În weekend-ul trecut s-a desfășurat o nouă ediție a Concursului de Eleganță de la Sinaia, eveniment organizat de Retromobil Club Romania, sub înaltul patronaj al Casei Regale a României, în partenierat cu BMW Group România, primaria orașului Sinaia, muzeul național Peleș, Casino Sinaia și Hotel New Montana. Motor Clasic & Youngtimer a fost prezentă la acest eveniment și despre care veți putea citi un amplu articol în următorul număr de revistă care va apare în această lună.
Alături de BMW Group România, partener tradiţional al evenimentului, Citroën a deschis seria de mărci invitate cu aniversarea centenarului companiei franceze cu o expoziţie de modele clasice Citroen în parcarea aflată deasupra Complexului Economat. Sâmbătă între orele 10.00 şi 12.00, respectiv 14.00 şi 16.00 au fost realizate prezentări speciale ale modelelor din expoziţie de catre „povestitorul” Virgil Manescu.
Aflat la cea de-a noua ediţie modernă, după relansarea din anul 2011 la inițiativa membrilor fondatori din Retromobil Club România, Concursul de Eleganță de la Sinaia are o valoroasă tradiţie interbelică, cu două ediţii organizate în anii 1934 şi 1935 de către Automobil Club Regal Român (ACRR).
Conform specialiștilor, ediția din acest an a fost una din cele mai spectaculoase de până acum, cu multe premiere importante: un juriu format din 10 membrii, un automobil cu un istoric aparte, expoziţii speciale din partea BMW, MINI și diviziei BMW Motorrad.
Ediția din acest an marchează revenirea clasei dedicate automobilelor de competiţie la acest eveniment, dar şi debutul unei noi clase intitulată „Legende de mic litraj” și dedicată automobilelor din clasa mini . Pentru această ediție au fost selectate un număr de 36 automobile sosite din patru ţări: Romănia, Bulgaria, Republica Moldova și Rusia. Cel mai vârstnic automobil înscris în concurs a fost un model Fiat 501 din 1924 complet restaurat și care aparține sătmăreanului Mircea Gheorghe Muncean în timp ce cel mai recent a fost o Dacie Sport 1410 fabricată în 1989 restaurată de curând și care se află în colecția bucureșteanului Andrei Dorobanțu.
Automobilele istorice participante au concurat la 8 categorii diferite: Antebelice Sedan, Antebelice Cabriolet, Postbelice Sedan, Postbelice Coupe, Postbelice Cabriolet, Legende de mic litraj, Automobile de competiție și Fabricat în Romania.
În acest an, trofeul „Best of Show” a fost adjudecat de fascinantul și rarisimul model Aero 30 fabricat în 1936. Exemplarul a fost oferit de către preşedintele Cehosolovaciei de la acea vreme, Edvard Benes, Regelui Mihai aflat atunci la vârsta de doar 16 ani și a reprezentat cel de-al treilea automboil din colecţia personală a Regelui României.
Lista câştigătorilor:
Best of Show – Aero 30 Roadster (1936) – Christian Hani
Premii acordate pe clase:
Antebelice Sedan
- Fiat 501 (1924) – Mircea Muncean
- Plymouth Sedan (1930) – Paul Sindie
- Ford Model A Cabriolet (1930) – Gabriel Gîrlea
Antebelice Cabriolet
- Aero 30 Roadster (1936) – Christian Hani
- Mercedes 170V (1936) – Nicolai Kolev(Bulgaria)
Postbelice Sedan
- Gaz Volga M21 (1962) – Gheorghe Silistraru(Republica Moldova)
- Buick Super 8 (1947) – Ilie Zoltărean
- Citroen Traction Avant 11BL (1951) – Bogdan Simulescu
Postbelice Cabriolet
- Mercedes 190SL (1959) – Anghel Zhelev(Bulgaria)
- Chevrolet Corvette C1 (1958) – Axel Kohnen
- Porsche 911 S Targa (1974) – Daniel Gheorghe
Postbelice Coupe
- Buick Riviera (1967) – Andrei Andronic
- Ford Mustang Fastback (1967) – George Mantea
- BMW 2800 CS (1969) – Emanuel Petrescu
Legende de Mic Litraj
- BMW Isetta 300 (1959) – Andrei Flueraru
- Zastava 750 (1979) – Gabriel Ioică
- Trabant 500 (1963) – Bogdan Bonea
Automobile de Competiție
- De Tomaso Pantera GR. IV (1972) – Cătălin Ghigea
- Alfa Romeo GT AM (1970) – Dan Spuderka
- Porsche 911 Carrera RS3.0 – Camil Perian
Fabricat in Romania
- Oltcit Club (1982) – Daniel Oprea
- Dacia Sport 1410 (1989) – Andrei Dorobanțu
- Dacia 1300 (1970) – Cezar Popescu
Foto: Motor Clasic & Youngtimer