În urmă cu 125 de ani, în luna aprilie avea loc premierea vehiculului Benz Motor Velociped. La acea vreme nimeni nu s-ar fi așteptat ca acesta să fie primul automobil intrat în producția de mare serie. Pe o perioadă de circa 8 ani, modelul german Benz Motor Velociped a fost construit în aproximativ 1.200 de exemplare un rezultat demn de tot respectul pentru acea perioadă.
Succesul înregistrat cu modelele Velo și Velo Comfortable – varianta mai bine echipată lansată în 1898, se bazează în primul rând pe faptul că unele puncte slabe ale primelor exemplare originale de pre-serie au fost repede eliminate încă din prima fază. În primul rând, Carl Benz s-a orientat către dezvoltarea în continuare a sistemului de direcție și a punții motrice pentru creșterea fiabilității operaționale iar pe de altă parte oferea o creștere constantă a puterii motorului de până la 3,5 CP pentru a putea face față urcării pantelor cu o înclinare inclusiv de 10%.
Mulțumită unei transmisii cu două trepte, automobilul cu o greutate de 280 kg poate atinge o viteză maximă de până la 20 km/h. Prețul de achiziție era de 2.000 de mărci și avea inclus iluminatul cu lanternă. Ca opțiuni, clienții puteau opta pentru un motor cu o putere de 2.75CP (200 mărci) sau un acoperiș(100 mărci). Pentru cine putea achita 2.500 de mărci la dealer, intra în posesia modelului Velo Comfortable cu motorul mai puternic și cu echipament de dotări standard extins cu scaune tapițate individuale pentru șofer și pasager precum și un scaun suplimentar pentru copii, montat frontal iar pentru suma de 350 de mărci se putea opta pentru anvelope confortabile.
Din anul 1899, puterea motorului crește până la 3 CP și este introdusă a treia treaptă de viteză. În ultimul an de producție Velo Confortable era disponibil numai cu un motor care furniza 4.5CP și care asigura o viteză maximă 35 km / h. Carl Benz din Mannheim declara în 1909 într-un interviu luat de publicația germană de specialitate Allgemeine Automobil Zeitung (AAZ): ″Acest vehicul care a fost creat practic cu mâinile noastre și cu care am petrecut numeroase ore alături de el, nu putea rămâne indiferent în fața potențialilor clienți. Toate exemplarele pe care le-am produs au fost vândute″. „Succesul său ar trebui urmat și de alte modele cu serii mult mai mari…″
Foto: Mercedes; Arhivă