrospectivă dedicată legendarului preparator francez care a inclus o expoziție formată dintr-un număr de nouă modele legendare realizate de Amedee Gordini, Acestea au fost în ordine cronologică: Gordini Simca 5 – 1937, Gordini Barquette Simca 8 – 1939, Gordini 37 S Type 24 S – 1950, Gordini 35 type 16 Formule 1 – 1954, Gordini 43 type 31S Formule 1- 1954, Gordini 42 type 32 Formule 1 – 1956, Renault Dauphine Gordini – 1957, Renault 8 Gordini – 1964 și Renault 12 Gordini – 1970.
Conform tradiției, producătorii auto francezi au fost bine reprezentați prin numeroase modele valoroase care aparțin muzeelor, diviziilor heritage proprii dar și unor cluburi monomarcă. Dintre mărcile tradiționale franceze au atras atenția în special Renault care a aniversat jumătate de secol cu bestseller-ul model R5 și care a fost celebrată cu o expoziție compusă din 12 exemplare istorice ale modelului Renaut 5 începând cu primele versiuni L din 1972 și până la nobilul Supercinq Baccara din 1988, toate aparținând diviziei heritage Renault Classic. De la această expoziție nu a lipsit ultimul concept car Renault 5 cu propulsie electrică și care a fost prezentat în premieră în 2021. „Suntem încântați să ne alăturăm pasionaților, fanilor, jurnaliștilor, partenerilor și membrilor clubului pentru a sărbători cea de-a 50-a aniversare a emblematicului Renault 5 la Salonul Auto Retromobile, unul dintre cele mai apreciate expoziții auto clasice din Europa. Standul Renault a purtat vizitatorii într-o călătorie prin istoria Renault 5 și le-a oferit o privire asupra viitorului mărcii.”, a declarat Hugues Porton, directorul diviziei Renault Classic. Citiți articol complet aici
Foto: Retromobile; Nathan Chadwick/Kidston Cars